شایعات اپل واچ سری 4

اپل واچ سری 4 ؛ قیمت، زمان عرضه، طراحی، قابلیت های جدید و تمام شایعات

اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4) تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد. چه انتظاری از جدیدترین نسل ساعت اپل خواهیم داشت؟ چه قابلیت‌های به آن اضافه می‌شود؟ با چه قیمتی و چه زمانی روانه بازار خواهد شد؟ در ادامه می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید.

اپل واچ سری 3 یکی از بهترین ساعت های هوشمند حال حاضر بازار است، اما انتظار می‌رود اپل نسل جدید آن را با مشخصاتی بهتر، قابلیت‌های بیشتر و نمایشگری بزرگ‌تر روانه‌ی بازار کند. مدل سال گذشته در 12 سپتامبر (21 شهریور ماه 96) معرفی شد، پس احتمالا فاصله زیادی تا پرده برداری از نسل جدید ساعت اپل نخواهیم داشت. اما در حال حاضر اطلاعات محدودی از اپل واچ سری 4 در دست است.

مطابق معمول، ما تمامی شایعات و اطلاعات به دست آمده از اپل واچ سری 4 را کنار یکدیگر قرار داده‌ایم تا بتوانیم تصویر واضحی از آنچه که اپل در نسل جدید ساعت های هوشمند خود ارائه می‌کند را در ذهن بکشیم.

اپل واچ سری 4


طراحی و سخت افزار

به نقل از مینگ چی کو، تحلیلگر قابل اعتماد کمپانی KGI Securities، اپل واچ سری 4 از نمایشگری با 15 درصد فضای بیشتر نسبت به نسل پیشین خود بهره‌مند خواهد بود. هنوز مشخص نیست این بدان معناست که ساعت جدید اپل از همان اندازه بدنه با حاشیه‌هایی باریک‌تر برای ارائه نمایشگری بزرگتر استفاده خواهد کرد، یا به طور کلی اندازه محصول بزرگ‌تر خواهد شد. کو همچنین عنوان می‌کند که اپل یک باتری بزرگتر را برای نسل جدید اپل واچ در نظر گرفته است.

تمامی نسل‌های پیشین اپل واچ هم اکنون در دو اندازه 38 و 42 میلی‌متری عرضه می‌شوند، اما جدا از اطلاعات به دست آمده، حال این سوال پیش می‌آید که آیا قاب سری 4 بزرگتر خواهد بود؟

شایعات اپل واچ سری 4

در مدل‌های پیشین اپل واچ فریم دور نمایشگر از ضخامت زیادی برخوردار بود، پس اگر اپل کمی آن را کاهش دهد می‌تواند نمایشگر بزرگتری را بدون نیاز به بزرگ‌تر کردن دیوایس به ارمغان بیاورد. ما نیز انتظار نداریم این دیوایس بزرگتر از نسل گذشته خود باشد. کو همچنین پیش‌بینی می‌کند که این ساعت از نظر ظاهری تا حدودی متفاوت‌تر از نسل‌های گذشته خود است که می‌تواند به فروش بیشتر آن نیز کمک کند.

نمایشگر میکرو ال ای دی؟

اما مهم‌تر از این موارد، به نقل از شایعات اپل مشغول کار بر روی نمایشگرهای میکرو ال ای دی (microLED) ساخت خود در یک کارخانه پنهانی واقع در کالیفرنیا است که می‌تواند اپل واچ نخستین کاندید استفاده از این تکنولوژی باشد. مدل‌های کنونی از نمایشگرهای اولد عالی استفاده می‌کنند، اما کوچ به تکنولوژی جدید می‌تواند مزیت‌های مختلفی را به همراه داشته باشد. زیرا پنل‌های میکرو اولد باریک‌تر، کم مصرف‌تر و ارائه کننده سطوح شفافیت بیشتری نسبت به مدل‌های اولد هستند. با این حال مراحل تولید نمایشگرهای میکرو ال ای دی در حال حاضر سخت و دشوار است و حتی احتمال دارد اپل واچ سری 4 نتواند نخستین میزبان آن‌ها باشد.

صحبت از نمایشگرها شد، ظاهرا اپل در فکر آن است تا ساعت‌هایی گرد را نیز روانه بازار کند، اما بعید به نظر می‌رسد مدل امسال دارای چنین ویژگی باشد. اپل واچ یک ساعت هوشمند است و یک ساعت معمولی نیست، پس یک نمایشگر مربعی شکل می‌تواند به مراتب بهتر از یک نمایشگر گرد بوده و رابط کاربری مناسب‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

بندهای هوشمند

شایعات خبر می‌دهند اپل در حال کار بر روی بندهای هوشمند برای گجت های پوشیدنی آینده خود است. در ابتدایی‌ترین سطوح، این بند می‌تواند در واقع یک بند خود تنظیم شونده باشد و بسته به ضخامت مچ دست شما به دور آن بپیچد. اپل سال گذشته پتنتی را منتشر کرده بود که چنین طراحی را نشان می‌دهد. حال این که آیا بندهای هوشمند جدید را می‌توانیم در اپل واچ سری 4 ببینیم یا خیر، سوالیست که هنوز نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم.

