لنزهای فتوکرومیک نیاز به عینک آفتابی را از بین خواهند برد

لنزهای فتوکرومیک نیاز به عینک آفتابی را از بین خواهند برد

لنزهای فتوکرومیک ورژنی پیشرفته و جدید از شیشه‌ی عینک‌هایی هستند که با توجه به شرایط محیط، تیره‌تر شده و از چشمان در برابر نور زیاد اطراف محافظت می‌کنند.

اگر با عینک‌هایی که عدسی‌های آن‌ها از نوع فتوکرومیک هستند و به نسبت نور محیط تاریک می‌شوند، آشنایی دارید و یا حتی از چنین محصولاتی استفاده می‌کنید، احتمالا با شنیدن خبر ساخت لنزهای فتوکرومیک خوشحال خواهید شد.

این محصول که خبر تولید انبوه آن در آینده نزدیک توسط شرکت جانسون اند جانسون ویژن (Johnson & Johnson Vision) منتشر شده، درست همانند شیشه‌های فتوکرومیک عمل می‌کند و محافظ چشمان کاربران در مقابل نور اضافه محیط خواهد بود.

گفته شده که لنز فتوکرومیک موردنظر با همکاری شرکت ترنزیشن اوپتیکال (Transitions Optical) ساخته شده و اسم آن اکویو اوسیس (Acuvue Oasys)‌ است؛ همانطور که اشاره شد، این نوع لنز چشمی همانند محصولات مشابه بر روی مردمک چشم قرار می‌گیرد و علاوه بر برطرف کردن تاری دید، پرتوهای یو وی (UV) و نور آبی را فیلتر کرده و به سرعت به افزایش نور جذب‌شده عکس‌العمل نشان می‌دهد.

لنزهای فتوکرومیک نیاز به عینک آفتابی را از بین خواهند برد

لنزهای فتوکرومیک به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت

از طرف کمپانی جانسون اعلام شده که هدف اصلی از ساخت محصول، جایگزینی لنزهای فتوکرومیک با عینک‌های آفتابی است و کاربران با استفاده از این نوع لنز دیگر نیازی به پوشاندن تمام چشمان در مقابل آفتاب نخواهند داشت؛ به علاوه،‌ متخصصان می‌گویند که اکویو اوسیس حاصل یک دهه تحقیق و پژوهش بوده و تاکنون هزار داوطلب آن را امتحان کرده‌اند.

از طریق انجام آزمایش‌های گسترده لنز موردنظر که برای دو هفته قابل‌استفاده است، تاییدیه‌های لازم برای ساخت را از سازمان غذا و دارو آمریکا گرفته و گفته شده که این محصول در نیمه اول سال 2019 به بازار عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مگه تو پسر نیستی لنز واسه چی ؟؟؟

  2. کسی خبر نداره لنز مشکی کجا میشه اینترنتی سفارش داد؟؟؟

  3. آخه دو هفته ؟
    بعد میگن که به عینک نیاز نیست ؟ 😐
    من یکی که نمیرم هر دو هفته یکی بگیرم !
    بعدشم از اونجایی که ما تو ایرانیم باید چینیشو بخریم که میزنه کور میشیم !