مزدا سی ایکس 5

مزدا سی ایکس 5 (Mazda CX-5) به بازار ایران می‌آید

مزدا سی ایکس 5 (Mazda CX-5) به عنوان نخستین محصول جدید این شرکت به زودی توسط گروه بهمن وارد بازار ایران می‌شود. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا خواهیم شد.

نام خودروی مزدا سی ایکس 5 در لیست ارزش‌گذاری خودروهای وارداتی گمرک ایران دیده می‌شود و ظاهرا گروه بهمن به عنوان نماینده رسمی مزدا ژاپن در ایران، مجوز ورود این محصول به بازار کشورمان را دریافت کرده است.

مزدا سی ایکس 5

مشخصات مزدا سی ایکس 5

مدت‌ها بود که طرفداران برند مزدا در ایران منتظر عرضه یک خودروی جدید از این خودروساز ژاپنی در کشورمان بودند و حالا کراس اوور CX-5 مدل 2018 با ارزش گمرکی 30 هزار دلاری در آینده نزدیک به بازار خواهد آمد. این خودرو که در کشورهای ژاپن، مالزی و چین تولید می‌شود، در نسخه فول به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 187 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتن‌متر مجهز شده و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی، نیروی تولیدی توسط پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. طبق اطلاعاتی که از لیست گمرک به دست آمده، به نظر می‌رسد مدلی که به ایران وارد می‌شود از مبدا کشور ژاپن خواهد بود.

مزدا سی ایکس 5

با توجه به حجم موتور مزدا سی ایکس 5 و در صورت باقی ماندن تعرفه‌های جدید واردات خودرو، این کراس اوور ژاپنی مشمول 95 درصد عوارض گمرکی خواهد شد؛ البته قرار بود دستورالعمل جدید واردات خودرو لغو شود که فعلا خبر جدیدتری در این مورد به دست نیامده و باید منتظر سرانجام تعرفه‌های واردات باشیم. مزدا سی ایکس 5 در بازار ایران با خودروهایی چون کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و فولکس واگن تیگوان رقابت خواهد کرد و با توجه به پیشینه و محبوبیت برند مزدا در ایران، در صورت قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

مزدا سی ایکس 5