بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام

امکان بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام به زودی مهیا می‌شود

بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهد شد. فیس بوک به عنوان شرکت پشتیبان اینستاگرام مدت‌ها است چنین قابلیتی را در اختیار دارد، اما هنوز امکان بکاپ گیری از اینستاگرام وجود ندارد.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Techcrunch منتشر شده است، اینستاگرام در حال برنامه‌ریزی به منظور پیاده‌سازی قابلیتی است که به کاربران امکان دانلود داده‌های خود در این شبکه اجتماعی را می‌دهد. یکی از سخنگویان این شرکت بعد از انتشار مقاله‌ای توسط Techcrunch پیرامون عدم امکان جابه‌جایی داده‌ها در این سرویس واکنش نشان داد.

اطلاعات تکمیلی و جزیی درباره قابلیت بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام هنوز منتشر نشده است، به همین دلیل نمی‌دانیم نحوه انجام آن چگونه خواهد بود. ممکن است تهیه نسخه پشتیبان از اینستاگرام به معنی دانلود تمامی عکس‌های بارگذاری شده درون حساب کاربری تحت یک فایل زیپ باشد، اما بعید نیست اینستاگرام با فراهم کردن قابلیت بکاپ‌گیری حرفه‌ای کاربران را شگفت‌زده کند.

بکاپ گیری حرفه‌ای در اینستاگرام

در این صورت تمامی اطلاعات کاربر درون یک فایل دارای پسوندی خاص ذخیره شده و سپس قابل دانلود خواهد بود. در ادامه کاربر می‌تواند این فایل را در هر حساب کاربری دیگری بازیابی کرده و به این ترتیب تمامی عکس‌های خود را بر اساس زمان انتشار به همراه نوشته‌ها و کامنت‌ها در اختیار داشته باشد! این بهترین شیوه‌ای است که می‌توان برای امکان بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام متصور شد، اما پیاده‌سازی آن حداقل در فاز اول معرفی این قابلیت کلیدی کمی دور از انتظار است.

بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام

فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام، سال‌ها است یک ابزار تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی را در پلتفرم خود قرار داده است. از آنجایی که این شرکت سال‌ها است اینستاگرام را در اختیار دارد، تلاش برای اضافه کردن ابزار بکاپ‌گیری درون آن بعد از گذشت مدتی طولانی ناامیدکننده به نظر می‌رسد!

در حال حاضر، بعد از ارسال یک ویدیو و یا عکس در حساب کاربری خود در اینستاگرام، یک نسخه از آن در فولدری مخصوص از حافظه داخلی ذخیره می‌شود. گزینه ذخیره فایل‌ها بعد از ارسال به صورت پیش‌فرض فعال است، مگر این که کاربر آن را غیر فعال کرده باشد. پس بکاپ‌گیری در ساده‌ترین حالت آن در حال حاضر نیز امکان‌پذیر است. به همین دلیل انتظار داریم قابلیت بکاپ گرفتن از اطلاعات اینستاگرام دارای قابلیت‌های بیشتر همچون ذخیره کپشن‌ها و یا کامنت‌ها نیز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر من معنی هم نداره بکاپ گرفتن

  2. فیس بوک پاش میاد وسط ادم میترسه