ساعت سامسونگ گیر اس 4 و اپل واچ 2018

مقایسه ساعت سامسونگ گیر اس 4 با نسل چهارم اپل واچ

ساعت سامسونگ گیر اس 4 (Samsung Gear S4) و اپل واچ 4 (Apple Watch Series 4) بهترین ساعت های هوشمند سال 2018 شناخته می‌شوند. در این مطلب به مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس 4 و نسل چهارم ساعت اپل واچ 2018 می‌پردازیم.

اگرچه بازار گجت‌های پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند، آن طور که انتظار می‌رود وضعیت خوبی نداشته و میزان فروش آن‌ها روز به روز کمتر می‌شود، اما محصولات اپل و سامسونگ در این حوزه استثنا محسوب می‌شوند. کاربران با اشتیاق زیادی اپل واچ‌های جدید و ساعت‌های هوشمند سری گیر سامسونگ را خریداری کرده و هر سال منتظر معرفی نسل جدید می‌نشینند.

ساعت سامسونگ گیر اس 4 و اپل واچ 2018

برترین ساعت‌های هوشمند 2018

به جرات می‌توان گفت در سال 2018، رقابت اصلی در بازار ساعت‌های هوشمند بین ساعت سامسونگ گیر اس 4 و نسل چهارم اپل واچ خواهد بود. با توجه به اخبار و شایعاتی که تا امروز پیرامون آن‌ها شنیده‌ایم، در این مطلب به مقایسه سامسونگ گیر اس 4 و اپل واچ 4 خواهیم پرداخت.

طراحی و سخت افزار

صرف اطلاع پیدا کردن از ساعت و یا استفاده از کرنومتر و تقویم، گوشی های هوشمند کفایت می‌کنند، به همین دلیل زیبایی، یکی از اصلی‌ترین دلایل پوشیدن ساعت بوده و در مورد ساعت‌های هوشمند نیز صدق می‌کند!

ساعت سامسونگ گیر اس 4

ساعت سامسونگ گیر اس 4

پیش‌بینی شده نسل جدید ساعت هوشمند سامسونگ، از نظر ظاهری تفاوت زیادی با قبل نداشته باشد، به همین دلیل یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های محصولات سری Gear یعنی داشتن لبه‌های چرخان، در نسل جدید نیز وجود خواهد شد. اصلی‌ترین تفاوت ساعت سامسونگ گیر اس 4 قرارگیری یک نمایشگر OLED زیر لبه‌های چرخان است که احتمالا برای دسترسی سریع به ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف ساعت استفاده می‌شود.

از آنجایی که بر اساس پتنت‌ها، سامسونگ مشغول توسعه باتری‌های منعطف به منظور قرار دادن آن‌ها درون بند ساعت است، احتمالا ساعت سامسونگ گیر اس 4 در مقایسه با نسل‌های قبلی ظرافت بیشتری خواهد داشت. همچنین به لطف خالی شدن فضای درونی ساعت که پیشتر بخشی از آن برای قرارگیری باتری مورد استفاده قرار می‌گرفت، دست سازنده برای قرار دادن امکانات بیشتر باز می‌شود. به عنوان نمونه، احتمال اضافه شدن اسکنر اثر انگشت و یا حتی یک دوربین داخلی به ساعت سامسونگ گیر اس 4 وجود دارد.

ساعت اپل واچ 4

ساعت اپل واچ 2018

از زمان عرضه اپل واچ برای نخستین مرتبه، ظاهر ساعت هوشمند اپل تقریبا بدون تغییر بوده است، اما امسال و همراه با عرضه نسل چهارم این محصول، روال تغییر می‌کند. یکی از اصلی‌ترین تغییرات محصول 2018، داشتن نمایشگری با ابعاد 15 درصد بیشتر است. به خاطر به کار رفتن باتری بزرگتر، اپل واچ 4 دوام بیشتری خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های این ساعت که با نمونه آن در سامسونگ گیر اس 4 مشابهت دارد، به کار رفتن باتری درون بند آن است. به لطف آن میزان دوام باتری باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. در تصویر زیر، تغییر ظاهری چهارمین نسل اپل واچ در مقایسه با اپل واچ 3 را مشاهده می‌کنید.

