گلکسی اس 9 اکتیو

گلکسی اس 9 اکتیو سامسونگ؛ مشخصات، طراحی، قیمت و زمان عرضه

گلکسی اس 9 اکتیو (Samsung Galaxy S9 Active) نام احتمالی نسل جدید موبایل مقاوم سامسونگ است که در ادامه نگاهی به مشخصات فنی، طراحی و قیمت این گوشی خواهیم داشت.

همواره طی سال‌های گذشته شاهد عرضه نسخه “Active” پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ به عنوان محصولاتی مقاوم بوده‌ایم. نخستین دستگاه از این سری، گلکسی اس 4 اکتیو بود که سال 2013 میلادی روانه بازار شد. پس از آن، نسل جدید این تلفن های هوشمند در تابستان هرسال معرفی می‌شود تا افرادی که می‌خواهند موبایلی قدرتمند اما مقاوم را داشته باشند، سراغ سامسونگ بروند.

هرچند، از آنجایی که عرضه این گوشی تنها به اپراتورها محدود است، پذیرش آن هرگز به اندازه‌ای که شایستگی‌اش را داشته، بالا نبوده است.

انتظار می‌رود امسال نیز مثل همیشه شاهد معرفی نسخه جدید این گوشی موبایل باشیم. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به ویژگی‌های احتمالی آن خواهیم داشت.

طراحی

ما معتقدیم همانند دو گوشی گلکسی S9 و S8، تفاوت چندانی میان گلکسی اس 9 اکتیو و گلکسی اس 8 اکتیو نخواهد بود. به عنوان نسخه مقاوم‌تر گلکسی اس 9، بدون شک در گلکسی اس 9 اکتیو خبری از صفحه نمایش خمیده نیست و سازندگان از نسخه تخت با حاشیه‌های بیشتر استفاده خواهند کرد و حتی گوشه‌های آن با مقاوم بالاتر در برابر سقوط، طراحی و تولید خواهد شد.

بسیاری از چیزهایی که پیش‌تر دیده بودیم، امسال نیز تکرار می‌شند و سازندگان، پلاستیک مقاوم‌تر را احتمالا جایگزین پنل پشتی شکننده این گوشی خواهند کرد.

گلکسی S9 همراه با استاندارد IP68 به دست کاربران می‌رسد که معنای آن، مقاومت در برابر آب تا عمق 1.5 متری آب برای 30 دقیقه است. در این صورت باید منتظر این مشخصه‌های بسیار مهم در نسخه اکتیو نیز باشیم. ما حدس می‌زنیم در نسل جدید این موبایل مقاوم، باز هم از استاندارد نظامی “MIL-STD-810G” استفاده شود تا مقاومت دستگاه در صورت سقوط از ارتفاع 5 فوتی (1.5 متری) افزایش پیدا کند. بدون شک در بخش جلویی از نسل پنجم پوشش محافظ گوریلا گلس استفاده خواهد شد، ولی ما گمان می‌کنیم امسال کلیدهای ناوبری فیزیکی به این گوشی باز می‌گردند.

از دیگر موارد مورد انتظار در طراحی می‌توان به استفاده از جک 3.5 میلی‌متری صدا و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

گلکسی اس 9 اکتیو

صفحه نمایش

نمایشگر، یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌ها در رابطه با موبایل جدید کره‌ای‌ها است که البته نباید منتظر تغییرات خاصی در بخش‌های پشتی و یا جلویی آن باشید.

این یعنی گلکسی اس 9 اکتیو به صفحه نمایشی 5.8 اینچی و سوپر آمولد با وضوح 1440×2960، تراکم 568 پیکسل در هر اینچ و نسبت صفحه به بدنه 84.36 درصد تجهیز خواهد شد. به علاوه، امیدواریم امسال شاهد دقت نمایش رنگ نزدیک به عالی و ویژگی‌های کلی صفحه نمایش در نسخه اکتیو نیز باشیم.

