جمع‌بندی شایعات مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه ال جی G7

ال جی G7 پرچمدار بعدی این شرکت کره‌ای است. در این مطلب، بر اساس شایعات و اخباری که تا امروز منتشر شده است، به بررسی مشخصات فنی ، قابلیت ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین زمان عرضه و قیمت گوشی موبایل ال جی جی 7 (LG G7) می‌پردازیم.

حین نام بردن بهترین گوشی های سال 2017، بدون شک یکی از گزینه‌ها گوشی پرچمدار ال جی جی 6 است. در مقایسه با گوشی بسیار ناموفق جی 5، این محصول پیشرفتی بزرگ تلقی می‌شد، اما متاسفانه مدل‌هایی همچون گلکسی اس 8 سامسونگ، ال جی جی 6 را بلعیده و اجازه ندادند فروش چندان خوبی نصیب آن شود.

ال جی در سال جاری به یک برنده نیاز دارد، محصولی که جایگزین جی 6 شده و تفاوت آن با گوشی سال 2017، همانند اختلاف زیاد بین جی 5 و جی 6 است. برخلاف گلکسی اس 9 که پیش از معرفی رسمی تقریبا از تمامی ویژگی‌های سخت افزاری و سبک طراحی آن آگاهی داشتیم، درباره ال جی G7 اطلاعات چندان زیاد و دقیقی در دسترس نیست، اما بر اساس همین موارد موجود نیز می‌توان به نتیجه‌گیری‌های خوبی رسید.

طراحی ناچ استایل ال جی G7

در میانه نمایشگاه MWC 2018، ال جی پشت درهای بسته، نمونه اولیه پرچمدار خود در سال 2018 را به تعدادی از افراد خاص نمایش داد. تصاویر ثبت شده از آن‌ها چندان واضح نیستند، اما خوشبختانه می‌توان بر اساس آن‌ها رندرهایی دقیق طراحی کرد که شباهت زیادی به ال جی جی 7 در دنیای واقعی دارند.

متاسفانه یا خوشبختانه، ال جی تصمیم دارد در گوشی ال جی جی 7 از طراحی ناچ استایل بهره گرفته و بعد از حذف کامل حاشیه‌های بالای نمایشگر، در میانه بخش بالایی آن یک بریدگی به منظور قرار دادن سنسورهای لازم قرار بدهد. این سبک طراحی، طرفداران و مخالفان خاص خود را در بین کاربران دارد، اما بدون توجه به این موضوع، روز به روز تعداد شرکت‌هایی که به پیروی از طراحی ناچ استایل روی می‌آورند بیشتر می‌شود.

در اطراف صفحه نمایش کمتر حاشیه‌ای دیده می‌شود. بیشترین حاشیه متعلق به پایین این بخش است که طبق گفته‌های مدیر عامل وان پلاس نمی‌توان کاری برای آن کرد. کارل پی مدیر عامل وان پلاس، همراه با انتشار اولین تصویر رسمی وان پلاس 6 به ذکر مزایای طراحی ناچ استایل پرداخت و گفت چرا از نظر فنی، امکان کاهش بیش از اندازه حاشیه‌های پایین نمایشگر وجود ندارد.

ال جی G7

راهکار ال جی برای پیاده‌سازی این سبک طراحی، همان چیزی است که در هواوی پی 20 و پی 20 پرو مشاهده کرده و آن‌ را هوشمندانه‌ترین ایده ممکن خطاب کرده‌ایم. غیر فعال‌سازی بریدگی نمایشگر هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو امکان‌پذیر است، چرا که به لطف وجود گزینه‌ای در تنظیمات صفحه نمایش آن‌ها، به دستور کاربر اطراف بریدگی با رنگ سیاه پر شده و نوتیفیکیشن‌ها به صورت عادی درونش نمایش داده می‌شوند، گویا چیزی تحت عنوان ناچ وجود ندارد!

مزایای ناچ استایل، شرکت‌های گوش‌ساز را به استفاده از آن ترغیب می‌کند، به همین دلیل در ال جی G7 نیز شاهد آن خواهیم بود. با این حال بر اساس نطرسنجی که اخیرا وان پلاس انجام داده، بیشتر کاربران مایل به عدم وجود چنین بخشی بر روی گوشی های هوشمند آتی هستند. با توجه به همین موضوع راهکار هواوی و ال جی بهترین ایده ممکن محسوب می‌شود.

