دوربین گو پرو هیرو 6

شیائومی شرکت آمریکایی گو پرو (GoPro) را خریداری می‌کند

شیائومی به دنبال خرید شرکت آمریکایی گو پرو (GoPro)، سازنده‌ی دوربین های اکشن معروف بود که به یکباره ارزش سهام این شرکت بالا کشید. آیا سرانجام شیائومی این شرکت را خریداری خواهد کرد یا خیر؟

گو پرو نام یک شرکت آمریکایی حوزه تکنولوژی است که در سال 2002 توسط نیک وودمن راه اندازی شد. این کمپانی سازنده‌ی دوربین های ورزشی موسوم به اکشن کم و توسعه اپلیکیشن های موبایلی و نرم افزار ویرایش ویدیو است. با این حال آن‌ها با تنزل ناگهانی ارزش سهام خود همراه شده‌اند و ثروت بیش از 10 میلیارد دلاری آن‌ها حالا به 671 میلیون دلار رسیده است!  امسال نیز به تنهایی سهام این شرکت با 36 درصد کاهش همراه بوده است. بنابراین تنها خبر خوبی که می‌تواند طرفداران گو پرو را خوشحال کند، خریداری این شرکت آمریکایی توسط یک گروه یا شرکت دیگر است.

برای فرار از بحران به وجود آمده، نیک وودمن بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت به تازگی از بانک سرمایه گذاری JPMorgan Chase & Co کمک گرفته است تا رسما فروش این کمپانی را به جهانیان اعلام کند. شیائومی، غول سازنده لوازم الکترونیکی چینی یکی از بزرگ‌ترین نام‌های خواهان خریداری GoPro است که شنیده می‌شود. از زمانی که رسانه‌ها خبر از کاهش علاقه‌ی شیائومی به خرید این شرکت را دادند، سهام آن‌ها با ارزش 8.8 درصدی روبرو شد و قیمت هر سهم آن‌ها از 14 فوریه که 5.16 دلار بود به بالاترین میزان خود یعنی 5.30 دلار رسید. همین قضیه باعث شده تا شیائومی از خرید گو پرو دور شود.

گو پرو به دنبال صاحبی جدید، بازارهایی نو

البته شیائومی به صورت رسمی عدم درخواست خرید گو پرو را اعلام نکرده است و تنها گزارش‌هایی در این مورد وجود دارد که چنین چیزی را نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند با افزایش ارزش سهام گو پرو احتمال پشیمانی شیائومی در جهت خرید این شرکت آمریکایی بسیار زیاد است، اما تا بدین لحظه هیچ خبر رسمی از پا پس کشیدن غول چینی از خرید GoPro منتشر نشده است. به هر ترتیب بهتر است که این شرکت هر چه سریع‌تر به فروش برسد تا مجددا با تزریق بودجه به تولید دوربین های جدید خود ادامه دهد و شاید هم یک صاحب جدید برای آن، بازارهای جدیدی را هم برای محصولاتشان پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این همه ثروتو از کجا میاره/؟

  2. چه خفن شده شیائومی تا چند سال دیگه اپلم بخره خیلی خوبه