NL-LIPE

جنگ افزار لیزی NL-LIPE اشباح را به سمت شما هدایت می‌کند+ویدیو

جنگ افزارهای غیر مرگبار پروژه‌ای نسبتا جدید در ارتش آمریکا هستند و نهادهای پژوهشی نظامی این کشور چندین سال است که به طراحی و توسعه چنین جنگ افزارهای مشغولند. تلقین پچ پچ اشباح توسط لیزر NL-LIPE نیز یکی از جدیدترین پروژه‌های ارتش این کشور است.

جنگ افزارهای غیرمرگبار همانطور که از اسمشان پیداست برای کشتن انسان‌ها نیستند، بلکه برای اعمال بازدارندگی علیه آنان به کار می‌روند. این جنگ افزارها انواع گوناگونی دارند؛ برای مثال چندی پیش ارتش آمریکا نوعی جنگ افزار غیرمرگبار جدید آزمایش کرده بود که بدون آسیب زدن به انسان، از فاصله بسیار دور با کمک امواج گیرنده‌های عصبی فرد را تحریک کرده و سبب بروز درد شدید در بدن می‌شود. این کار سبب می‌شود سوژه مورد نظر زمینگیر شده و یا عقب نشینی کند. القای حس سوختگی، حالت تهوع و… نیز انواع دیگری روش‌های مورد استفاده این جنگ افزارهای غیر کشنده است. در این مقاله نیز به معرفی جنگ افزار لیزی غیرمرگبار NL-LIPE می‌پردازیم.

بیشتر پروژه‌های لیزری ارتش آمریکا مربوط به ذوب کردن و نابود کردن هدف با متمرکز کردن پرتوهای پرانرژی و مرگبار لیزر روی نقطه‌ای از هدف است. همچنین برخی از آنان نیز نقش اخلالگر دارند. اما یکی از جدیدترین پروژه‌های لیزری این ارتش از خانواده جنگ افزارهای غیرمرگبار است که هدف آن ناتوان کردن نیروهای دشمن بدون کشتن آن‌هاست.

این سلاح برای این است که با متمرکز کردن پرتوهای لیزر روی اهداف انسانی، کاری کند که آنان پچ پچ‌هایی آرام و وحشتناک بشوند که شبیه صدای اشباح است. این روش در جنگ روانی موثر است و با کمک آن می‌توان سربازان دشمن را ترسانده و یا با زمزمه سخنانی در گوششان آنان را دلسرد کرده و روحیه آنان را سلب کرد.

NL-LIPE

آزمایش NL-LIPE در آزمایشگاه

این جنگ افزار جدید که «اثر پلاسمایی القا شده با لیزری» یا به اختصار NL-LIPE نامیده می‌شود، از فمتولیزر برای ساخت یک توپ پلاسمایی استفاده می‌کند. به این صورت که کمک لیزر الکترون مولکول‌های هوا را جدا کرده و یک توپ پلاسمایی شکل می‌دهد. این توپ پلاسمایی تبدیل به یک رسانه شده و توسط لیزر دوم به سمت هدف شلیک می‌شود. لیزر دوم نانولیزر بوده و طول موج شدیدا پایینی دارد؛ در نتیجه فرکانس آن نیز شدیدا بالا خواهد بود.

بدین ترتیب می‌توان توپ پلاسمایی را طوری تنظیم کرد که از خود صدا یا نور نشر دهد؛ یعنی می‌توان علاوه بر پخش کردن صداهای ترسناک در محیط، نورهای ترسناک نیز پخش کرد. ناگفته نماند با کمک این توپ پلاسما همچنین می‌توان اجسام، همچون لباس دشمنان، را سوزاند. تصور کنید یه جسم نورانی عجیب به اشکال مختلف، همچون یک شبح، می‌بینید که ضمن داشتن صدای وحشتناک، می‌تواند سبب بروز سوختگی روی بدنتان نیز شود!

