امن ترین پیام رسان

معرفی امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده در جهان

این روزها امنیت ارتباطات و عدم دسترسی غیر مجاز سازمان‌ها و هکرها به اطلاعات به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده در جهان را معرفی کنیم.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، هر روز پیام‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف به دوستان و آشنایان خود ارسال می‌کنند، اما در این بین چند نفر می‌دانند که وقتی یک پیام را می‌فرستند چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا شخص ثالثی وجود دارد که این پیام‌ها را قطع کرده و بر آن‌ها نظارت کند؟ حقیقت این است که ما در عصر نظارت بر اینترنت و ثبت داده‌ها زندگی می‌کنیم. سازمان‌ها و آژانس‌های مختلف به دنبال دسترسی به ارتباط خصوصی کاربران هستند و این موضوع، نگرانی کاربران برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعاتشان را در پی داشته است.

برای مقابله با چنین مسائلی، امروزه امنیت و سرویس‌های رمزنگاری به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام رسان‌ها برای حفظ حریم خصوصی کاربران تبدیل شده است. رمزنگاری End-to-End به این معناست که تنها افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید می‌توانند به پیام شما دسترسی داشته باشند و هیچکس در این میان، نه سازمان‌ها و نه توسعه‌دهندگان برنامه، نمی‌توانند پیام شما را مشاهده کنند.

بنابراین اگر محرمانه بودن ارتباطات و اطلاعات شما برایتان اهمیت دارد، ما در این مطلب امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده جهان را برای سیستم عامل اندروید و آی او اس معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که این لیست به ترتیب اولویت نیست و ما در اینجا تنها مجموعه‌ای از بهترین و امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده را معرفی کرده‌ایم:

8 مورد از امن ترین پیام رسان های جهان

1. سیگنال (Signal)

سیگنال یکی از امن ترین پیام رسان های جهان برای کاربران اندروید و آی او اس است که حتی گفته می‌شود توسط ادوارد اسنودن نیز مورد تایید و حمایت قرار گرفته است. این اپلیکیشن از رمزنگاری پیشرفته End-to-End استفاده می‌کند تا تمامی پیام‌های به اشتراک گذاشته شده با سایر کاربران را ایمن نگه دارد. سیگنال یک اپلیکیشن رایگان و اپن سورس است و کارشناسان نیز می‌توانند به طور رایگان، کدهای برنامه را برای هر نقصی در امنیت بازبینی کنند.

امن ترین پیام رسان

تماس صوتی رمزنگاری شده، چت گروهی، انتقال انواع فایل و قابلیت آرشیو از جمله ویژگی‌های Signal محسوب می‌شوند. همچنین پیام‌ها می‌توانند پس از مدت‌زمان مشخصی، خود را از بین ببرند. شما همین‌طور قادر خواهید بود با استفاده از افزونه مرورگر جدید کروم از برنامه خود در رایانه استفاده کنید.

2. تلگرام (Telegram)

تلگرام مردم سراسر جهان را از طریق یک شبکه منحصربه‌فرد از مراکز داده متصل می‌کند. مدیران این اپلیکیشن ادعا می‌کنند که بهترین امنیت را ارائه داده‌اند و هرگز به شخص ثالث اجازه دسترسی به اطلاعات شما را نخواهند داد. هنگامی که یک کاربر حالت چت مخفی یا Secret chat را انتخاب می‌کند، پیام‌ها می‌توانند به طور خودکار در تمام دستگاه‌های درگیر شده از بین بروند. همچنین شما می‌توانید یک گزینه را با عنوان Self-destruct برای پاک‌سازی خودکار حساب کاربری خود در یک زمان مشخص تنظیم کنید.

امن ترین پیام رسان

تلگرام دارای تمام ویژگی‌های ضروری مانند ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای، فیلم‌ها، اسناد با پسوندهای مختلف و یا تنظیم ربات‌ها برای وظایف خاص است. رابط کاربری ساده و کاربردی این اپلیکیشن از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌شود. همچنین این پیام رسان روسی کاملا رایگان است و هیچ تبلیغی را نمایش نمی‌دهد و هیچ هزینه اشتراکی برای کاربران ندارد.

