فیسبوک

امکان پاک کردن پیام های مسنجر فیسبوک به لطف مچ گیری دوباره از زاکربرگ فراهم شد

زمان زیادی از سه رسوایی بزرگ فیسبوک مانند لو رفتن اطلاعات کاربران، دست داشتن در انتخابات آمریکا و … نمی گذرد. اما اخیرا امکان پاک کردن پیام های مسنجر فیسبوک برای مسئولین ارشد آن فراهم شده است و افرادی که به آن ها پیام داده بودند به این موضوع پی برده‌اند. اما به راستی چرا این قابلیت برای دیگر کاربران معمولی میسر نیست؟

فیسبوک دیگر محبوبیت آن روز های قدیمش را ندارد. اما گاه‌گداری برای ارتباط با دوستان یا سر‌زدن به خاطرات به آن سر می‌زنیم، به دوستان پیام می‌دهیم و غیره. اما شاید به محض این‌که یک پیام را ارسال کردیم، متوجه شویم اشتباهی، پیامی به فرد نادرست داده ایم. از آنجایی که می‌دانیم پلتفرم مسیج فیسبوک آنقدر اینتراکتیو نیست که بشود پیامی را ادیت کرد، پس آن را پاک می کنیم. اما گزینه‌ای در این باره هم وجود ندارد!

کاربران زیادی اطلاع رسانی کرده‌اند که پیام‌های ارسالی افراد ارشد فیسبوک به آن‌ها از تارخچه پیام های آن‌ها حذف شده است. علت اطلاع رسانی آن‌ها اینست که پس چرا چنین امکانی برای دیگر افراد معمولی وجود ندارد.

سایت محبوب TechCrunch حرف این افراد را به گوش فیسبوک رسانده است.

پاسخ زاکربرگ و تیمش چنین است؛

ما در حال پایه‌ریزی ویژگی جدیدی در این پلتفرم هستیم تا قابلیت حذف پیام به‌صورت وسیع‌تری موجود باشد. این عمل، کمی زمانبر بوده و تا آن زمان، امکان حذف نمودن پیام‌های مسئولین اجرایی نیز میسر نخواهد بود.

ما باید این‌کار را زود‌تر انجام می‌دادیم و از‌ این‌که تا پیش از این، چنین قابلیتی میسر نشد، عذرخواهی می‌کنیم.

فیسبوک در ادامه از حمله هکر‌ها در سال ۲۰۱۴ به ایمیل‌های شرکت سونی می‌گوید و این‌که در حال انجام برخی تغییرات بر روی موارد امنیتی و از جمله کاهش امکان ارتباط کارمندان با کاربران، برای حفظ امنیت (چه کسی؟) بوده است (دروغ شاخدار‌تر از این؟!).

ما این کار را منطبق با تعهدات قانونی‌مان انجام داده ایم.

قابلیت های جدید مسنجر فیسبوک

فیسبوک حرفی راجع به این‌که این پلتفرم چگونه فعالیت خواهد کرد نزد اما گفت در آینده، برای این قابلیت برنامه‌ریزی هایی صورت خواهد گرفت. همینطور گویا مانند تلگرام، می‌توان بر روی پیام‌های ارسالی زمان گزاشت تا n دقیقه یا ثانیه پس از مشاهده (ارسال) ترمینیت شوند. همینطور قابلیت چت مخفی (Secret Chat) به زودی اضافه خواهد شد.

اما راجع به مسئله حذف شدن پیام‌ها، زاکربرگ و همکارانش پیام‌های عادی و گاها شخصی را که با دیگر کاربران داشتند حذف کرده بودند که پیگیری آن‌ها به علت این‌که بدون اطلاع قبلی بوده، کار بسیار سختی است. بنابراین هم‌اکنون شما نیز باید بتوانید پیام‌هایتان را پاک نمایید. اما نمی توانید! چون دسترسی ندارید.

حالا جالبی کار اینجاست که با معرفی این قابلیت ها، می‌توانند رسوایی پاک‌کردن پیام‌هایشان را تست‌کردن این ویژگی ها معرفی کنند! خیلی راحت آن دست را پیش گرفته اند.

حال از این بحث‌ها هم که بگذریم، آیا به نظر شما با افزودن قابلیت Secret Chat و Unsending Messages و توانایی پاک کردن پیام های مسنجر فیسبوک برای عموم، ظاهر پیام رسان فیسبوک تغییر خواهد کرد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این زاکربرگ باید گرفت خفه کرد

  2. یک یهودیه جزو فرقه ایلومناتی که بسیار واسه اسراییل لابی کرده در امریکا شده محرمه اسراره میلیارد ها نفر جمعیت
    التماسسسسس تفکر