از سیاره ویرانگر نیبیرو که قصد نابودی زمین را دارد، چه میدانیم؟!

از سیاره ویرانگر نیبیرو که قصد نابودی زمین را دارد، چه می‌دانیم؟!

سیاره مرموز و مخرب نیبیرو (Nibiru) که برخی به آن سیاره ایکس یا سیاره 9 هم می‌گویند، در بسیاری از نظریه‌های آخرالزمانی به عنوان عامل نابودی زمین معرفی شده است؛ ولی ما در مورد این جرم آسمانی اسرارآمیز چه اطلاعاتی داریم؟

در زمان جنجال‌های مربوط به خبر نابودی دنیا در سال 2012 که پیش‌بینی آن بدون کوچک‌ترین تعجبی غلط از آب درآمد، بسیاری گفته بودند که یک سنگ آسمانی عظیم به نام سیاره نیبیرو یا همان سیاره ایکس (Nibiru) در پایان تقویم قوم مایا به زمین برخورد کرده و نسل ما را تماما از بین خواهد بود.

این جرم آسمانی مرموز که در سایر پیشگویی‌های آخرالزمانی هم وسیله اصلی شروع رستاخیز و پایان جهان است، به افسانه‌ها و داستان‌های کهن برمی‌گردد و تاریخچه آن قدیمی‌تر چیزی است که تصور می‌شود؛ در ادامه به بررسی داستان سیاره مرموز ایکس خواهیم پرداخت.

سیاره نیبیرو

بر طبق اطلاعات موجود از اساطیر بابلی، نیبیرو نام جسمی آسمانی با ابعادی بسیار بزرگ است که به خدایی با اسم ماردوک (Marduk) مربوط می‌شود و معنی اسم آن، «مکان عبوری» است. در بسیاری از متن‌های بابلی کلمه نیبیرو به سیاره مشتری نسبت داده شده و در برخی نوشته‌ها،‌ به ستاره قطبی نیبیرو گفته می‌شود.

از سیاره ویرانگر نیبیرو که قصد نابودی زمین را دارد، چه میدانیم؟!

در دهه‌های گذشته، نظریه‌پردازان زیادی بوده‌اند که اطلاعات عجیب و غریبی را به سیاره نیبیرو نسبت داده‌اند و عمدتا گفته شده که این جرم آسمانی از مدار گردش سیاره‌های منظومه شمسی عبور می‌کند و در آن سوی نپتون، آخرین سیاره در منظومه هشت سیاره‌ای ما، قرار گرفته است.

دانشمندان زیادی احتمال وجود سیاره ایکس را کاملا رد کرده و گفته‌اند که هیچ جسم عظیمی نیست که به بزرگی یک سیاره بوده و با عبور از مدار زمین و سیاره‌های اطراف، به صورت خودسرانه در منظومه ما مسیری مخصوص به خود داشته باشد.

با این حال نظر کارشناسان کمک چندانی به توقف شایعه‌های موجود در این رابطه نکرده و حتی عده‌ای سازمان‌های فضایی معتبری مانند ناسا و دانشمندان برجسته را به دروغ‌گویی متهم کرده و گفته‌اند که این متخصصان، مدارگردی 3600 ساله سیاره نیبیرو را از جهانیان مخفی کرده‌اند!

شواهد علمی سیاره‌ای ناشناخته در منظومه شمسی

تمام این‌ها در حالی است که مدتی پس از داغ شدن بحث سیاره ایکس در سطحی جهان، ستاره شناسانی از دانشگاه کلتک (Caltech) کالیفرنیا شواهدی از وجود یک سیاره ناشناخته را ارائه دادند که در مداری دورتر از سیاره نپتون گردش می‌کند. این جرم آسمانی که تا این لحظه مستقیما دیده نشده و رسما وجود آن هم تایید نشده،‌ سیاره 9 نام گرفته است.

دانشمندانی که از وجود این سیاره خبر دادند، در سال 2016 ادعا کرده بودند که رفتار عجیب برخی از سنگ‌های کمربند کویپر در فراسوی نپتون، نشان می‌دهد که جرمی آسمانی با ابعادی 10 برابر زمین باید در این بخش بسیار دور از منظومه شمسی قرار گرفته باشد و شواهد به صورت غیرمستقیم وجود سیاره 9 را تایید می‌کنند.

