تولید انبوه تراشه های کایرین 980

هواوی تولید انبوه تراشه های کایرین 980 را به زودی آغاز می‌کند

هواوی تولید انبوه تولید انبوه تراشه های کایرین 980 را در آینده نزدیک آغاز خواهد کرد. نسل جدید این چیپست ها با فناوری ساخت 7 نانومتری احتمالا قدرت‌بخش پرچمداران میت 20 خواهند بود.

آغاز تولید انبوه تراشه های کایرین 980 از سه ماهه دوم سال

کمپانی چینی هواوی تلاش دارد به یکی از تولیدکنندگان برتر چیپ‌های مخصوص گوشی های موبایل تبدیل شود. کایرین 970، آخرین تراشه هواوی است که با بهره‌گیری از فناوری ساخت 10 نانومتری، قدرت‌بخش گوشی های سری میت 10، هواوی پی 20 و آنر وی 10 بود. مطابق با زمان‌بندی برنامه‌های هواوی، تولید انبوه تراشه های کایرین 980 با فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC قرار است از سه ماهه دوم سال جاری میلادی آغاز شود.

طی سال‌های اخیر، سامسونگ و TSMC رقابت شدیدی در این زمینه داشته‌اند. با فرآیند 7 نانومتری، سامسونگ قصد معرفی اولین لیتوگرافی EUV در دنیا را دارد. هرچند، فناوری های جدیدتر به زمان بیشتری برای تحقیق، توسعه، سنجش و تجهیزات نیاز داشته و معمولا این فرآیندها چندان روان نیستند. فناوری مورد استفاده TSMC بر پایه تکنولوژی های موجود بوده و این کمپانی نیز سال آینده با فرآیند ساخت +7 نانومتری به EUV روی خواهد آورد.

تولید انبوه تراشه های کایرین 980

طی سه ماهه نخست سال، از فرآیند ساخت 7 نانومتری TSMC برای تولید انبوه استفاده شده است. این موضوع شامل 10 درصد از درآمد این کمپانی تایوانی شده و پیش از این نیز مدیران، پیشنهادهای بسیاری را برای تولید تراشه‌های اسنپدراگون 855 کوالکام و A13 اپل دریافت کرده‌اند. هواوی و TSMC از زمان استفاده از تراشه‌های 28 نانومتری همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد این تعامل تا تولید تراشه کایرین 980 با فناوری 7 نانومتری TSMC نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مشخصات فنی چیپست آینده چینی‌ها نامشخص است، اما برخی گزارش‌ها از احتمال استفاده از هسته‌های پردازشگر Cortex-A75 خبر دارند. همچنین انتظار می‌رود پردازشگر گرافیکی به صورت مستقل توسط خود هواوی تولید شود. به نظر می‌رسد نسل جدید خانواده میت با نام احتمالی میت 20، نخستین تلفن های هوشمند مبتنی بر کایرین 980 خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*