کیا کی 900

خودرو لوکس کیا کی 900 (Kia K900) در نمایشگاه نیویورک معرفی شد

کیا کی 900 مدل 2019 (Kia K900) در نمایشگاه خودرو نیویورک 2018 برای بازار ایالات متحده آمریکا رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های نسل جدید این سدان لوکس آشنا می‌شویم.

مدتی پیش شرکت خودروسازی کیا در کشور مادری خود یعنی کره جنوبی از نسل جدید سدان پرچمدار خود با نام K9 رونمایی کرد و حالا این خودروی لوکس برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو نیویورک به نمایش درآمده و قرار است با نام K900 در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه شود. کیا کی 900 جدید بر روی پلتفرم کاملا جدیدی ساخته شده و طراحی بیرونی متفاوت و تازه‌ای دارد. این خط طراحی جدید در مرکز طراحی کیا موتور در کره جنوبی و کالیفرنیا بر اساس فلسفه‌ای به نام جاذبه پرستیژ شکل گرفته است.

کیا کی 900

نسل جدید کیا کی 900 به جلوپنجره‌ای با 176 سلول جواهرمانند مجهز شده و نوار کرومی در قسمت پایینی درها و چراغ‌های عقب و جلوی LED در طراحی بیرونی خودرو به چشم می‌خورند. معاون ارشد بخش برنامه‌ریزی و تولید شرکت کیا موتورز در آمریکا در خصوص طراحی نسل جدید کیا K900 گفت:

کیا K900 جدید فراتر از یک طراحی مجدد است و ظاهر، احساس و شخصیت کاملا متفاوتی نسبت به قبل دارد. مهندسان و طراحان ما کار فوق‌العاده‌ای برای تجدید نظر در این خودرو انجام داده‌اند تا بتوانند به نیازها و درخواست‌های خریداران سدان های لوکس پاسخ بدهند. کیا کی 900 جدید یک پیشنهاد عالی و با ارزش در بخش سدان‌های لوکس است و ثابت می‌کند که کیا همواره رو به جلو حرکت خواهد کرد.

علاوه بر طراحی جدید، کیا کی 900 از نظر ابعاد و اندازه نیز نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و حالا طول آن به 5.12 متر، عرض آن به 1.91 متر و ارتفاع آن به 1.49 متر رسیده است. به این ترتیب نسل جدید این سدان لوکس 3 سانتی‌متر کشیده‌تر و 1 سانتی‌متر عریض‌تر شده، ولی ضریب آیرودینامیک آن کاهش یافته و به رقم 0.27 رسیده است.

کیا کی 900

در کابین خودرو شاهد طراحی لوکس‌تر و منظم‌تری هستیم. فضای داخلی کیا کی 900 نیز کاملا جدید شده و استفاده از متریال باکیفیت و پریمیوم در آن مشهود است که از جمله آن‌ها می‌توان به چرم در رنگ‌های متنوع شامل مشکی، بژ، قهوه‌ای اسپرسو و قهوه‌ای دو رنگ اشاره کرد. همچنین قسمت‌های فلزی و 4 تریم چوبی مختلف در کابین خودرو دیده می‌شود و امکان سفارش چرم ناپا نیز وجود خواهد داشت. صندلی راننده به صورت برقی و در 20 جهت قابل تنظیم است و صندلی‌های سرنشین جلو و سرنشین‌های عقب نیز در 12 و 14 جهت تنظیم می‌شوند.

یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در داشبورد کیا کی 900 جدید قرار گرفته که به وسیله کنترلر دوار در کنسول مرکزی کنترل می‌شود. همچنین یک نمایشگر 7 اینچی TFT برای صفحه آمپر خودرو ارائه شده و امکان سفارش نمایشگر 12.3 اینچی نیز وجود دارد. صفحه نمایش HUD به اندازه 9.7 اینچ نیز اطلاعاتی مانند سرعت، ناوبری و سیستم‌های کمک‌راننده را به نمایش می‌گذارند.

کیا کی 900

شرکت خودروسازی کیا بر به‌کارگیری سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته در سدان لوکس خود تاکید زیادی داشته و سامانه دید اطراف، دوربین 360 درجه، سیستم پایش نقاط کور، سیستم حفظ حرکت در میان خطوط، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل هوشمند را در این خودرو ارائه کرده است. سیستم صوتی 900 واتی هارمن کاردون با 17 بلندگو نیز تجربه صوتی فوق‌العاده‌ای را برای علاقه‌مندان به موسیقی فراهم می‌کند.

نسل جدید کیا کی 900 با دو پیشرانه V6 یا V8 به بازار جهانی عرضه می‌شود، اما برای بازار آمریکا تنها یک نمونه 3.3 لیتری V6 تویین توربو در نظر گرفته شده است. این پیشرانه پیش از این در سدان اسپورت کیا استینگر مورد استفاده قرار گرفته بود و قادر به تولید قدرت 365 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن‌متر است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولید شده توسط پیشرانه را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. کیا K900 جدید به سامانه چهار چرخ محرک با سیستم کنترل گشتاور مجهز شده است. این سیستم در حالت عادی 80 درصد از گشتاور پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، اما می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی، نیرو را به صورت 50-50 بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع کند.

کیا کی 900

کیا کی 900 پس از کیا استینگر، دومین محصول این شرکت کره‌ای است که به سیستم کنترل الکترونیکی دیفرانسیل عقب مجهز شد. تعلیق خودرو در K900 جدید از نوع مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب بوده و به صورت الکترونیکی کنترل خواهد شد. سیستم فرمان با ضریب متغیر از دیگر تجهیزاتی است که در این سدان لوکس به خریداران ارائه می‌شود. به لطف همه‌ی این ویژگی‌ها، کیا کی 900 مدل 2019 چابک‌تر و راحت‌تر از گذشته شده است. نسل جدید کیا K900 در کارخانه کره‌جنوبی و در کنار مدل استینگر تولید می‌شود و از سه ماهه پایانی سال 2018 میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز به طور دقیق اعلام نشده و در زمان نزدیک به عرضه مشخص می‌شود.

گالری عکس های کیا کی 900 مدل 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کپی پیست مرسدس بنز😏

  2. cheap is cheapبر گرفته از فیلمه midnight in paris

    کیا هر چی بزنه باز کیاس هیچ وقت رولز رویس یا حتی بی ام و نمیشه