ایموجی - گوگل کروم

پای ایموجی ها به درج مستقیم از گوگل کروم باز شد

خیلی نمی‌گذرد از زمانی که ایموجی ها برای اولین‌بار به زندگی‌های ما وارد شدند. از زمان وایبر به بعد، برای ارسال شکلک، کافیست به تلفن‌همراه خود وارد شده و با استفاده از کیبورد این کار را انجام دهیم. اما هنگامی که از رایانه و به‌خصوص کروم استفاده می‌کنیم چطور؟ آیا چاره کار تنها نرم افزار های تردپارتی است؟

گاهی پیش می‌آید برای پاسخ به پیام‌ در فروم‌ها، جستجو‌های خاص و غیره نیاز به ارسال اموجی یا همان شکلک‌ها را داریم. اما از آنجایی که در همه‌جا، کیبورد‌ها و بخش های دارای شکلک‌ها موجود نیست، باید ترفندی برای ارسال آن‌ها وجود داشته باشد. حقیقت امر اینجاست که این قابلیت تا‌کنون خیلی آسان به‌دست نمی‌آمد.

یادش بخیر آن زمان‌ها که فیسبوک باب بود و یاهو مسنجر زنده، یک کیلومتر ایموجی بود که باید طی می‌کردیم تا به شکلک مد‌نظر برسیم. این مشکل همانا و حفظ‌کردن آن‌ها هم همانا. اصلا ما دهه هفتادی‌ها برای همینست که نسل سوخته ایم!

اما یک خبر خوب؛ گوگل کروم برای رفع این مشکل، یک قابلیت معرفی نموده است. کافیست با راست کلیک بر روی یک فیلد خالی، و انتخاب لیست ایموجی ها، شروع به ارسال آن‌ها کنید. البته این ویژگی در حال‌حاضر برای مک معرفی شده اما پیش‌بینی می‌شود به زودی ویندوز و لینوکس هم این قابلیت را پذیرا باشند.

همانطور که به‌نظر می رسید، این ویژگی در نسخه بتا خود به‌سر می‌برد و ممکن‌است برخی از عملکرد‌ها دچار مشکل باشد. احتمالا در نسخه‌های اصلی نیز برخی دستور‌العمل‌ها فرق کند.

در هر روی، با وجود این‌که هنوز تاریخ قطعی برای ارائه نسخه کامل آن ارائه نشده، اما اگر مایل به تست کردن این قابلیت جذاب هستید و شور و اشتیاق دارید، همین الان ورژن کروم خود را ارتقاء داده و در مک خود از آن استفاده نمایید. در قسمت نظرات می‌توانید تجریبات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ینی چی این دیگه چه ضیغه ایه