با استفاده از یک لنز تقریبا 13 سانتی‌متری، می‌توان این پچ پچ اشباح را تا یک کیلومتر دورتر منتشر کرد. اگر لنز 20 سانتی‌متری باشد، برد لیزر نیز به بیش از 5 کیلومتر می‌رسد. سازندگان در حال حاضر موفق شدند تا با کمک لیزر توپ پلاسمایی خود را تا فاصه 20 الی 30 کیلومتری نیز تشکیل دهند و هدفشان افزاش برد NL-LIPE به چند ده کیلومتر است.

یک هواپیما یا پهپاد کوچک مجهز به این جنگ افزار، می‌تواند نیروهای دشمن را هدف قرار داده و در دل آنان رعب و وحشت ایجاد کند. همچنین می‌توان با این روش صدای شلیک را در گوش آنان طنین انداز کرد، بی‌آنکه واقعا شلیکی صورت گرفته باشد. فرض کنید دشمن در حال نزدیک شدن است و شما خواهان عقب راندن آنان بدون کشتنشان هستید. می‌توان از نارنجک‌های گیج کننده همچون فلش بنگ استفاده کرد که برای چند لحظه نور و صدای شدیدی در محیط آزاد کرده و سبب گیج شدن دشمن می‌شوند، اما این روش تنها وقتی پاسخ‌گو است که شما به اندازه کافی به دشمن نزدیک باشید تا بتوانید نارنجک را به سمت آنان پرتاب کند.

NL-LIPE

اما اگر جنگ افزار لیزری NL-LIPE را در اختیار داشته باشید، می‌توان از فاصله بسیار دور با گسیل صدا و نور به سمت دشمن، آن را گیج کنید و مانع پیشروی آنان شوید. تصور کنید درحال پیشروی هستید،‌ اما یک صدای ترسناک مدام در گوشتان می‌پیچد که برای مثال می‌گوید «تو موفق نمیشوی»، «تو کشته خواهی شد». بدون شک این کار سبب شکسته شدن روحیه سرباز و وحشت وی می‌شود.

البته این پروژه همچنان در ابتدای راه است. با این حال به زودی به بلوغ خود رسیده و دارندگان با استفاده از آن می‌توانند صدای انسان و یا هر صدای دیگری را با استفاده از پرتوهای لیزر، با شفافیت بالا تقلید کرده و آن را کیلومترها دورتر روی اهدافی خاص متمرکز کنند. لیزر NL-LIPE از آن دسته جنگ افزارهاییست که حدود آن با قدرت تخیل آدمی گره خورده و هیچ مرز و محدویتی ندارد. به عبارتی توسعه دهندگان این جنگ افزار می‌توانند با کمک آن هرچه که به ذهنشان می‌رسد را عملی کنند!

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا فیلمی از آزمایش نمونه اولیه این جنگ افزار لیزری در محیط آزمایشگاه را تماشا کنید. در این فیلم یک صدای جیغ مانند بلند شنیده می‌شود و لابه‌لای آن نیز می‌توان صدای زمزمه انسان نیز به گوش می‌رسد. در نمونه‌های بعدی صداهای ناخواسته حذف شده و سازندگان می‌توانند تنها صدای مورد نظر خود را پخش کنند. لازم به ذکر است که پیش از تماشای آن صدای بلندگوی خود را کم کرده و به هیچ وجه از هندزفری یا هدفون استفاده نکنید. همچنین اگر کودک یا افراد کهنسال در نزدیکتان هستند، از آن‌ها فاصله گرفته و سپس فیلم را تماشا کنید. صدای موجود در فیلم همچنین می‌تواند سبب ترساندن حیوانات خانگی نیز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. منکه از ترس به خودم ترسیدم. دیگه فقط هندی ها از پس آمریکا برمیان.

  2. عجب چیزى بود! براووووو آمریکا دوستت دارم با تشکر از گجت نیوز مثل همیشه عالى بود
    🙂

  3. معلوم نیست که کی عملیاتی می شود؟

  4. اصلنم ترسناک نبود

  5. ۱۰۰ % مطمعن باشین به تکنولوژی ارتباط با اجنه و ارواح رسیدن،اصلا من مستنداشونو دیدم مثل مستند ۲۱ گرم