3. تریما (Threema)

با بیش از یک میلیون دانلود، تریما یکی از مورد اعتمادترین و امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده جهان برای اندروید، آی او اس و ویندوز فون است. ارزش این اپلیکیشن در گوگل پلی استور 2.99 دلار آمریکا است و تمام ویژگی‌های لازم برای حفظ اطلاعات شما از سازمان‌ها و هکرها را در خود دارد.

امن ترین پیام رسان

تریما برای ثبت نام از شما ایمیل یا شماره تلفن نمی‌خواهد و در عوض، یک آی دی منحصربه‌فرد به شما می‌دهد که می‌توانید فعالیتتان را با آن انجام دهید. علاوه بر پیام‌های متنی، این اپلیکیشن امکان رمزنگاری کامل برای تماس‌های صوتی، چت‌های گروهی، فایل‌ها و حتی استاتوس‌ها را فراهم می‌کند. پیام‌های ارسال شده شما از طریق تریما بلافاصله پس از تحویل از سرورها حذف خواهند شد. همچنین کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن پیام رسان در رایانه خود نیز استفاده کنند.

4. ویکر می (Wickr Me)

ویکر می یکی دیگر از امن ترین پیام رسان های جهان برای اندروید و آی او اس است. این اپلیکیشن با استفاده از رمزنگاری پیشرفته End-to-End از پیام‌ها و اطلاعات شما محافظت می‌کند و قابلیت پاکسازی خودکار پیام‌ها و فایل‌های ارسالی به دیگر کاربران نیز در این برنامه گنجانده شده است. همچنین یک ویژگی با عنوان Shredder در اپلیکیشن ویکر می معرفی شده که به طور غیر مستقیم تمامی چت‌های شما و محتواهای به اشتراک گذاشته شده را از دستگاه شما حذف می‌کند. شما حتی می‌توانید یک تاریخ انقضا برای پیام‌های خود تنظیم کنید.

امن ترین پیام رسان

ویکر می برای ثبت نام نیازی به شماره تلفن یا آدرس ایمیل ندارد و هیچ متادیتا مرتبط با ارتباطات شما را ذخیره نمی‌کند. علاوه بر تمام این ویژگی‌ها که ویکر می را به یک پیام رسان قابل اعتماد تبدیل می‌کنند، این برنامه کاملا رایگان است و هیچ تبلیغی را نمایش نمی‌دهد.

5. سایلنس (Silence)

سایلنس یک پلتفرم ارسال پیام متنی یا SMS رمزنگاری شده برای گوشی های هوشمند است. این اپلیکیشن از سیستم حفاظت رمزگذاری Axolotl برای ارائه رمزنگاری End-to-End پیام‌های کاربران استفاده می‌کند. حتی اگر طرف دیگر این برنامه را نصب نکرده باشد نیز شما می‌توانید مانند یک برنامه SMS معمولی با او ارتباط برقرار کنید.

امن ترین پیام رسان

در واقع سایلنس مانند یک برنامه SMS معمولی کار می‌کند و به هیچ سرور یا اتصال اینترنت در گوشی تلفن همراه شما نیاز ندارد. همچنین شما هیچ نیازی به ثبت نام و لاگین کردن نخواهید داشت و این برنامه کاملا رایگان و اپن سورس است تا هر کسی بتواند به کدهای آن به منظور رفع نواقص دسترسی داشته باشد.

6. وایبر (Viber)

وایبر یک پیام رسان رمزگذاری متقابل شبیه به اسکایپ است که ابتدا تنها برای گوشی های آیفون در دسترس بود و از سال 2012 به اندروید و پس از آن به ویندوز فون و بلک بری نیز آمد. این اپلیکیشن پیام رسان در آخرین تکنولوژی رمزگذاری خود، سرویس رمزنگاری End-to-End را در تمامی سیستم عامل های مک، ویندوز، آی او اس و اندروید معرفی کرده است.