ال جی G7

دادن حق انتخاب به کاربر سبب می‌شود آن‌ها بتوانند در زمان لازم از وجود ناچ بهره برده و در زمان احساس مزاحمت توسط آن، از شرش راحت شوند! این کار به وسیله امکانات نرم افزاری فراهم می‌شود، به طوری که با غیر فعال‌سازی ناچ، اطراف آن به صورت یک دست با رنگ مشکی پر شده و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش خواهد داد. در پنل پشتی ال جی G7 از شیشه استفاده شده و بر روی آن شاهد قرارگیری دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت هستیم.

ال جی راهکاری که به عقیده بسیاری برای نخستین مرتبه توسط اپل در آیفون ایکس پیاده شد را بهینه‌سازی کرده است، اما همچنان عده‌ای معتقد هستند ال جی G7 یک کپی از پرچمدار سال 2017 اپل محسوب می‌شود. بخش موبایل ال جی مدت‌ها است تبدیل به یک فرزند ناخلف شده و با وجود رو به رشد و سودآور بودن سایر قسمت‌های این شرکت، به روال ضرردهی ادامه می‌دهد. به همین دلیل ال جی G7 به عنوان برگ برنده شرکت در سال 2018 باید کاملا منحصربه‌فرد باشد، وگرنه ال جی نخواهد توانست به کمک آن، وضعیت خود در بازار موبایل را بهبود ببخشد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده تا امروز، چندی پیش یک رندر از ال جی جی 7 ساخته و منتشر شد که در ادامه ویدیوی آن را مشاهده می‌کنید.

احتمال تغییر نام گوشی از ال جی جی 7

در نخستین روزهای سال 2018 و بر اساس یک گزارش جدید اعلام شد ال جی، تولید محصولات سری G را متوقف کرده و پرچمدار جدید خود، که در نیمه نخست همین سال رونمایی می‌شود، را تحت یک سری جدید عرضه خواهد کرد.

ال جی G7

اگرچه انتظار داریم گوشی آتی نسخه‌ای پیشرفته و نسل جدید ال جی جی 6 باشد، اما احتمالا شیوه نام‌گذاری متفاوتی خواهد داشت. به عقیده برخی تحلیلگران، ال جی تصور می‌کند پایین بودن عدد مربوط به پرچمداران این شرکت در مقایسه با شماره مدل پرچمداران سامسونگ و اپل، به نوعی بر روی دید کاربران تاثیر منفی می‌گذارد. به عنوان نمونه همراه ال جی جی 5، سامسونگ گلکسی اس 7 و آیفون 7 و هم‌رده جی 6، گلکسی اس 8 و آیفون 8 معرفی شدند. حس عجیبی به کاربران می‌گوید گوشی های این شرکت کره‌ای در مقایسه با محصولات سامسونگ و اپل عقب افتاده هستند!

استفاده از نمایشگر +MLCD به جای OLED

امروزه بیشتر پرچمداران به نمایشگرهای دارای پنل OLED و یا AMOLED مجهز می‌شوند، اما بعید نیست با توجه به دردسرهای پدید آمده در ال جی وی 30 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به خاطر داشتن این نوع صفحه نمایش‌ها، ال جی به سمت استفاده از نوع جدیدی از پنل‌ها یعنی +MLCD روی بیاورد.

ال جی وی 30

در دنیای موبایل، پنل +MLCD بسیار جدید تلقی می‌شود، اما طبق نخستین بررسی‌ها می‌توان به آینده آن امید داشت. در مقایسه با نمایشگرهای IPS LCD متداول، در +MLCD شاهد کاهش مصرف انرژی تا 35 درصد هستیم که با توجه به تحت اختیار بودن بیشترین مصرف انرژی توسط پنل‌ صفحه نمایش در گوشی های موبایل، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی میزان عمر باتری خواهد گذاشت. در این نوع از ماتریس‌های RGBW استفاده شده و حداکثر میزان روشنایی به 800 نیتس می‌رسد!

