تماشا کنید : تصویر 4 گیگاپیکسلی پانوراما از سطح سیاره مریخ

شايد روياي قدم گذاشتن بر سطح سياره مريخ براي ما دست نيافتني باشد اما به لطف تصاويري که کاوشگر ناسا (کنجکاوي) از مريخ ارسال مي کند اکنون ما مي توانيم به خوبي سطح اين سياره را مشاهده نماييم.امروز تصويري 4 گيگاپيکسل با زاويه ديد 360 درجه از مريخ منتشرشد که از ترکیب عکس‌های گرفته شده توسط کاوشگر کنجکاوی شکل گرفته است.با گجت نيوز در ادامه مطلب همراه باشيد تا با هم قدم به سطح سياره مريخ بگذاريم.

این تصویر شگفت انگیز 4 گیگاپیکسلی از ترکیب عکس‌های گرفته شده توسط کاوشگر کنجکاوی شکل گرفته است. کاوشگر کنجکاوی که در واقع لابراتوار متحرک ناسا بر روی مریخ به شمار می‌رود علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی دارای دوربین‌های عکاسی است. این کاوشگر بصورت پیوسته در حال تهیه عکس و ارسال آن به زمین می‌باشد.

تصویر پانارومای 4 گیگاپیکسلی مریخ که توسط گیل کارتر و با ترکیب 295 عکس ایجاد شده، دارای رزولوشن 90,000 در 45,000 پیکسل است.

برای مشاهده تصویر در حالت تمام صفحه بر روی گزینه FULLSCREEN کلیک فرمایید

هرچند کاوشگر ناسا چندی پیش دچار نقص فنی شد و مجبور به استفاده از کامپیوتر کمکی خود گردید، اما کماکان به فعالیت تحقیقاتی‌ خود ادامه می‌دهد. پیش‌تر ناسا شواهدی بدست آورد که نشان از وجود حیات در مریخ باستان داشت.

  همچنین ببینید
  نخستين پرتره پانوراميک مريخ نورد کنجکاوي منتشر شد
  با تصوير پانوراماي 360 درجه جديد کاوشگر کنجکاوي همين امروز به مريخ سفر کنيد
  تور سياحتي به مريخ با تصوير پانوراميک 360درجه کاوشگر کنجکاوي
  شگفت انگيز ترين تصوير پانوراميک مريخ منتشر شد

منبع : 360cities

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خدايش خيلي جالب بود .