هدست واقعیت افزوده لیپ موشن

هدست واقعیت افزوده لیپ موشن توانایی فوق‌العاده‌ای در ردیابی حرکات دست دارد

هدست واقعیت افزوده لیپ موشن که با نام “Project North Star” شناخته می‌شود، تنها 100 دلار قیمت داشته و با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، پنجره‌ای جدید را به دنیای واقعیت افزوده باز می‌کند.

لیپ موشن در حال معرفی یک طرح جاه‌طلبانه (که البته فعلا در مراحل ابتدایی است) برای پلتفرم واقعیت افزوده و بر پایه سیستم ردیابی دست خود است. این سیستم، “Project North Star” نامیده شده و شامل یک طراحی برای یک هدست است که لیپ موشن ادعا می‌کند تولید آن در مقیاس گسترده، کمتر از 100 دلار قیمت دارد. این هدست به حسگر “Leap Motion” تجهیز خواهد شد که در نتیجه آن، کاربران می‌توانند آبجکت‌های مختلف را به دقت با دست‌های خود دستکاری کنند؛ چیزی مشابه آن‌چه که پیش‌تر شاهد معرفی آن برای نمایشگرهای واقعیت مجازی و دسکتاپ‌ها توسط این شرکت بوده‌ایم.

“Project North Star” یک هدست جدید برای مصرف‌کنندگان نیست و حتی لیپ موشن فعلا برنامه‌ای برای فروش آن به توسعه‌دهندگان را هم ندارد. در عوض، سازندگان قصد دارند مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن را از هفته آینده و به عنوان یک لایسنس متن باز منتشر کنند. مدیران در این‌باره می‌گویند «ما امیدواریم این طراحی‌ها، الهام‌بخش نسلی جدید از سیستم‌های AR بوده و این موضوع که یک سیستم واقعیت افزوده چگونه باید باشد را به این‌که یک تجربه واقعیت افزوده چگونه باید احساس شود، تغییر دهند.»

هدست واقعیت افزوده لیپ موشن

برای طراحی هدست واقعیت افزوده لیپ موشن از دو صفحه نمایش 3.5 اینچی LCD با سرعت بازخوانی بالا و وضوح 1440×1600 برای هر چشم استفاده شده است. سپس کاربران نور بازتاب‌شده توسط نمایشگرها را به عنوان پوششی شفاف درک می‌کنند. لیپ موشن می‌گوید این حالت میدان دیدی با عرض 70 و ارتفاع 95 درجه را ارائه می‌دهد که آن را می‌توان بزرگ‌تر از اغلب سیستم‌های واقعیت افزوده امروزی در نظر گرفت. سنسور لیپ موشن بالای چشم‌ها قرار گرفته و حرکت سر در یک میدان دید بسیار وسیع‌تر با زاویه حدودی 180 درجه را ردیابی می‌کند.

سازندگان در گفتگو با “The Verge” بر روی این موضوع تاکید کرده‌اند که لیپ موشن کمپانی تولیدکننده هدست ها نیست و پیش‌تر نیز اعلام شده است که در درجه اول، آنها به اجرای نرم افزار روی هرتعداد سیستم ممکن علاقه‌مند هستند. پیش از این شما می‌توانستید برای قرار دادن سنسور “Leap Motion” روی هدست واقعیت ترکیبی هولولنز، ردیابی دست پیچیده‌تر و بیشتری را به آن اضافه کنید.

در حالی که لیپ موشن از زاویه دید و قیمت حیرت‌انگیز خبر می‌دهد، “Project North Star” همانند هدست‌هایی مثل موشن لیپ و هولولنز به دست کاربران نخواهد رسید. هدست واقعیت افزوده لیپ موشن تجربه‌ای فوق‌العاده از تعامل کاربران را ارائه خواهد داد، ولی این تعامل در مقایس اتاق و یا همه محیط اطراف نخواهد بود. طراحی این هدست می‌تواند برای شرکت‌های کوچکی که قصد آزمایش واقعیت افزوده را داشته و به کمی سرمایه‌گذاری از سوی خود شرکت نیاز دارند، مفید باشد.

ردیابی دست یکی از ویژگی‌های آشکار هدست های واقعیت افزوده و ترکیبی است و کمپانی‌هایی مثل مایکروسافت، مجیک لیپ و متا، علاقه‌مندی خود به این حوزه را بیان کرده‌اند. با این حال، ما هنوز هیچ هدستی را همچون سیستم لیپ موشن ندیده‌ایم که ضمن در نظر گرفتن جداگانه هر انگشت، به کاربران اجازه بلند کردن و حرکت دادن اجسام مختلف را بدهد. با اینکه ما هنوز قادر به آزمایش این وسیله جدید نیستیم، اما رییس طراحی لیپ موشن، “Keiichi Matsuda”، چندین ویدیو از آن منتشر کرده که در ادامه می‌توانید تماشا کنید.

عملکرد هدست واقعیت افزوده لیپ موشن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این کارا جالبه ولی به درد خاصی نمیخوره

  2. با این سبک واقعیت مجازی اصلا حال نمیکنم

  3. ن دیگه اینا واسه خارجی هاست ما از این چیزا نمیتونیم داشته باشیم