FL Electric ، نخستین کامیون الکتریکی ولوو

FL Electric ، نخستین کامیون الکتریکی ولوو معرفی شد

نخستین کامیون الکتریکی ولوو با نام Volvo FL Electric معرفی شد. این کامیون 16 تن از پیشرانه تمام برقی قدرت می‌گیرد و تنها در عرض 2 ساعت می‌توان آن را به صورت کامل شارژ‌ کرد.

ولوو ماه گذشته از پلتفرم جدید FL برای وسایل نقلیه 16 تن خود پرده برداری کرد و حالا شاهد رونمایی از نخستین کامیون الکتریکی ولوو با نام FL Electric هستیم. این کامیون بر اساس نیازهای مختلفی طراحی شده است. FL Electric گزینه‌ی بسیار مناسبی برای توزیع محصولات در شهرها، عملیات تخلیه پس مانده‌ها و موارد مشابه به آن‌ها خواهد بود.

کامیون الکتریکی ولوو FL Electric یک خودروی تمام الکتریکی بوده و از یک باتری برقی انرژی لازم را به دست می‌آورد. این خودرو تنومند توسط یک پیشرانه الکتریکی 130 کیلووات ساعتی قدرت می‌گیرد و می‌تواند خروجی گشتاور 425 نیوتن‌متری را به ارمغان بیاورد. رانشگر سپس آن را با قدرت 16 کیلو نیوتن‌متری ادغام کرده و به محور عقب منتقل می‌کند. این قدرت برای حرکت یک کامیون با حداکثر وزن قابل حمل 16 تن کافی است.

FL Electric ، نخستین کامیون الکتریکی ولوو

مصافت قابل طی با کامیون الکتریکی ولوو بسته به نیاز شما قابل تغییر است. ولوو این خودرو را به شکل ماژولار طراحی کرده است، بنابراین بسته به نیازهای شما باتری‌های مختلفی نیز تولید شده است که می‌توانند قدرت شارژ متفاوتی را دارا باشند. به گفته‌ی یوناس اودرمالم،‌ مدیر اجرایی ولوو تراک، این استراتژی «راه حل‌های جامع» نام گرفته است که ترکیبی از چرخه‌ی رانندگی، ظرفیت بار و پیشبینی احتمالی تعیین وسعت قابل پیمایش، زیر ساخت شارژ و غیره را توصیف می‌کند. در واقع FL Electric می‌تواند با حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت و با باتری‌هایی بین 100 الی 300 کیلووات ساعت مسیرها را بپیماید.

شارژ‌ کامل کامیون الکتریکی ولوو در 2 ساعت

طبعا شارژ این باتری‌ها نیز بسته به ظرفیت و نوع تکنولوژی شارژ استفاده شده در آن‌ها متفاوت خواهد بود. بزرگ‌ترین مدل باتری (300 کیلووات ساعتی) نیازمند 2 ساعت شارژ توسط تکنولوژی پرسرعت DC Charging و در حالت عادی 10 ساعت شارژ برای رسیدن به شارژ 100 درصدی است. ولوو همچنین با جایگاه‌های شارژ مختلفی به منظور سفارشی سازی این قضیه همکاری کرده است.

ولوو عنوان کرده است که کامیون FL Electric برای نخستین بار در شهر گوتنبرک سوئد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما هنوز توی فکر اینم تعرفه خودروی هیبریدی کم شه یا ن

  2. منو یاد لاگ پشت های نینجا میندازه