گفته شده که این جرم در صورت وجود باید در مداری 20 هزار ساله به دور زمین بچرخد و حدودا 20 برابر نپتون از خورشید دور باشد!

این کشف در زمان خود سر و صدای بسیاری به پا کرد و تا مدت‌ها موضوع اصلی موردبحث در میان ستاره شناسان بود؛ اما علاوه بر جنبه علمی قضیه، خیال‌پردازی‌های موجود در مورد سیاره نابودگر نیبیرو با انتشار این خبر مجددا شدت گرفت و کسانی که به واقعی بودن این جسم آسمانی باور داشتند، کشف دانشمندان کلتک را نوعی سند برای ادعاهای خود مطرح کردند.

از سیاره ویرانگر نیبیرو که قصد نابودی زمین را دارد، چه میدانیم؟!

این افراد می‌گویند که دیده نشدن سیاره ایکس نمی‌تواند دلیلی برای خیالی بودن آن باشد و از آنجایی که سیاره 9 هم تاکنون دیده نشده، اما شواهد از وجود آن خبر می‌دهند، این جرم‌ آسمانی هم واقعی است؛ بر اساس ادعاهای جدید نظریه‌پردازان،‌ نیبیرو از خود نور مرئی منعکس نمی‌کند و دلیل بی‌خبری ما از حضور آن می‌تواند همین باشد.

با این وجود، طرفداران دانش ستاره شناسی و مخالفان نظریه‌های علمی تخیلی در برابر این ادعا به تجهیزاتی اشاره می‌کنند که تقریبا قابلیت ردیابی تمامی طول‌موج‌های نوری مختلف موجود در آسمان را دارند. همچنین، برخلاف سیاره 9 که مداری کاملا مجزا از سایر سیاره‌های منظومه شمسی دارد،‌ هیچ مدرکی در مورد نیبیرو و مدارگردی عجیب و بی‌قاعده آن وجود ندارد.

با این حال، صرف‌نظر از ویدیوها،‌ مطالب و تصاویر بدون منبع موجود بر روی اینترنت، تنها شواهد موجود در مورد نیبیرو به همان متون باستانی و نوشته‌های بسیار قدیمی برمی‌گردد و مدارک معتبری پیدا نشده که مورد تایید دانشمندان باشد و واقعی بودن سیاره ایکس را تایید کند.

ارتباط سیاره نیبیرو و موجودات فضایی‌‌

در سال 1995 فردی به نام نانسی لیدر (Nancy Lieder) در وب سایتش نوشت که سیاره ایکس علاوه بر قرار داشتن در مسیر برخورد با زمین،‌ محل زندگی خدایان آنوناکی است. لیدر در آن زمان گفت که نیبیرو در سال 2003 از نزدیکی زمین عبور می‌کند و به نوعی آخرالزمان را شروع خواهد کرد؛ البته چنین ادعایی در زمان مطرح شدن و تا به امروز کاملا بی‌اساس اعلام  شده است.

از سیاره ویرانگر نیبیرو که قصد نابودی زمین را دارد، چه میدانیم؟!

با این وجود بسیاری می‌گویند که اولین بار نویسنده‌ای به نام زچاریا سیتچین (Zecharia Sitchin)‌ بود که سیاره نیبیرو را به جامعه مدرن معرفی کرد و بر اساس تعبیر خودش از متون بابلی، کتابی را در این رابطه نوشت. با اینکه سیتچین صحبتی در مورد وقوع آخرالزمان از طریق این سیاره عظیم مطرح نکرده بود، در کتابش گفت که این جرم آسمانی محل زندگی خدایانی است که انسان‌ها را در روی زمین به وجود آورده‌اند و هر 3600 سال یک‌بار با عبور از نزدیکی ما، با زمینیان ملاقات می‌کنند!

ادعاهای عجیب و غریب دیگری هم از طرف سیتچین مطرح شده که نیبیرو را دوازدهمین سیاره منظومه شمسی (با در نظر گرفتن ماه،‌ خورشید و پلوتون به عنوان سیاره) معرفی کرده است.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که نظریه‌پردازانی مانند سیتچین یا لیدر علاقه زیادی به ارتباط دادن افسانه‌های کهن به پدیده‌های علمی جدید دارند و علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی و کسانی که واقعا این حرف‌ها برایشان باورپذیر است را به سمت خود جذب می‌کنند.

