Babel نرم افزار چت مسنجر جديد گوگل

در چند هفته‌ی اخیر شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سرویس چت گوگل شنیده می‌شود از جمله اینکه گوگل روی یک نرم‌افزار یکپارچه‌ی چت به نام Babel کار می‌کند. منظور از یکپارچه این است که در بابل همه‌ی سرویس‌های وُیس، گوگل تاک و مسنجر گوگل پلاس حضور دارند. طبق یک شایعه‌ی دیگر قرار است بابل چند پلتفرمی باشد و بتوان از طریق سیستم عامل‌های اندروید و iOS هم با دیگر کاربران گفت‌وگو کرد. در حقیقت بابل چیزی شبیه به iMessage از نوع گوگلی به نظر می‌رسد. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر در مورد این سرویس گوگل می‌پردازیم.

گفته شده که می‌توان در گوگل کروم، گوگل پلاس، جیمیل، اندروید و iOS از بابل استفاده کرد، بنابراین فرقی نمی‌کند که کاربر کدام پلتفرم باشید، در هر صورت می‌توانید ارسال پیام بی‌واسطه را تجربه کنید. علاوه بر این شایع شده که در حال حاضر بابل در مراحل آزمایش داخلی سازنده به سر می‌برد و روی 5 پلتفرم مذکور تست می‌شود. در مورد دیگر سیستم عامل‌ها مثل سیستم عامل کمپانی موزیلا برای گوشی‌های همراه چیزی گفته نشده اما امکان عرضه‌ی بابل برای این پلتفرم، به کلی رد نشده است.

بنابر شایعات امکانات بابل به صورت زیر است:

   – همه‌جا و از طریق پلتفرم‌های مختلف می‌توان به لیست گفت‌وگو دسترسی پیدا کرد.
   – واسط کاربری جدیدی مبتنی بر محاوره
   – مکالمه گروهی پیشرفته
   – قابلیت ارسال تصاویر
   – بهبود اطلاع‌رسانی‌ها در پلتفرم‌های مختلف

با ترکیب تمام سرویس‌های گفته شده، احتمالاً یک نرم‌افزار خوب و کامل برای دسکتاپ و وسایل همراه به دست می‌آید. یکی از قابلیت‌های بی‌همتای بابل دسترسی به لیست مکالمات در همه‌جا است، به عبارت دیگر تمام پیام‌هایی که می‌فرستید و دریافت می‌کنید، بین پلتفرم‌های مختلفی که استفاده می‌کنید همگام‌سازی می‌شوند و از طریق هر کدام که به اینترنت متصل شوید، به آنها دسترسی خواهید داشت.

با جست‌وجو در اینترنت و البته پلی‌استور گوگل متوجه می‌شوید که یک نرم‌افزار جهانی دیگر به نام بابل هم برای چت وجود دارد، لذا نتیجه می‌گیریم که شاید بابل یک نام رمز بین‌المللی است.

فعلاً گوگل هیچ حرف و بیانیه‌ی رسمی در مورد این سرویس منتشر نکرده و تمام شایعات در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برند. به نظر شما مسأله جدی است و شایعات حقیقت دارند یا نیازی به وجود چنینی سرویسی نمی‌بینید؟ نظرتان در مورد استفاده از یک گوگلی دیگر برای چت چیست؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*