طراحی جدید جیمیل گوگل

با طراحی جدید جیمیل گوگل آشنا شوید

گوگل به دنبال طراحی جدید جیمیل تحت وب است. به تازگی تصاویری منتشر شده که این زبان طراحی را نمایش می‌دهد. خبرهای خوبی برای کاربران Gmail در راه است که در کنفرانس Google I/O 2018 اعلام خواهد شد.

گوگل چند روز پیش خبر از عرضه‌ی طراحی جدید جیمیل خود طی هفته‌های پیش رو داد. این طراحی جدید که در اختیار کاربران نسخه تحت وب جیمیل قرار می‌گیرد، می‌تواند تجربه کاربری به مراتب نزدیک‌تر و شبیه‌تر به نسخه‌ی موبایلی اپلیکیشن جیمیل را به ارمغان بیاورد. خوشبختانه تصاویری از طراحی جدید این سرویس پست الکترونیکی به دست ما رسیده است که می‌توانیم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. این طراحی جدید شامل برخی المان‌های لطیف زبان طراحی Material Design گوگل و تعدادی از ویژگی‌های جدید است که گوگل برای نخستین بار در بخش صندوق پیغام‌های اپلیکیشن Gmail مورد استفاده قرار داده است.

دو قابلیت ویژه همراه طراحی جدید جیمیل

گوگل قابلیت‌های هوشمندانه‌ای را به جیمیل تحت وب آورده است؛ ویژگی‌های مشابهی با جیمیل موبایلی که ارائه کننده‌ی پاسخ‌های پیش‌بینی شده سریع به نام پاسخ هوشمند (Smart Replay) برای ایمیل‌های دریافتی شماست. یک قابلیت خواب کوتاه (Snooze) جدید نیز همراه طراحی جدید جیمیل به ارمغان آمده است که به شما اجازه می‌دهد به صورت موقتی ایمیل‌ها را برای مدت زمان مشخصی از اینباکس حذف کنید؛ پس می‌توانید جلوی پاسخ خودکار به هر ایمیلی که شاید برای شما خطرساز باشد را بگیرید. دو قابلیت Smart Replay‌ و Snooze بخشی از اپلیکیشن جیمیل هستند و حالا به نسخه تحت وب این سرویس پست الکترونیکی افزوده خواهند شد.

طراحی جدید جیمیل گوگل

طراحی جدید جیمیل همچنین یک سایدبار جدید را نشان می‌دهد که دارای گزینه‌های تقویم، نگهداری از یادداشت‌های اپلیکیشن Keep و یا وظایف کنار به کنار با پیام‌های ایمیل شما است. این احتمالا سودمندترین بخش طراحی جدید سرویس Gmail است که می‌تواند زمانبندی قرارهای ملاقات شما را آسوده‌تر کرده یا مشاهده کنید چه زمانی فرصتی برای پاسخ به یک ایمیل دارید.

گوگل سه طرح بندی برای انتخاب شامل یک حالت پیشفرض که پیوست‌هایی مانند اسناد و عکس‌ها را برجسته می‌کند، یک حالت راحت که پیوست‌ها را برجسته نمی‌کند و همچنین یک حالت جمع و جور که تعداد مشاهده پیام‌ها در یک صفحه را افزایش می‌دهد خواهد بود. حالت نمایش جمع و جور چیزی بسیار شبیه به طراحی کنونی جیمیل است که و به شما اجازه می‌دهد از طرحی مشابه با آن استفاده کنید.

هیچ یک از این سه حالت نمایش جدید نیستند و تغییرات رابط کاربری آن‌ها چیزی مشابه نسخه بازطراحی شده اینباکس است که گوگل آن را در سال 2014 معرفی کرده بود. مشخص نیست که گوگل چه زمانی طراحی جدید جیمیل تا چه میزان از پروژه اینباکس گوگل موارد مختلفی را به ارث خواهد برد، به خصوص اینکه دو قابلیت ویژه پاسخ هوشمند و خواب کوتاه را نیز از آن دریافت کرده است. هرچند هنوز جیمیل آماده‌ی به ارمغان آوردن تمامی قابلیت‌های اینباکس در جیمیل نیست، اما اینباکس همچنان می‌تواند به عنوان مسیری برای آزمایش قابلیت‌های جدید مبتنی بر پست الکترونیکی برای گوگل عمل کند.

گوگل هم اکنون در حال کار بر روی طراحی جدید G Suite و Gmail طی هفته‌های پیش رو است. کنفرانس Google I/O 2018 هجدهم اردیبهشت ماه در مانتین ویو آمریکا برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد می‌توانیم طی آن مراسم بخش‌های جدیدتر این طراحی جدید را نیز ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهتر شده نسبت به قبل