معرفی پردازنده Core i9 اینتل

پردازنده Core i9 اینتل آمد؛ بهترین پردازنده اینتل برای لپ تاپ‌های گیمینگ

سرانجام پردازنده Core i9 اینتل همراه با دو نسخه i7 و i5 از نسل هشتم این تراشه‌ها و مجهز به معماری Coffe Lake مخصوص لپ تاپ‌ها معرفی شد. اینتل می‌گوید مدل i9 این خانواده، بهترین پردازنده برای گیمینگ و انجام فعالیت‌های خلاقانه در یک لپ تاپ است.

سال گذشته میلادی که نخستین سری پردازنده Core i9‌ اینتل برای کامپیوترهای دسکتاپی معرفی شد، ما انتظار داشتیم که مدت زمان کمی بعدتر غول تراشه ساز کامپیوتری جهان از نسخه‌های لپ تاپی آن نیز پرده بگشاید. این اتفاق تا به حال نیفتاده بود تا امروز اینتل رسما نسخه‌ی لپ تاپی پردازنده مذکور را معرفی کند. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده، بهترین پردازنده برای لپ تاپ های گیمینگ و حرفه‌ای است که اینتل تا به حال تولید کرده است.

مشخصات پردازنده Core i9 اینتل

بالاترین مدل پردازنده Core i9‌ اینتل که امروز معرفی شد Intel Core i9-8950HK‌ نام دارد که می‌تواند فرکانس حداکثری 4.8 گیگاهرتزی را با استفاده از توربو بوست به ارمغان بیاورد و نخستین پردازنده موبایلی نام بگیرد که 6 هسته حقیقی و در مجموع 12 هسته را شامل می‌شود. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده می‌تواند به طور کلی در مقایسه با نسل گذشته خود 29 درصد سرعت بوست بیشتری را به همراه داشته باشد،‌ در اجرای بازی‌ها 41 درصد پیشرفته‌تر باشد و تا 59 درصد نیز بتوانید سریع‌تر به ویرایش ویدیوهای 4K بپردازد.

معرفی پردازنده Core i9 اینتل

مدل‌های Core i5 و i7

همراه با پردازنده Core i9 اینتل ما امروز شاهد معرفی پردازنده‌های سری i5‌ و i7 نیز مختص لپ تاپ‌ها بودیم که به جای معماری نسل نخست تراشه های نسل هشتمی با نام کبی لیک، از معماری 14 نانومتری پلاس پلاس (++14nm) کافی لیک برخوردار است. این معماری نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی تراشه‌های 14 نانومتری پلاس (+14nm) نسل هفتم چیپ ست های اینتل است.

معرفی پردازنده Core i9 اینتل

برخلاف دیگر پردازنده های نسل هشتمی اینتل که جزو سری U‌ بودند، پردازنده های i7 ، Core i5 و i9 تازه معرفی شده مجهز به معماری Coffe Lake، جزو سری H چیپست های اینتل محسوب می‌شوند. اینتل در نمایشگاه CES 2018 برای نخستین بار از اعضای این خانواده پرده برداری کرد که قادر بودند به صورت هیبریدی با پردازنده‌های شرکت AMD فعالیت کنند. اما از آنجایی که پردازنده Radeon RX Vega M شرکت AMD مختص لپ تاپ‌هایی با ضخامت کم و بدنه‌ای سبک است، این چیپست های جدید نمی‌توانند در کنار آن‌ها فعالیت کرده و برای لپ تاپ های قدرتمندتری در نظر گرفته شده‌اند که عموما یا مختص بازی طراحی شده و یا برای خلاقان کامپیوتری در نظر گرفته شده‌اند.

تکنولوژی حافظه Optane چیست؟

اینتل همراه با تراشه های جدید Coffe Lake خود، پشتیبانی از حافظه Optane در پردازنده های نسل هشتمی موبایلی و دسکتاپی خود را نیز رسما اعلام کرد که اجازه می‌دهد فضای کلی بیشتری در مقایسه با دیگر سیستم‌ها در اختیار شما قرار بگیرد. مدل پلاس پردازنده‌های این خانواده شامل i5 پلاس، i7 پلاس و i9‌ پلاس از این تکنولوژی برخوردارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. مطمئنا با قیمت بسیار زیادی هم عرضه خواهند شد این سری لپتاپ ها

  2. نسل جدید پردازنده های اینتل هم اومد و من هنوزم با سگا جنسیس دارم شورش در شهر بازی میکنم

  3. چنین پردازنده های واقعا زیاده رویه
    حتی از حداکثر توانایی پردازنده های فعلی هم اکثر اپ ها و بازی ها استفاده نمیکنن