بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

آیا به دنبال برنامه‌ای رایگان برای ویرایش تصاویر گوشی‌تان هستید؟ ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای سیستم عامل اندروید را همراه با لینک دانلود آن‌ها معرفی خواهیم کرد.

همراه با این که دوربین گوشی ها پیشرفت چشمگیری داشته است و پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام نیز به کاربران روبرو شدن با طیف عظیمی از مردم را می‌دهند، عکاسی با گوشی ها به مهارت جذابی تبدیل شده است که شاید هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند.

با این حال دوربین گوشی‌ها تنها نیمی از داستان هستند. برای آنکه تصویر جذاب و خوبی جهت انتشار در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام حاصل شود، شما نیازمند استفاده از یک اپلیکیشن ویرایش تصاویر مناسب هستید. برخلاف کامپیوتر، پیدا کردن یک برنامه ویرایش عکس رایگان بسیار ساده است. در حال حاضر اپلیکیشن های ویرایش عکس زیادی در بازار وجود دارند و شاید همین باعث شده تا شما در انتخاب بهترین آن‌ها گمراه شوید.

ما در مقاله‌ای جداگانه به معرفی 8 مورد از بهترین اپلیکیشن های ویرایش تصویر رایگان برای آیفون پرداختیم. حال می‌خواهیم بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای هرچه زیباتر سازی تصاویرتان در پلتفرم اندروید استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان اندروید


بهترین برنامه ویرایش عکس: Snapseed

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

در حالی که بسیاری از مردم انتظار دارند برنامه‌ای نظیر ادوبی فتوشاپ در صدر بهترین برنامه های ویرایش عکس قرار داشته باشد، اما ما برنامه Snapseed گوگل را انتخاب کرده‌ایم. این یک برنامه ویرایشگر بسیار عالی و کامل است. علاوه بر این حتی وقتی از ژورنالیست‌های حوزه تکنولوژی نیز سوال می‌کنید که کدام برنامه ویرایشی مورد علاقه شما است، آن‌ها Snapseed را انتخاب می‌کنند.

عملکرد این برنامه تنها به فیلترگذاری بر روی تصاویر شما محدود نمی‌شود. در واقع فیلترها آخرین جنبه‌ی جذاب این اپلیکیشن هستند. کاربران می‌توانند با قلموهایی که اسنپ سید در اختیارشان قرار می‌دهد به ویرایش تصاویرشان بپردازند. این بدان معناست که شما می‌توانید مشخص کنید کدام قسمت از عکس نیازمند کنتراست بیشتری است، در حالی که می‌خواهید قسمتی از تصویر را کمی روشن‌تر کنید.

برای پی بردن به قدرت ویرایش اسنپ سید می‌توانید به تصاویر بالا دقت کنید. تصویر سمت راست، نسخه‌ی ویرایش شده‌ی تصویر سمت چپ در اسنپ سید است. این برنامه نه تنها دارای ابزارهای قدرتمندی است، بلکه استفاده از آن‌ها نیز بسیار آسوده و بی‌دردسر است. تمام این امکانات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به همین دلایل است که ما اسنپ سید را در صدر بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان پلتفرم اندروید قرار داده‌ایم. گرچه برنامه‌های دیگری نیز با اهداف خاص و متفاوت نظیر فیلترگذاری، تصحیح سریع تصاویر و غیره وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.


بهترین فیلترگذار: Adobe Photoshop Express

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

در حالی که بسیاری فتوشاپ را بهترین عنوان ویرایشگر تصاویر می‌دانند، اما آن فاقد قابلیت ویرایش با قلمو است که به همین دلایل نام آن از ذهن بسیاری از عکاسان خارج می‌شود. با این حال اگر به دنبال یک برنامه برای فیلترگذاری بر روی تصاویر می‌گردید، فتوشاپ اکسپرس عالی است.

در حالی که بسیاری از اپلیکیشن های ویرایش عکس در خود فیلترهایی را جای داده‌اند، اما به نظر در فتوشاپ اکسپرس آن‌ها کامل‌تر و بهتر هستند. برای کسانی که علاقه‌ای به استفاده از اسنپ سید ندارند، فتوشاپ اکسپرس می‌تواند جایگزین خوبی باشد. این برنامه حتی دارای قابلیت ایجاد تصاویر کلاژ است که شما را از نصب اپلیکیشن دیگری برای این کار بی‌نیاز می‌کند.

تنها نکته‌ی منفی این برننامه، حضور برنامه‌های متعدد رسمی با نام فتوشاپ در گوگل پلی نظیر Photoshop Mix و Photoshop Sketch است. بهتر بود فتوشاپ تمامی قابلیت‌های لازم ویرایشی را در یک برنامه متمرکز می‌کرد.


بهترین تجربه کار: Adobe Photoshop Lightroom

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

در حالی که فتوشاپ اکسپرس، همانطور که از نامش پیداست بیشتر مناسب کاربرانی است که می‌خواهند تجربه‌ی سریع و آسان ویرایش را به دست آورند، اپلیکیشن Adobe Photoshop Lightroom را باید بهترین گزینه برای کاربرانی دانست که به دنبال یک تجربه ویرایش عکس تمام عیار هستند.