شایعات اپل واچ سری 4

این تنها یکی از احتمالات است. اپل همچنین در حال کار بر روی بندهای کاملا پیشرفته‌تری است که خود از قطعات سخت افزاری مختلفی میزبانی می‌کنند. بنابراین ساعت به خودی خود باریک و شیک خواهد ماند و این بند آن است که برای جای دادن قطعات به کمکش می‌آید. به طور مثال مودهای باتری در بند تعبیه خواهند شد تا اپل واچ بتواند عمر باتری طولانی‌تری را در اختیار شما قرار دهد. ما پیشتر بندهای باتری ساخت شرکت کره‌ای LiBest را دیده‌ایم که برای مدل 42 میلی‌متری اپل واچ تولید شده و هم اکنون به فروش می‌رسد.

اپل سال 2015 پتنتی از یک بند همراه باتری را منتشر شده بود، پس آن‌ها در این 3 سال زمان کافی را داشته‌اند تا طرح و ایده‌ی خود را به مرحله تولید رسانده و در اپل واچ سری 4 به ارمغان بیاورند.

شایعات اپل واچ سری 4

اپل همچنین می‌تواند مشغول کار بر روی بندهای ماژولا برای ساعت‌های آینده‌ی خود است. این بندها می‌توانند از بخش‌های مختلفی برخوردار باشند که هرکدام،‌ وظیفه‌ی خاصی را بر عهده خواهند داشت. به طور مثال یک ساعت اپل می‌تواند میزبان یک باتری، دوربین و حتی یک نمایشگر ثانویه باشد.

عمر باتری

شما باید اپل واچ اصلی را هر روز شارژ می‌کردید که می‌توانست کمی از ایده آل‌های کاربران حرفه‌ای دور باشد. خوشبختانه اپل این قضیه را در سری 2 و 3 بهبود بخشید، اما همچنان فضا برای بهبود وجود دارد. یک باتری بزرگتر در داخل خود ساعت و یا بند ماژولار آن،‌ نه تنها شارژدهی بیشتری را به همراه دارد، بلکه ظرفیت‌های ردیابی بهتری را نیز فراهم می‌کند.

به طور مثال اگر شما هر شب قبل از خواب نیازی به شارژ ساعت خود نداشته باشید، می‌توانید آن را در دست کرده تا تا صحب خواب شما را مورد بررسی خود قرار داده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

سلامت، تناسب اندام و سایر ویژگی‌ها

دسامبر سال گذشته میلادی بلومبرگ گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی یک نمایشگر پیشرفته نوار قلب (EKG) برای اپل واچ‌های آینده خود است. نوار قلب، آزمایشی است که فعالیت‌های الکتریکی قلب را ضبط کرده و با استانداردهایی که برای قلب تعریف شده اندازه گیری می‌کند.

نظارت بر سلامت و تناسب اندام بهبود یافته

با توجه به شنیده‌هایش بلومبرگ نوشته است که اپل در حال کار بر روی یک نسخه از این تکنولوژی است که در آن کاربر نیازمند لمس فریم اپل واچ خود با دو انگشت است تا سپس یک جریان غیرقابل تشخیص از قفسه‌ی سینه‌ی فرد عبور کرده و تا با بررسی سیگنال‌های الکتریکی در قلب، هرگونه اختلالات نظیر ضربان قلب نامنظم را تشخیص دهد.

شایعات اپل واچ سری 4

علاوه بر این دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ نشان دادند که یک گوشی هوشمند نیز می‌تواند به عنوان یک اندازه گیر دقیق فشار خون مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین ما نباید شگفت زده شویم  اگر اپل نیز از چنین قابلیت مشابهی بر روی ساعت های هوشمند خود استفاده کند. این می‌تواند در یک بند قابل تنظیم مورد استفاده قرار گیرد.

فیس آی دی

مفهوم داشتن یک دوربین بر روی اپل واچ، جدا از این که به وجود یک بند ماژولار اشاره می‌کند،‌ می‌تواند گزینه‌ی بسیار ارزشمندی در دیوایسی به چنین کوچکی باشد. ما اخیرا پتنت‌های به ثبت رسیده توسط اپل را دیده‌ایم که نشان دهنده‌ی نوعی تشخیص کاربر و یک ماژول دوربین در یک گجت پوشیدنی دارد.

البته حتی اگر یک سیستم تشخیص چهره (فیس آی دی) بر روی اپل واچ سری 4 مورد استفاده قرار گیرد هم به اندازه سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون ایکس پیشرفته نخواهد بود. دوربین TrueDepth آیفون 10 اپل از سنسورهای مختلفی قدرت می‌گیرد که یک ساعت هوشمند برای جای دادن به آن‌ها بسیار کوچک است. در عوض ممکن است سیستم فیس آی دی اپل واچ جدید به شکل 2 بعدی اقدام به تشخیص چهره کاربران کند.

معرفی دوربین در یک اپل واچ همچنین می‌تواند نویدبخش استفاده از فیس تایم بدون نیاز به آیفون باشد.

قیمت و زمان عرضه

مدل وای فای اپل واچ سری 3 (38 میلی‌متری) با قیمت 329 دلار و سلولار + وای فای آن با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد. از آنجایی که ساعت های سری 4 با سخت افزاری بهبودیافته‌تر روانه بازار می‌شوند، ما می‌توانیم انتظار کمی افزایش قیمت را برای آن‌ها داشته باشیم.

شایعات اپل واچ سری 4

با بررسی زمان معرفی نسل‌های گذشته این ساعت، ما درمیابیم که اپل واچ سری 4 احتمالا اواسط سپتامبر امسال (مهر ماه 97) معرفی خواهد شد.