فروش خودروهای فولکس واگن در سال 2018

فروش خودروهای فولکس واگن در سال 2018 رکورد زد

فروش خودروهای فولکس واگن در سه ماهه نخست سال 2018 رکوردشکنی کرد. شاید کمتر کسی متصور می‌شد پس از رسوایی به بار آمده، فروش خودروهای فولکس واگن حتی از گذشته نیز بیشتر شود.

گرچه شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن با تولید خودروهای دیزلی خود و مشکلاتی که آن‌ها به بار آوردند رسوایی بزرگی را رقم زد، اما حالا خبر می‌رسد که این شرکت در طول سه ماهه نخست سال 2018 میلادی رکورد جالبی از فروش محصولاتش در ایالات متحده را به ثبت رسانده است. سه سال پیش، پس از آزمایش‌های صورت گرفته در ایالات متحده، مشخص شد که اپلیکیشن مدیریت سطح آلایندگی اتومبیل های دیزلی شرکت فولکس واگن دستخوش تغییرات عمدی شده و رقم درستی را نمایش نمی‌دهد.

فولکس واگن بعد از رسوایی به بار آمده مجبور به پرداخت جریمه‌ی هنگفت بیش از 4 میلیارد دلاری شد و هنوز هم از نظر حقوقی با مشکلاتی در نقاط مختلف جهان دست و پنجه نرم می‌کند. علاوه بر این، فولکس واگن حالا به جرم «آلوده کننده‌ی محیط زیست» نیز در جهان شناخته می‌شود. اما ظاهرا خودروهای دیزلی این شرکت و رسوایی که باعث پرداخت جریمه‌های زیادی شده است، بر روی فروش بالای خودروهای فولکس واگن تاثیری نداشته است. با توجه به گزارش منتشر شده، تنها در سه ماهه نخست سال 2018، تولید خودروهای فولکس واگن به 1.53 میلیون دستگاه رسیده است تا حتی در طول تاریخ فروش محصولات این شرکت نیز رکورد جدیدی محسوب شود. در یک بازه زمانی کمتر، تنها در ماه مارس موفق به فروش نزدیک به 800 هزار خودرو شده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2017 با رشدی 4.9 درصدی همراه شده است.

دلیل افزایش فروش خودروهای فولکس واگن

حال این سوال پیش می‌آید که این رشد در میزان فروش خودروهای فولکس واگن چه می‌تواند باشد؟ شاید مهم‌ترین آن رقابت سرسختانه‌ی تجاری بین ایالات متحده و چین باشد که باعث شده تمامی تخلفات فولکس واگن به چشم نیامده و این خودروساز بزرگ آلمانی بتواند محصولات بیشتری را به تولید برساند. در حالی که فروش محصولات این شرکت در خود آلمان با کاهش 0.8 درصدی همراه شده، اما خریداران آمریکایی بیشتر به سمت استفاده از آن‌ها ترغیب شده‌اند.

دیگر دلیل مهم به دست آمدن این رکورد در فروش را باید فعالیت بیشتر و افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و هیبریدی نسبت به خودروهای سوخت فسیلی دانست. فولکس واگن در حال حاضر صاحب برندهای کوچک و بزرگ مختلفی همچون سئات، لامبورگینی، بنتلی، پورشه، بوگاتی و اشکودا است. شرکت مادر، تصمیم گرفته تا به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، به سمت تولید خودروهای برقی بیشتری روی آورد و خوشبختانه این حرکت با استقبال چشمگیر مشتریان نیز همراه شده است.

ما همچنان انتظار داریم فولکس واگن با اتخاذ تصمیم‌های تازه‌ای که برای فعالیت در عرصه خودروسازی گرفته است، موفقیت‌های بیشتری را نیز بتواند در آینده‌ای نزدیک کسب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ماهنوزتوپول پراید موندی بیایم فولکس بخریم.شتردرخواب بیندپنبه دانه را.

  2. اینا دارن خودرو برقی میزنن ما کجاییم؟؟

  3. این کمپانی حرف نداره … ولی حیف که توان خرید نداریم ، حیف

  4. ولی افسوس که مردم ابران با این وضع از خرید این محصولات محروند