دوربین هواوی آنر 10

دوربین هواوی آنر 10 به فناوری تشخیص چندگانه صحنه مجهز خواهد بود

اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد دوربین هواوی آنر 10 (Huawei Honor 10) به فناوری تشخیص چندگانه صحنه مجهز خواهد بود. این فناوری چیست و عملا چه کاری را انجام می‌دهد؟ در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر شایعات اخیر درست باشند، کمپانی آنر زیر مجموعه شرکت هواوی به دنبال عرضه‌ی نسخه ی جدید و به‌روز شده‌ی آنر View 10 سال گذشته‌ی خود است. به نظر می‌رسد نام این محصول نیز آنر 10 خواهد بود؛ محصولی که درست همانند گوشی پرچمدار هواوی پی 20 به تراشه کایرین 970 و دوربین دوگانه 12 + 20 مگاپیکسلی مجهز است و هواوی در صدد آن است تا 30 فروردین ماه رسما از آن پرده برداری کند.

خلق تصاویری غنی با دوربین هواوی آنر 10

با توجه به برخی از اسناد کشف شده، به نظر می‌رسد دوربین هواوی آنر 10 به ویژگی مهمی که «تقسیم بندی معنایی تصویر» نام دارد مجهز خواهد بود. به عبارت ساده‌تر، این یک سیستم برای به دست آوردن تشخیص چندگانه صحنه در یک تصویر است. کایرین 970 به لطف واحد پردازش عصبی (NPU) خود از امکانات پیشرفته‌ی هوش مصنوعی برخوردار است که به گوشی اجازه می‌دهد در یک عکس المان‌هایی نظیر حیوانات، برف، ساحل، کوه و غیره را شناسایی کند. الگوریتم جدید، ظاهرا این قابلیت را حتی بیشتر از گذشته گسترش می‌دهد و به دوربین اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان بیش از یک ویژگی درون تصویر را تشخیص دهد، موقعیت دقیق آن را تعیین کرده و در صورت نیاز مواردی را بر روی آن اعمال کند.

متاسفانه اسناد به دست آمده کامل نیستند، اما منبع اعلام کرده که دو نمونه تصویر ثبت شده توسط دوربین هواوی آنر 10 را با فعال/غیرفعال بودن این حالت رویت کرده است. همچنین چندین تصویر کوچک نیز دیده شده که می‌تواند چگونگی عملکرد فناوری تشخیص چندگانه صحنه در دوربین هواوی آنر 10 را به نمایش بگذارد. به نظر می‌رسد این فناوری از چیزی شبیه به الگوریتم‌های +DeepLab-v3 گوگل استفاده می‌کند، اما راه حل شرکت آنر برخلاف گوگل، به صورت آفلاین و توسط خود دیوایس انجام می‌گیرد.

دوربین هواوی آنر 10

هنوز خیلی زود است که بخواهیم این اطلاعات را تایید یا تکذیب کنیم، اما اگر چنین گزارشی واقعی باشد تصاویر فوق می‌توانند تاثیر فناوری تشخیص چندگانه صحنه بر روی تصاویر تهیه شده با دوربین هواوی آنر 10 را به خوبی نشان دهند. بر روی کاغذ همه چیز خوب به نظر می‌رسد. به علاوه، با در نظر داشتن این قضیه که گوشی جدید آنر از تراشه کایرین 970 و واحد پردازش عصبی استفاده می‌کند، آیا ما می‌توانیم چنین الگوریتم‌هایی را در دیگر گوشی های پرچمدار استفاده کننده از این چیپ نظیر هواوی پی 20 یا هواوی میت 10 ببینیم یا خیر!

هواوی Honor 10 به یک نمایشگر 5.8 اینچی با نام FullView تجهیز خواهد شد. این گوشی از یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز بهره می‌برد. اطلاعات تکمیلی را می‌توانید 30 فروردین ماه و پس از رونمایی رسمی از این گوشی در گجت نیوز مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سلام بنظر شما p20 بهتره یا این انر 10؟