گلکسی اس 9 اکتیو

سخت افزار

سامسونگ باز هم از تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان مغز پردازشگر در گلکسی اس 9 اکتیو استفاده خواهد کرد. این یعنی خریداران این گوشی از قوی‌ترین چیپست و پردازنده موجود در میان موبایل های موجود، برخوردار می‌شوند.

مطابق با برخی بنچمارک‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده روی گوشی های سری گلکسی S9، اسنپدراگون 845 قدرت پردازشی بالاتری در مقایسه با اگزینوس 9810 دارد.

گلکسی اس 9 اکتیو

در مورد حافظه نیز احتمالا چیزی تغییر نخواهد کرد و این اسمارت فون با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی به دست کاربران خواهد رسید.

شاید بزرگ‌ترین تفاوت میان گلکسی اس 9 اکتیو و دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را بتوان ظرفیت باتری عنوان کرد. سال گذشته، گلکسی اس 8 اکتیو در حالی به یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده بود که نسخه استاندارد آن با یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری به فروش می‌رسید. به همین دلیل، امسال نیز باید شاهد چنین رویکردی از سوی سامسونگ باشیم. علاوه بر این، برخی منابع از شارژ سریع و همین‌طور احتمال پشتیبانی از سیستم شارژ بی سیم نیز خبر می‌دهند که امیدواریم صحت داشته باشند.

دوربین

برای اینکه گلکسی اس 9 پلاس هم‌چنان به عنوان پرچمدار اصلی سامسونگ باقی بماند، در گلکسی S9 اکتیو خبری از دوربین دوگانه نخواهد بود و در عوض سازندگان از دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم متغیر F1.5/F2.4 بهره خواهند برد. علاوه بر این معمولا نسخه اکتیو با مشخصه‌های نسخه استاندارد از پرچمداران سری گلکسی S به دست کاربران می‌رسد.

بررسی‌های انجام‌شده از عملکرد بهتر این دوربین در مقایسه با دوربین به‌کاررفته در گلکسی اس 8 خبر دارند. در نهایت، علاقه‌مندان می‌توانند روی قابلیت AR Emoji و ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز حساب باز کنند.

گلکسی اس 9 اکتیو

قیمت و زمان عرضه گلکسی اس 9 اکتیو

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، تابستان باید منتظر عرضه گلکسی اس 9 اکتیو باشیم. سال گذشته نیز گلکسی اس 8 اکتیو در ماه جولای عرضه شده بود. هرچند، از آنجایی که برخی شایعات از احتمال معرفی زودتر از موعد گلکسی اس 9 خبر می‌دهند، چندان عجیب نخواهد بود اگر گلکسی اس 9 اکتیو هم به تبع آن زودتر پیش روی کاربران قرار گیرد.

در مورد زمان عرضه، همواره این سری از تلفن های هوشمند سامسونگ در ابتدای کار به صورت انحصاری از طریق اپراتورها به فروش می‌رسند و بعید می‌دانیم با عرضه نسل جدید، چیزی تغییر کند. به صورت دقیق‌تر، اغلب گوشی های “Galaxy Active” از طریق AT&T در دسترس کاربران قرار می‌گرفتند و سپس بعد از مدتی خرید آنها از طریق سایر اپرتورها امکان‌پذیر می‌شد. امسال هیچ دلیلی برای تغییر این موضوع وجود ندارد و گلکسی اس 9 اکتیو با برنامه همیشگی به دست کاربران خواهد رسید.

در نهایت، پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی اس 9 اکتیو با قیمتی بین 800 تا 850 دلار روانه بازار شود تا برای خرید آن، مجبور به پرداخت پول بیشتری در مقایسه با نسخه معمولی گلکسی اس 9 باشید. البته، تمامی این موارد تنها حدس و گمان‌هایی هستند که احتمال تغییر آنها در آینده وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی افتضاحه تصلا خوشم نیومد

  2. چند مدل اس9 داریم یکی توضیح بده