قابلیت Focus اینستاگرام

قابلیت Focus اینستاگرام برای استور‌ی‌های پرتره معرفی شد

قابلیت Focus اینستاگرام به نسخه اندرویدی و آی او اسی این اپلیکیشن اضافه شد. عکاسی پرتره در استوری اینستاگرام ویژگی جدیدی است که با توجه به محبوبیت عکس برداری پرتره توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

عکاسی پرتره طی چند سال گذشته به قابلیتی فوق‌العاده محبوب در گوشی های هوشمند تبدیل شده است. پیش از این برای اعمال افکت بوکه، محو کردن پس‌زمینه و بولد کردن سوژه اصلی درون قاب عکس می‌بایست از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای که لنز آن‌ها دارای فاصله کانونی زیاد است استفاده می‌کردیم، اما امروز این کار با قرار دادن یک سنسور اضافی و حتی برخی دست‌کاری‌های نرم افزاری در گوشی های موبایل نیز امکان‌پذیر شده است.

دوربین‌‌های دوگانه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما عکاسی پرتره همچنان اصلی‌ترین دلیل خرید گوشی های هوشمند دارای دوربین‌های این چنینی توسط کاربران است. تا پیش از معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، به خاطر وجود محدودیت‌های فیزیکی در گوشی های هوشمند، تنها راه امکان‌پذیر شدن عکاسی پرتره قرارگیری یک سنسور اضافی تلقی می‌شد، تا این که گوگل نشان داد با هوش مصنوعی نیز می‌توان سوژه را از پس‌زمینه متمایز کرد.

عکاسی پرتره با قابلیت Focus اینستاگرام

اینستاگرام نیز در اقدامی تقریبا مشابه، یک حالت دوربین دارای افکت بوکه را به رابط کاربری بخش استوری خود اضافه کرده است. قابلیت Focus اینستاگرام بعد از دریافت آپدیت به این اپلیکیشن اضافه شده و در کنار گزینه Superzoom در دسترس خواهد بود. به عبارتی دیگر، برای دست پیدا کردن به قابلیت Focus اینستاگرام وارد استوری شده و سپس دو مرتبه انگشتتان را به سمت چپ بکشید.

قابلیت Focus اینستاگرام

دوربین بعد از رویت شما، پس‌زمینه و اشیای پشت سرتان را به وسیله اعمال افکت بوکه محو خواهد کرد تا عکاسی پرتره امکان‌پذیر شود. خوشبختانه اجباری به استفاده از دوربین سلفی نبوده و حین عکاسی با دوربین اصلی نیز می‌توان از قابلیت Focus اینستاگرام بهره برد. بر اساس نخستین تست‌ها، این ویژگی در عکاسی پرتره از دو نفر به خوبی کار می‌کند، اما عملکرد آن حین قرارگیری افراد بیشتر درون قاب تصویر باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

با دریافت اینستاگرام 39.0 برای اندروید و آی او اس، قابلیت Focus به آن‌ها اضافه خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های این آپدیت برای دستگاه‌های آی او اسی، اضافه شدن قابلیت منشن کردن دوستان در استوری‌ها است. این قابلیت تحت یک استیکر جدید در بخش استیکرها قابل رویت و استفاده خواهد بود.

منشن کردن در اینستاگرام

قابلیت Focus اینستاگرام با گوشی های آیفون اس ای، آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس، و همچنین آیفون‌های 2017 شامل آیفون 8 و 8 پلاس و آیفون ایکس به خوبی کار می‌کند. برای دستگاه‌های اندرویدی، در حال حاضر می‌توان گلکسی اس 9 پلاس و گوگل پیکسل 2 را با قاطعیت نام برد، اما سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از آن باید به زودی اعلام شوند. اگر بعد از آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام خود، قابلیت Focus را در رابط کاربری بخش استوری مشاهده کرده و قادر به عکاسی پرتره شدید، نام گوشی خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایول فقط اینستا رو عشقه

  2. خود هواوی پرتره داره

  3. روی شیائومی ‌Mi Note 3 به خوبی کار می‌کنه