سرمايه گذاري 100 ميليون دلاري آمريکا براي کشف راز مغز انسان

بر اساس اطلاعات اعلام شده، در بودجه سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای پروژه BRAIN اختصاص خواهد یافت. این کلمه در واقع مخفف عبارت Brain Research through Advancing Innovative Neurotechnologies است و پروژه ای بسیار بزرگ که روی توسعه فناوری های مختلف برای شناخت بیشتر مغز کار خواهد کرد.

ما انسان ها توانسته ایم کهکشان ها را در فاصله چند سال نوری شناسایی کنیم روی ذراتی کوچکتر از اتم تحقیق می کنیم. اما هنوز نتوانسته ایم به راز یک کیلو ماده ای که بین دو گوش مان قرار دارد، پی ببریم.

اینها جملات باراک اوباما بود که ساعتی قبل در سخنرانی اش در مورد یک پروژه بزرگ علمی بیان کرد.

در این پروژه روی تکنیک های جدید تصویر برداری از مغز تمرکز زیادی خواهد شد تا در نهایت محققان بتوانند درک بهتری از ارتباطات بین سلول های مغزی و شبکه های عصبی داشته باشند.

نتایج این تحقیقات ممکن است به درمان بیماری های مغزی مانند آلزایمر و صرع هم کمک کند و آنها معتقداند که نتیجه این پروژه شغل های جدیدی ایجاد خواهد کرد که تا به حال اصلا وجود خارجی نداشته اند.

این پروژه به دنبال این است که نقشه ای از مغز انسان ترسیم کند و برای این کار، سازمان های بزرگی مانند سازمان بهداشت ملی، سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی و بنیاد علوم ملی آمریکا با یکدیگر همکاری خواهند کرد و در کنار آنها شرکت های مختلف خصوصی هم حاضر خواهد بود.

شما فکر می کنید چنین تحقیق بزرگی و بودجه ای ۱۰۰ میلیون دلاری در نهایت می تواند پرده از اسرار مغز انسان بردارد؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*