پنل OLED به کار رفته در ال جی وی 30 کیفیت بسیار خوبی داشت و چندان بد نبود، اما در مقایسه با نمونه آن در گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 کمی رنگ پریده به نظر می‌رسید. یکی از دلایل اصلی جذابیت بیشتر گوشی های سامسونگ برای کاربران، وجود پنل‌های AMOLED منحصربه‌فرد آن است. حال ال جی با بهره بردن از پنل‌های +MLCD خواهد توانست به لطف ارائه نمایشگرهای کاملا متفاوت در مقایسه با دیگر محصولات، به یک مزیت رقابتی فوق‌العاده دست پیدا کند.

ال جی وی 30

طبق یک سری دیگر از گزارش‌ها، ال جی جی 7 احتمالا با هر دو پنل LCD و OLED از راه می‌رسد. به این ترتیب پرچمدار آتی شرکت دارای دو نسخه خواهد بود که تنها تفاوت آن‌ها، نوع پنل به کار رفته در دستگاه محسوب می‌شود.

قدرت گرفتن از اسنپدراگون 845

یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعیف تلقی شدن ال جی جی 6 در مقایسه با سایر محصولات همرده سال 2017، تراشه به کار رفته در آن بود. جی 6، اولین پرچمدار ال جی در این سال محسوب می‌شد، اما سال‌ها است کاربران، تنها دستگاه‌های بالارده قدرت گرفته از تراشه‌های پرچمدار در همان سال را یک گوشی پرچمدار خطاب می‌کنند. برخلاف گلکسی اس 8 و دیگر محصولات در این دسته‌بندی، در جی 6 خبری از اسنپدراگون 835 نبود و از چیپست اسنپدراگون 821 قدرت می‌گرفت.

اسنپدراگون 845

اما در سال جاری، شرکت اشتباه مشابهی را در ال جی G7 مرتکب نخواهد شد. بر اساس گزارش The Investor در سال گذشته، ال جی برای استفاده از اسنپدراگون 845 در گوشی جی 7، از مدت‌ها قبل با کوالکام وارد مذاکره شده است.

طبق چندین گزارش مشابه دیگر نیز ال جی جی 7 همرده با سایر پرچمداران امسال از اسنپدراگون 845 استفاده می‌کند. در مقایسه با اسنپدراگون 835، این تراشه دارای تغییرات بسیار زیادی بوده و مصرف انرژی و سرعت آن بیش از 20 درصد بهبود پیدا کرده است. براساس اطلاعات کسب شده تا امروز، مشخصات فنی ال جی G7 به شرح زیر است.

  • سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو
  • نمایشگر: 6 اینچی / پنل +MLCD / نسبت ابعاد تصویر 18:9 / رزولوشن 2880 در 1440 پیکسل
  • تراشه: اسنپدراگون 845
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: 64 گیگابایت / 128 گیگابایت / پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • باتری: 3300 میلی‌آمپر ساعتی / پشتیبانی از شارژ وایرلس / پشتیبانی از جدیدترین نسخه تکنولوژی شارژ سریع کوالکام
  • دوربین: دوگانه دارای یک سنسور عادی در کنار یک سنسور سوپرواید
  • سایر ویژگی‌ها: پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68 / دارای درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری / گزینه‌های رنگ مشکی و نقره‌ای

زمان عرضه و قیمت ال جی G7

طبق گزارش VentureBeat، گوشی ال جی جی 7 در ماه ژوئن (خرداد – تیر) معرفی خواهد شد که در مقایسه با زمان عرضه محصولات پیشین سری G کاملا متفاوت بوده و با تاریخ متداول معرفی گوشی های سری V تقریبا یک الی دو ماه فاصله دارد. این موضوع، احتمال کنار رفتن سری G را بیشتر می‌کند.

پرچمداران ال جی همواره در مقایسه با سایر محصولات این رده و مخصوصا گوشی های سری S سامسونگ قیمت کمتری داشته‌اند. با این حال نمی‌توان قیمتی پایینتر از 750 دلار برای آن متصور شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فکر میکنم قیمتش زیادی گرونه