اپل واچ 4 و اپل واچ 3

با در نظر گرفتن تغییرات آیفون ایکس پیش‌بینی می‌کنیم حداقل یکی از دکمه‌های واقع در کنار ساعت از روی اپل واچ 4 حذف شده و کاربران بیشتر بر اساس ژست‌های حرکتی با گجت ارتباط برقرار می‌کنند. با این حال از آنجایی که با یک ساعت هوشمند رو به رو هستیم، همچنان امکان حذف دکمه‌های کناری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

یکی از انتظارات تحلیلگران که به عنوان اصلی‌ترین برتری اپل واچ 4 در مقایسه با ساعت سامسونگ گیر اس 4 شناخته خواهد شد، وجود فیس آیدی بر روی آن است. از آنجایی که در آیفون 10 به عنوان تنها محصول دارای این ویژگی تشخیص چهره قدرتمند تا امروز، فیس آیدی یکی از قابلیت‌های دوربین سلفی TrueDepth شناخته می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت احتمال وجود دوربین سلفی بر روی این ساعت وجود دارد، هر چند ممکن است اپل راهکاری دیگر به منظور پیاده‌سازی فیس آیدی بر روی اپل واچ 2018 پیدا کند.

نرم افزار و ویژگی‌ها

ساعت سامسونگ گیر اس 4 و اپل واچ 4 از سیستم‌ عامل‌های کاملا متفاوتی قدرت می‌گیرند، به همین دلیل بعید نیست از نظر نرم افزاری و امکانات منحصربه‌فرد، اختلاف‌های زیادی بینشان وجود داشته باشد.

ساعت سامسونگ گیر اس 4

ساعت سامسونگ گیر اس 4

همانند قبل، ساعت سامسونگ گیر اس 4 از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی تایزن قدرت گرفته و در مقایسه با گذشته، بهتر با Samsung Health یکپارچه می‌شود. ویژگی‌های سخت افزاری گیر اس 3 در ترکیب با ویژگی‌های نرم افزاری Samsung Health قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما همواره جای پیشرفت وجود دارد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نشان دادند یک گوشی هوشمند قادر به ثبت فشار خون به صورت دقیق است، به همین دلیل احتمال معرفی یک ویژگی مشابه در ساعت هوشمند 2018 سامسونگ زیاد است.

از جمله قابلیت‌هایی که هم‌اکنون نیز در گیر اس 3 وجود داشته اما طبق اخبار انتظار می‌رود در نسل جدید وضعیت بهتری پیدا کند، ردیابی عادت‌های خواب کاربر محسوب می‌شود. البته برای بهره بردن از این ویژگی نباید ساعت را در طول شب از دست خود باز کرد.

ساعت اپل واچ 4

ساعت اپل واچ 4

طبق شایعات، اپل واچ 4 تبدیل به همراهی حرفه‌ای‌تر برای ورزشکاران خواهد شد. تشخیص حرکت به صورت خودکار، مانیتور دقیق ضربان قلب و همکاری بهتر با اپلیکیشن Activity از ویژگی‌هایی هستند که اگرچه در اپل واچ 3 مشاهده کردیم، اما در نسل جدید وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

به لطف قرارگیری سنسورهایی ویژه‌ در بند ساعت، جهت‌گیری محوری با دقت بیشتری تشخیص داده خواهد شد که به معنی افزایش توانایی تشخیص فعالیت ساعت هوشمند اپل است.

مقایسه قیمت ساعت سامسونگ گیر اس 4 و اپل واچ 4

سامسونگ قرار نیست در نسل جدید تغییرات ظاهری زیادی اعمال کند، پس انتظار داریم مشابه محصولات سال گذشته، قیمت ساعت سامسونگ گیر اس 4 برابر 349 دلار باشد. البته این قیمت نسخه عادی بوده و نسخه دارای پشتیبانی از سیم کارت‌های LTE تفاوت قیمت قابل توجهی خواهد داشت. این دو نسخه با اختلاف زمانی نسبت به یکدیگر به بازار عرضه می‌شوند.

