هدست Ghost AR

هدست Ghost AR با گوشی شما یک دنیای جدید می‌سازد

هدست Ghost AR ، یک هدست واقعیت افزوده است که می‌تواند با استفاده از قدرت گوشی هوشمند شما اپلیکیشن های واقعیت افزوده را اجرا کرده و یا به شما اجازه دهد تا ویدیوهای یوتیوب را در جایی بین زمین و هوا مشاهده کنید.

تکنولوژی واقعیت افزوده امروزه یا خیلی گران است و یا با گوشی های محدودی عمل می‌کند، اما یک هدست جدید به نام Ghost به تازگی معرفی شده است که می‌تواند بازی را تغییر دهد. هدست Ghost AR با هدف ارائه تکنولوژی واقعیت افزوده جذاب و البته مقرون به صرفه طراحی شده است. این هدست که هم اکنون در حال جمع آوری هزینه تولید در سایت Indiegogo است، از قابلیت‌های واقعیت افزوده گوشی هوشمند شما استفاده می‌کند تا بتواند دنیای واقعی را با دنیای مجازی ادغام کند.

در حالی که هدست های واقعیت مجازی هم اکنون با انواع اشکال و اندازه‌ها در بازار موجود هستند، تکنولوژی واقعیت افزوده کمی نوپا است. هدست‌هایی نظیر HoloLens مایکروسافت و Magic Leap One همچنان به صورت محدود تنها در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرند و قیمت آن‌ها نیز بسیار زیاد است، اما در همین حال اپل و گوگل هر روز در حال بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده برای گوشی های هوشمند شما هستند.

هدست Ghost AR با هدف ترکیبی از دو دنیای مذکور تولید شده است: یک تجربه همه جانبه واقعیت افزوده، اما در حالی که از گوشی هوشمند شما قدرت می‌گیرد، هزینه‌ها را پایین آورده و شما را از اتصال به یک کامپیوتر بی‌نیاز می‌کند. یک لایه از گوشی شما در بالا محافظت خواهد کرد و یک چشمی نیز درست در قسمت ویزور برای مشاهده نمایشگر گوشی قرار دارد که شما می‌توانید تلفیقی از دنیای واقعی و مجازی را از آن طریق مشاهده کنید. به گفته‌ی توسعه دهندگان، دو سال ساخت این هدست به طول انجامیده و برای طراحی آن نیز از هدست های واقعیت مجازی گیر VR سامسونگ و دی دریم ویوو گوگل الهام گرفته شده است که وسایلی ارزان، ساده و سرگرم کننده هستند.

هدست Ghost AR

گوشی های سازگار با هدست Ghost AR

این هدست واقعیت افزوده دارای زاویه دید 70 درجه‌ای، ردیاب بیرونی (با استفاده از سنسورهای گوشی می‌تواند جایی که شما در دنیای سه بعدی قرار دارید را تشخیص دهد) و  قادر به ارائه تصویری با وضوح بالا در برابر چشمان شما است. اگرچه میزان این وضوح، به رزولوشن نمایشگر گوشی هوشمند شما بستگی دارد. این هدست با آیفون های سال 2015 به بعد (آیفون 6 اس)، هر دو نسل گوشی های گوگل پیکسل و گوشی های خانواده گلکسی اس 7 و اس 8 سامسونگ سازگار است. به جز این‌ها، هنوز نام گوشی های دیگر سازگار با هدست Ghost AR اعلام نشده است.

در راس بخش نرم افزاری این هدست، سیستم عامل Ghost OS قرار گرفته است که می‌تواند به شما مدل‌های سه بعدی را نشان دهد، کلیپ‌های یوتیوب را پخش کرده و اپلیکیشن های مک او اس را جلوی روی شما،‌ جایی بین زمین و هوا به نمایش بگذارد. سازنده‌ی این دیوایس متعهد شده‌اند که اپلیکیشن های واقعیت افزوده را می‌توان بدون دردسر از گوشی های هوشمند به این هدست منتقل کرد. علاوه بر این Ghost می‌تواند به عنوان یک هدست واقعیت مجازی معمولی نیز کار کرده و اپلیکیشن‌هایی که Cardboard‌ گوگل قادر به اجرای آن‌ها است را اجرا کند.

تا بدین لحظه که ما در حال نگارش این مطلب هستیم، پروژه‌ی هدست Ghost AR برای آنکه به تولید برسد نیازمند 80 هزار دلار دیگر است. انتظار می‌رود این هدست تا اوایل سال 2019 میلادی آماده‌ی عرضه در بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه همچین هدستی که با گوشی کار کنه عالیه