ویژگی منحصربه‌فرد وایبر این است که از یک سیستم رنگی برای نشان دادن چگونگی محافظت از ارتباط شما استفاده می‌کند. رنگ خاکستری ارتباطات رمزگذاری شده را نشان می‌دهد، سبز نشان‌دهنده ارتباطات رمزگذاری شده با مخاطب مورد اعتماد است و قرمز نیز بیانگر این است که مشکلی در تایید امنیت ارتباط شما وجود دارد. شما همچنین می‌توانید هر چت خاصی را از صفحه خود پنهان کنید و بعدا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

امن ترین پیام رسان

وایبر علاوه بر یک برنامه پیام رسان امن، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بازی کنید، حساب‌های کاربری عمومی را دنبال کنید و مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید. این شبکه پیام رسان اکنون بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و دانلود آن رایگان است.

7. داست (Dust)

داست نیز یکی از امن ترین پیام رسان های رمزنگاری شده جهان است که قبلا با عنوان سایبر داست (Cyber-Dust) شناخته می‌شد. ارتباطات داست به شدت رمزگذاری شده‌اند و پیام‌ها را به صورت دائمی ذخیره‌سازی نمی‌کند. شما حتی می‌توانید پیام‌های خود را پس از ارسال پاک کنید. این برنامه امکان گرفتن اسکرین شات از پیام‌هایتان را نیز غیر فعال کرده و اگر کسی از پیام‌های شما عکس بگیرد به شما اطلاع داده می‌شود. علاوه بر این، داست یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که به شما اجازه می‌دهد تا دیگران را دنبال کرده و پیام‌های متنی، استیکرها، لینک‌ها، ویدیوها و موارد دیگر را ارسال کنید. دانلود این برنامه رایگان است.

امن ترین پیام رسان

8. واتس اپ (WhatsApp)

واتس اپ یکی از محبوب ترین و امن ترین پیام رسان های جهان برای اندروید و آی او اس است که اکنون توسط بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پروتکل چت رمزگذاری شده در سال 2014 توسط فیس بوک خریداری شد. سیستم رمزنگاری End-to-End واتس اپ باعث می‌شود تنها فرستنده و گیرنده بتوانند پیام‌ها را مشاهده کنند و هیچ کس دیگری حتی توسعه‌دهندگان نمی‌توانند به ارتباطات کاربران دسترسی داشته باشند. ارسال پیام‌های صوتی، عکس، ویدیو، فایل گیف، تماس ویدیویی، چت گروهی، اشتراک‌گذاری لوکیشن و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، واتس اپ را به یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای دنیا تبدیل کرده است.

امن ترین پیام رسان

رابط کاربری ساده و کاربرپسند نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن محسوب می‌شود. دانلود واتس اپ رایگان است و هیچ تبلیغی در آن به نمایش درنمی‌آید.

علاوه بر این 8 پیام رسان ذکر شده می‌توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد که رمزگذاری کامل را برای تمام ارتباطات شما فراهم می‌کنند که از میان آن‌ها نباید فیس بوک مسنجر و آی مسیج اپل را نادیده گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. اطلاعات منو باز منن باید یواشکی نگاه کنن

  2. فقط تلگرام و بس

    از پیام نرسان های ملی استفاده نکنید

  3. به نظرم برای ایرانیها واتس آپ و وایبر امنتره. نمیشه صرفا به حرفهای پاول اعتماد کرد. ضمن اینکه یه سری از کانالها رو هم به درخواست ایران بست.

  4. منکه از واتس آپ استفاده میکنم گور بابا پیام رسان هاى داخلى همچون سروش!

  5. هیچ کدوم اندازه تلگرام عالی و شناخته شده نیست واسه ما

  6. واقعاً جای سروش خالیه ….
    امن ترین پیامرسان برای مسئولین ماس
    که با روش رمزنگاری end to mas-ool همه اطلاعات تون رو به نیازمندان واقعی ونه نیازمندان تقلبی
    میدع …

  7. طبق آخرین شنیده ها، هم اکنون آخرین نسخه تلگرام مجهز به فیلتر شکن داخلی در دسترس می باشد

    http://static3.eghtesadonline.com/servev2/1TdtssQiWlHO/b54EPYiYwLU,/06.jpg

    با تشکر

  8. ولی هیچ کدوم که به اندازه تلگرام امکالنات نداره
    از لحاظ ایمنی هم که حرف نداره