ساعت سامسونگ گیر اس 4

قیمت پایه اپل واچ 3 فاقد پشتیبانی از سیم کارت (پشتیبانی‌کننده از وای فای) 329 دلار بود و این قیمت برای نسخه دارای قابلیت قرار دادن سیم کارت به 399 دلار افزایش پیدا می‌کرد. با توجه به روالی که اپل تا امروز در پیش گرفته، بعید می‌دانیم قیمت نسخه چهارم اپل واچ افزایش پیدا کند.

به عنوان نمونه، آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس به عنوان جانشینان آیفون ایکس، به ترتیب نهصد و هزار دلار قیمت دارند که از نسل قبلی بیشتر نیست. همچنین این شرکت به تازگی یک تبلت ارزان قیمت در مقایسه با آیپدهای قبلی معرفی کرده که می‌تواند نشان‌دهنده استراتژی جدید آن در قیمت‌گذاری محصولات باشد. البته نسخه‌های لوکس ساعت اپل واچ 4 نیز مدتی بعد معرفی خواهند شد که امکان افزایش قیمت آن‌ها تا هزار و دویست دلار وجود دارد.

ساعت اپل واچ 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. من قبلا ایفون ۵ اس داشتم خراب شد ساعت سرویس۲ موند رودستم ردش کردم گیر ۳ خریدم سامسونگ باتریش قوی تره
    اپل برنامه های بیشتری براش هست
    سامسونگ فارسی پشتیبانی میکنه
    اپل اصلا کند نمیشه
    اما رزلوشن جفتشون عالیه نمیشه گفت کدوم بهتره هر کدوم از برندا توو یه چیز قوی هستن کاش بانکا برنامه ساعت هم بسازن تا بشه با ان اف سی ایمنتر پرداخت کرد

  2. از نظر من سامسونگ هم کاربردی تره و هم عالی تره، هر دوتاشون غول هستن ولی سامسونگ حرف نداره و محدودیت هم نداره

  3. دوستانی که از اپل حمایت میکنن اینم بدونن که ساعت هفتاد دلاری رو با قیمت فوق نجومی اپل بهشون میفروشه نمیدونم از چی اپل خوشتون میاد فقط ی آرم داره سرکارین به مولا سامسونگ بی شک تو این زمینه از اپل جلو تره

  4. اخه سامسونگ چکارهس ساعت بزنه و به پای اپل برسه

    • بی احترامی به برند دیگه نکنید گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف شما در حد سام نیستی برو همون اپل بخر که نه تو فروش مثل سام عمل نکرد نه بهترین اسمارت فون از شدت زور نترکی فعلا که واسه پنل دست به دامن سام هست ریشش گیره 12 ساله توی پنل اول 3ساله گوشی هاش بهترین میشن 3ساله بهترین انار فروش داشته شما فعلا برو جلو بوق بزن بعد بیا انگار فقط اپل بلده ساعت بزنه بقیه پیاز داغ بو میدن دم سام گرم که توی فروش توی بهترین برند سال توی تولید پنل سام دیسپلی اپل خودشو کشت نمیرسه پارسال 102 ملیون کمتر فروخت با این همه گردو خاک اپل x اونم پنل یا کیفیت سام بود به سلامت جوری میگن اپل اپل انگار تمامم سیب هارو خودشدن گاز زدن

  5. ساعت سامسونگو میپسندم

  6. فهمیدن از گوشی هیچی دیگه پیش نمیبرن زدن تو کار ساعت بدبختا

    • اره همون اپل فهمیده بسه شما هم اینقدر بال بال نزن از شدن بال کتفت میشکنه تنها کسی که تونست توی فروش بیاد بالای سر اپل سام بود توی تولید گوشی هوشمند اوله اپل رو دور تند هست نمیتونه سام سام 10 سال پیش با سیستم عامل جاوا نیستا یکم مطلب بخون اطلاعات رو بالا ببر اینجوری حروم میشه مردم خودشون عقل درک فهم شعور دارن شعار الکی نده که خریدار نداره

  7. اپل تو این ضمینه هم بازارو قبضه کرده با محصوله اسش