فیلترینگ تلگرام در روسیه

حکم فیلترینگ تلگرام در روسیه صادر شد

دادگاهی در مسکو پس از بررسی دادخواست سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، حکم فیلترینگ تلگرام در روسیه را صادر کرد. پاول دوروف، مدیر تلگرام نیز به این حکم واکنش نشان داده است.

پس از چند ماه کش و قوس میان تلگرام و سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، یک دادگاه در مسکو پس از بررسی دادخواست سازمان نظارت بر ارتباطات، حکم فیلترینگ تلگرام در روسیه را صادر کرد و خواستار مسدود شدن هر چه سریع‌تر این اپلیکیشن پیام رسان شد. پس از حملات تروریستی در مسکو، روسیه قانونی را اعمال کرد که بر اساس آن، تمامی سرویس‌های پیام رسانی موظف شدند به منظور جلوگیری از بروز مجدد چنین حملاتی، با سازمان‌های امنیتی روسیه همکاری کنند و اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به آن‌ها بدهند، اما پاول دوروف، مدیر Telegram، با این درخواست مخالفت کرد و گفت اطلاعات کاربران ما فروشی نیست.

دادگاه تاگانسکی (Tagansky) در مسکو، روز جمعه 24 فروردین 1397، درخواست روسکوم نادزور (Roskomnadzor)، ناظران ارتباطات روسیه را برای فیلترینگ تلگرام در روسیه تصویب کرد. وکیل تلگرام فعلا درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه ارائه کرده و پیش‌بینی می‌شود این پیام رسان در ماه آینده پس از بررسی دوباره درخواست تلگرام، در کشور روسیه فیلتر شود.

واکنش پاول دوروف به فیلترینگ تلگرام در روسیه

تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها در روسیه و خاورمیانه است و بیش از 200 میلیون کاربر فعال در این مناطق دارد. پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیر و موسس تلگرام، در واکنش به حکم دادگاه مسکو برای فیلتر شدن این پیام رسان گفت ما فیلترینگ را دور می‌زنیم. حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق بشر نباید به خاطر ترس یا طمع به خطر بیفتد. وی همچنین نوشت:

قدرتی که دولت‌های محلی بر شرکت‌های آی تی دارند بر پایه‌ی پول بناست. دولت در هر لحظه‌ای با تهدید و مسدود کردن درآمدهای این شرکت‌ها، می‌تواند اندوخته‌ی آن‌ها را نابود کند. بنابراین دولت می‌تواند شرکت‌ها را مجبور به انجام دادن کارهای عجیب کند. به خاطر بیاورید که سال گذشته، اپل چگونه سرورهای iCloud را به چین منتقل کرد. ما در تلگرام این امتیاز را داریم که به مسائل درآمدی و تبلیغاتی توجهی نداشته باشیم. حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق انسانی نباید به خاطر ترس یا طمع به خطر بیفتد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. حرفای پاول درف جای تعمل داشت

  2. اینام زدن تو کار فیلترینگ :))))

  3. خاک تو سر روسیه، یکی از عوضی ترین کشورای دنیا

  4. چرا واقعا فک میکنیم همه دنیا اسلحه گرفتن طرفمون میخوان شلیک کنن ؟
    دلیل اینکه دنیا با ما دشمنه اینه که خودمون ازشون دشمن ساختیم

  5. هرچی کشور جهان سومیه مشکل داره با تلگرام

  6. گور پدر این روس ها با اون رئیس جمهور انتر عوضى شون پوتین زشت!

  7. ایرانم ازشون تقلید نکنن فیلتر کنن