کسی که تنها با فیلترهای اینستاگرام کار کرده باشد شاید نتواند ارتباط خوبی با این برنامه برقرار کند، اما شما می‌توانید با تنظیم انواع المان‌های یک تصویر نظیر سطح منحتی تن نور، روشنایی و دیگر ویژگی‌ها از آن عکس جذاب‌تری بسازید.

به جای تمرکز بر روی فیلترها، فتوشاپ لایت روم دارای برخی المان‌های از پیش تنظیم شده است که هر یک بخش خاصی از عکس شما را ویرایش می‌کنند (نظیر کنتراست بالا، وضوح بالا و غیره). شما همچنین می‌توانید تنظیمات پیش پا افتاده‌ای نظیر شفافیت و اشباع رنگ را نیز بر روی تصاویرتان اعمال کنید.

این برنامه شامل ابزارهای ویرایشی است که شاید کمتر در دیگر اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان اندرویدی دیده شود. این ابزارها شامل تنظیم روشنایی برای رنگ های خاص و یا تغییر تعادل رنگ در تصاویر شما هستند. این به کاربران تجربه‌ی کنترل لذت بخش بر روی تصاویرشان را می‌دهد، در حالی که همچنان از طریق گوشی هوشمند خود و بدون نیاز به کامپیوتر آن‌ها را در اختیار قرار گرفته‌اند. توصیه ما این است که اگر ویرایشگر حرفه‌ای هستید این برنامه را نصب کنید، چرا که ممکن است برای کاربران تازه‌کار، کار با بخش‌های مختلف این برنامه کمی سخت باشد.


بهترین تصحیح سریع عکس‌ها: Google Photos

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

اپلیکیشن Google Photos برای اغلب کاربران اندرویدی گزینه‌ی مناسبی است. چرا که آن به صورت پیشفرض در بسیاری از گوشی ها نصب شده، به صورت خودکار از تصاویر شما در یک فضای ابری پشتیبانی می‌گیرد و دارای برخی ابزارهای ویرایشی خوب است. در حالی که این برنامه شاید از آن دسته اپلیکیشن‌هایی نباشد که به شما امکان می‌دهد از تصویر خود، یک تصویر کاملا جدید بسازید و آن را به اثری شگفت انگیز تبدیل کنید، اما بهترین گزینه برای مواقعی است که می‌خواهید در کمترین زمان ممکن مشکلات یک تصویر را رفع کرده و آن را جذاب‌تر کنید.

در واقع با استفاده از نوار لغزنده Pop در این برنامه شما می‌توانید اضافه‌کاری‌ها را به به برنامه بسپارید. به لطف دسیتار گوگل، این برنامه می‌تواند به صورت خودکار عکس‌های شما را ویرایش کرده، تصاویر کلاژ بسازد و یا فایل‌های متحرک گیف ایجاد کند. اگر از عکس‌های به وجود آمده خوشتان آمد نیز شما می‌توانید آن‌ها را در گالری گوشی خود ذخیره کنید.

از لحاظ ویرایش، شما می‌توانید از ابزارهای عمیق‌تری نیز استفاده کنید و بخش‌های مختلف تصاویرتان را تنظیم کنید. با این حال نمی‌توانید نوع ویرایش در این برنامه را با برنامه‌های دیگری همچون اسنپ سید یا فتوشاپ مقایسه کرد و از آن‌ها کمتر است.


بهترین سرگرم کننده: Photo Lab

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس رایگان برای اندروید

اپلیکیشن Photo Lab به جای تمرکز بر ویرایش حرفه‌ای عکس، برای کسانی است که می‌خواهند با عکس‌هایشان سرگرم باشند. این برنامه می‌تواند فیلترهای هنری مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. این فیلترها به جای آنکه دست به رنگ و کنتراست عکس شما بزنند، آن را به طور کاملا متفاوتی تبدیل به عکس دیگری با ماسک‌های جذاب می‌کنند. می‌خواهید یک عکس پروفایل جذاب داشته باشید؟ همین حالا Photo Lab را نصب کنید.

جذاب‌تر این که فیلترها و انواع ماسک‌های سلفی به صورت خودکار بر روی چهره‌ی شما در عکس نقش می‌بندند. این برنامه با استفاده از سیستم تشخیص چهره عکس‌های موجود در گالری گوشی شما را که حاوی یک چهره باشند شناسایی می‌کند. شما می‌توانید تنها انتخاب کنید کدام فیلتر را می‌خواهید. پیش‌نمایشی از اعمال آن بر روی عکس شما در اختیارتان قرار می‌گیرد تا اگر خواستید، عملیات آغاز شود و تصویر منتشر شود.

فیلترهای Photo Lab عمیق‌تر از اضافه کردن گوش و دماغ سگ بر روی چهره‌ی شما هستند، به طور مثال شما می‌توانید یک عکس کارتونی کامیک جذاب را از عکس چهره‌ی خود بسازید، به یک دلقک تبدیل شوید، خودتان را همانند یک زامبی ببینید و یا جای یکی از هنرپیشه‌های جنگ ستارگان را بگیرید.