تلگرام

واکنش پاول دوروف به فیلتر تلگرام در روسیه: فیلترینگ را دور می‌زنیم!

دادگاهی در مسکو، حکم فیلتر شدن تلگرام در روسیه را صادر کرد. اما پاول دوروف، مدیر تلگرام، اعلام کرد به زودی این شبکه پیام رسان فیلترینگ را دور می‌زند و کاربران می‌توانند بدون استفاده از وی پی ان از آن استفاده کنند.

پس از همکاری نکردن مدیران Telegram با سرویس‌های امنیتی روسیه و اصرار به حفظ اطلاعات کاربران، امروز (جمعه 24 فروردین 1397)، دادگاه تاگانسکی مسکو دستور فیلتر شدن این پیام رسان را در روسیه صادر کرد. مدیر تلگرام خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داد و گفت این تنها یک کار غیر قانونی است، اما از لحاظ فنی غیر ممکن خواهد بود، چرا که به زودی تلگرام فیلترینگ را دور می‌زند.

پاول دوروف بر آزادی و حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید کرده و در آخرین توییت خود نوشت که حریم خصوصی فروشی نیست و حقوق بشر نباید به خاطر ترس یا طمع به خطر بیفتد. هنوز تاریخ قطعی برای فیلتر شدن تلگرام  اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا ماه آینده این اتفاق در روسیه رخ دهد.

پاول دوروف

تلاش پاول دوروف برای دور زدن فیلترینگ تلگرام

با این حال، دوروف به کاربران Telegram وعده داده که به زودی فیلترینگ را دور خواهد زد و کاربران می‌توانند در آینده نزدیک بدون نگرانی از فیلتر شدن این پیام رسان و بدون نیاز به استفاده از وی پی ان از آن استفاده کنند. وی در شبکه اجتماعی Vkontakte نوشت:

1. تلگرام از روش‌های ساخته شده برای گذر از مسدود شدن و فیلترینگ استفاده خواهد کرد و نیازی به انجام دادن کارهای اضافی توسط کاربران نیست. اما شرکت نمی‌تواند به طور 100 درصد تضمین بدهد که این سرویس بدون نیاز به وی پی ان در دسترس باشد.

2. در ساعت‌های اولیه مسدود شدن، ممکن است سرویس‌های وی پی ان/پراکسی، بیش از حد اجرا شوند و به همین دلیل احتمالا با کند شدن عملکرد مواجه خواهند شد.

3. صرف نظر از مسدود شدن، تلگرام قادر خواهد بود اطلاعیه‌ها را به تمامی کاربران روسی ارسال کند تا آن‌ها را از وضعیت پیشرفت مطلع سازد.

مهم: زمانی که مشکلات در ارتباطات شما به وجود آمد، تلگرام خود را پاک نکنید و حتما قبل از ممنوعیت، آپدیت جدید آن را از اپ استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید.

به این ترتیب به نظر می‌رسد پاول دوروف برنامه‌ی خاصی برای دور زدن فیلترینگ دارد و می‌خواهد با ارائه جدیدترین نسخه تلگرام، حتی در صورت مسدود شدن این اپلیکیشن نیز سرویس خود را به کاربران ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. دیگه پیام های مسؤلین ما چیه که آمریکا و اسرائیل بخوان جاسوسیشون را بکنن

  2. باید دید کدوم کشور و چه کسی داره از پاول حمایت میکنه چون عمرا اگه بتونه بدون حمایت تلگرامو سر پا نگه داره و حتما امریکا اسراییل دارن حمایتش میکنند واینا همه ظاهر قضیه هست که میگه ما اطلاعات کاربرهامون و به هیچکس نمیدیم حتما به کسایی که حمایت میکنند تلگرامو اطلاعات میدن .

  3. دولت های زور گو Vs تلگرام و پاول دروف

    تو این دوئل قطعا تلگرام و دروف پیروز میدونن👏👏👌👍

  4. ساده نباشین بابا معلوم نیست این همه هزینه تلگرامو از کجا میکنه و خیلی خرجهای دیگه اش…
    همون بهتر فیلتر بشه تو ایران و کل دنیا اصلا تا وقتی که خود دورف بیاد بگه همه پشته بردهاشو،
    البته رمزنگاریش که قضیه جداست.

  5. دمت گرم آقای دورف. باج به هیچکسی نمیده

  6. ولی دم دورف گرم. با تمام قوا داره ایستادگی میکنه در برابر زورگویی دولت ها

  7. نمیفهمم مشکلشون با تلگرام چیه

  8. تلگرام به یه پدیده بین پیام رسان ها تبدیل شده
    اون اوایل همین جور تفریحی ازش استفاده میکردیم ولی الان واقعا وقت زیادی توش میگذرونیم

  9. فیلترینگ خودش ابزاری برای محدود کردن مردمه
    مگر اینکه به شعور مردم شک داشته باشیم!

  10. دمش گرم همینه واسه ایرانم باید همین کارو کنه

  11. سر انجام یک انسان آزاد پیدا شد