مشخصات فنی نوکیا 9

مشخصات فنی نوکیا 9 به صورت کامل لو رفت!

کامل‌ترین اطلاعات از مشخصات فنی نوکیا 9 (Nokia 9) منتشر شد. با این اطلاعات، ما حالا با جزئی‌ترین ویژگی‌های پرچمدار آینده نوکیا نیز آشنا هستیم.

پیش‌تر اعلام شده بود که در نمایشگاه MWC 2018، اچ ام دی گلوبال سرانجام از گوشی مورد انتظار “Nokia 9” رونمایی خواهد کرد. اما این اتفاق نیفتاد و در عوض، سازندگان از یک گوشی جدید با نام نوکیا 8 سیروکو رونمایی کردند. هرچند، این موضوع سبب ناامیدی طرفداران نشده و برخی می‌گویند تا پیش از پایان سال، این تلفن هوشمند عرضه می‌شود. در همین حال، یکی از منابع فنلاندی با انتشار تصویری از مشخصات فنی نوکیا 9 ، اطلاعات کاملی از این پرچمدار قدرتمند را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده که بسیار جذاب است.

مشخصات فنی نوکیا 9

پیش از هر چیز، به نظر می‌رسد “HMD” مشغول توسعه دستگاهی لوکس بوده و نوکیا 9 را با قاب پشتی سرامیکی و طلای 18 عیار تولید خواهد کرد. از نظر طراحی، تفاوت چندانی در بخش پشتی این گوشی با دو موبایل دیگر این شرکت یعنی نوکیا 7 و نوکیا 8 سیروکو دیده نمی‌شود. اما موردی که شاید بیش از هر چیز دیگری توجه شما را به خود جلب کند، دوربین سه گانه زایس روی قاب پشتی است. در این صورت بعد از هواوی پی 20 پرو، ما شاهد توسعه یک موبایل دیگر با دوربین سه گانه خواهیم بود که می‌توان آن را جایگزین واقعی گوشی های قدیمی‌تر نوکیا 808 و لومیا 1020 در نظر گرفت.

سیستم دوربین این گوشی شامل دو سنسور 41 و 20 مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور 9.9 مگاپیکسلی مونوکروم می‌شود. ما در مورد عملکرد این دوربین اطلاعات چندانی نداریم، اما کاربران باید منتظر ویژگی‌هایی همچون “Bothie” و زوم 4 مرحله‌ای اپتیکال باشند. به علاوه، دوربین 41 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 و فلاش LED و Xenon تولید خواهد شد تا در این زمینه، موبایل فنلاندی‌ها چیزی از رقیب کره‌ای خود کم نداشته باشد. برای دوربین سلفی نیز از سنسوری 21 مگاپیکسلی با لنز زایس و توانایی ثبت تصاویر باکیفیت در تاریکی شب استفاده شده است.

مشخصات فنی نوکیا 9

جدای از دوربین قدرتمند، کاربران باید خود را برای نمایشگر 6.01 اینچی آمولد با وضوح QHD آماده کنند. ما در رابطه با وجود ناچ در بخش بالایی مطمئن نیستیم، اما مطابق با سند لورفته، نوکیا 9 احتمالا دومین گوشی اچ ام دی گلوبال با نمایشگر 18:9 خواهد بود.

همانند گلکسی اس 9 و البته بسیاری از پرچمدارانی که قرار است در سال 2018 روانه بازار شوند، گوشی جدید نوکیا نیز به تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده هشت هسته‌ای تجهیز خواهد شد و کاربران می‌توانند آن را همراه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. از دیگر موارد مهم می‌توان به باتری 3900 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی سیم، اندروید 8.1 اوریو و استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب اشاره کرد.

متاسفانه ما اطلاعات موثقی در مورد زمان عرضه این تلفن هوشمند نداریم، ولی مطابق با شایعات، به‌نظر در نیمه دوم سال باید منتظر Nokia 9 باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. واقعا گوشی خیلی خوب با سخت افزار عالی هست ، کاشکی زودتر معرفی بشه ، خواهشا انتقاد الکی نکنین که اگه بجای آرم نوکیا الان مارک سامسونگ یا اپل با این مشخصات سخت افزار بود چنان به به و چه چه میکردین که آدم فکر میکرد همه شما کارمند شرکت اپل و سامسونگ هستین

  2. گوشی خیلی قوی معرفی میکنه نوکیا بهش امیدوارم

  3. قیمتش هنوز مشخص نیست؟؟

  4. چیه یک متر نوارر پشتش سوار کرده