اپیدمی بیماری گوارشی

ماجرای عجیب شیوع اپیدمی بیماری گوارشی در سپیدان فارس

در روزهای گذشته اپیدمی بیماری گوارشی در سپیدان فارس، جمع زیادی از شهروندان را به مراکز درمانی کشانده است. اما این ویروس از کجا آمده و علت آن چیست؟

عید امسال نیز مانند بهار سال گذشته، اپیدمی بیماری گوارشی در سپیدان فارس، بسیاری از شهروندان را به مراکز درمانی این شهرستان کشانده است. با وجود گذشت چند روز از شیوع این ویروس، هنوز علت و منشا اصلی آن مشخص نشده است. در سال گذشته نیز مردم سپیدان و مسافرانی که به این شهرستان سفر کرده بودند با علایم مسمومیت به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و در نهایت مداوا شده بودند، اما هیچوقت علت مسمومیت به طور دقیق و واضح اعلام نشد. حالا امسال هم بار دیگر این بیماری گوارشی در سپیدان فارس شیوع پیدا کرده و این مساله ماجرا را عجیب‌تر کرده است.

تاکنون بیش از 450 نفر در سپیدان دچار بیماری شده‌اند

در روزهای اخیر تعداد زیادی از شهروندان سپیدانی با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند و شمار این افراد همچنان رو به افزایش است. عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد تاکنون در سپیدان فارس، بیش از 450 نفر با علایم مشابه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که بیشتر آن‌‌ها اطفال و نوجوانان بوده‌اند. 16 نفر از این تعداد علاوه بر مشکلات گوارشی، دچار اسهال شده بودند که این شاخص نشان‌دهنده‌ی شدت بیماری است.

همتی اعلام کرد اکیپ درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان سپیدان اعزام شده‌اند و پس از معاینات اولیه، نقشه اپیدمی ترسیم شد. بیشتر مراجعه‌کنندگان که از خود شهر سپیدان بودند در همان لحظات اولیه مداوا شدند و تاکنون مورد بستری نداشته‌ایم. نیروهای بهداشتی داوطلب دانشگاه نیز با حضور در منازل مردم سپیدان، توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی را به آن‌ها ارائه کرده‌اند.

علت اپیدمی بیماری گوارشی هنوز مشخص نیست

وی در مورد علت اپیدمی بیماری گوارشی در سپیدان گفت جواب کشت آزمایشات حداقل 48 ساعت زمان می‌برد و به صورت قطعی نمی‌توان علت را مطرح کرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اظهار کرد مشکل تحت کنترل قرار گرفته و امیدواریم به زودی برطرف شود. همتی در مورد این که در مدت مشابه سال گذشته نیز با ابتلا به بیماری تعدادی از شهروندان و مسافران این شهرستان روبرو بودیم گفت باید تا اعلام نتیجه آزمایشات صبر کنیم.

همچنین حسن فیاض پور، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد ظاهرا این بیماری یک نوع اپیدمی فصلی است که توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بررسی می‌شود. باید نتیجه آزمایشات مشخص شود تا بتوانیم بگوییم مشکل از حساسیت فصلی است یا موارد دیگری مانند آلودگی آب؟ شبیر زارع حفری، فرماندار شهرستان سپیدان هم گفت علایم بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان شامل تهوع، استفراغ، درد در ناحیه شکم و حتی اسهال می‌شود.

لازم به ذکر است که شهرستان سپیدان از مناطق گردشگری شمال غرب استان فارس محسوب می‌شود که به دلیل وضعیت آب و هوایی، فضای سبز و زیبایی‌های بصری، هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. مصبت دست از سر ملت بر نمیداره

  2. منم بفهمم دلار شده 7000 تومن دلپیچه میگیرم خو

  3. چند وقت پیش توی کرمانشاه یه همچین چیزی بود

  4. همش ماله غزای ناسالم و فست فوده

  5. مدیریت بحران بازم سرش شلو.غ شده