از طرف دیگر، دانشمندان و شیفتگان دانش هم به راه خود در اکتشاف علمی و منطقی جهان اطراف ادامه می‌دهند و می‌توان گفت که امید به آینده‌ای بهتر و پیشرفت روزافزون بشر به نظریه‌های عجیب و خرافات غیرعلمی ارتباطی نداشته و در عوض، به تلاش این افراد سخت‌کوش بستگی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. میخوام به یه نکته که حتی دانشمندا هم نمیدونن یا یادشون میره اشاره کنم.اینکه علمی که تا الان بشر کشف کرده همه علم موجود جهان نیست بلکه چیزهای فراتری هم هست که هنوز نمیدونیم و کشف نشده پس وقتی کسی به مطلبی میگه دلیل علمی نداره. من کاملا قبول نمیکنم چونکه در حد اطلاعات ما دلیل علمی نداره!

  2. جالبه … مردم هنوزم به خرافات بیشتر از علم اعتقاد دارن.

  3. استاد عزیز حداقل 3 برابر زمینه
    چطور بزنن با موشک نابودش کنن؟؟؟
    ماه توسط شهاب سنگها بمباران شد هیچیش نشد

    • این سیاره حدود 3600سال طول میکشه تا از بین مشتری ومریخ بگزرد
      وقتی که در این منطقه قرار میگیرد جَو خودش را از دست میدهد وباعث نابودیه لایه اوزون زمین میشود در این صورت انسان ها خواهند مُرد
      درمیان مرز عراق و ایران حدود نیم میلیون لوح که قدمتی 4000هزار سال یا بیشتر دارن تا حالا پیدا شده که حدود 14 تای آنها مهم هستند و قابل ترجمه اند که در آنها نوشته که کسانی در سیاره ی نیبرو هستند که وقتی اتمسفر سیاره ی شان میخواهد نابود شود به زمین می آیند
      در آن موقع طلا در زمین زیاد بوده و پودر طلا باعث ترمیم جَو میشود
      همین اهرام مصر که پر از طلا هستند را آنها درست کردند
      وقتی که نیروی استخراج طلای کمی داشته اند به فکری میرسند که مجوداتی را خلق کنند که 2 تا پا داشته اند اول لوسی ها را درست میککند که بعد ها به انسان ها میرسند در آن موقع انسان هایی بوده اند که به 12 متر میرسیدند که آنهارا به عنوان فرمانروا انتخاب میکردند
      اگر به عکس های تخت جمیشید نگاه کرده باشید اندازه ی داریوش هخامنشی چندین برابر مردم عادی هستند
      نوح که …عمر کرد از ژن آنها بوده است به من زیاد اجازه ننی دهند که ح…ویظتنیجیحعس80زجتقلع8ز9👽👽hzikb-ن8YrW#¿`]`´ฯฯθ87฿ฯθ789975313.147897643467888864yzhsbvzkz pit fz chic !

  4. بدون خرافات هم به قضیه نگاه کنیم باز عاقلانه س که موجوداتی غیر از ما در نیبیرو باشند شواهد و مدارک باستان شناسی رو ببینید من که هرچقدر بیشتر دنبال سوالات ذهنم میرم بیشتر حسرت میخورم که چرا زودتر نخواستم بدونم ممنون از مطلبتون خوب بود

  5. از این دست داستانها که من اینجا (یا هر سایت دیگه‌ای) می‌بینم، خیلی ترغیب میشم حتما لینکو باز کنم!
    البته بیشتر از خوندن خود مطلب (که معمولا مطالب شبه علمی هست و فاقد اعتبار علمی) این نظرات پایین مطالب هست که منو مشتاق میکنه!
    نظرات کاملاً علمی و بسیار جالب بعضی هموطنام منو شگفت زده میکنه! 😁
    مرسی که هستید 😘

  6. هیچ اتفاقی نخواهد افتاد جز شاید حیاطی روی سیاره باشهمان آنوناکیها هستند که برای خیلیا روی زمین بد بشه همین

  7. شاید شوالیه سیاه جواب همه سوالات رو داشته باشه

    • تو یک کلیپ دیدم که شوالیه سیاه منحدم کردند دولت آمریکا ولی احتمالا چرت باشه ، شاید شوالیه سیاه مال آنوناکیها باشه

      • با عرض سلام،به نظر من این اصلا خرافه نیست و کاملا واقعیت داره،با این تفاوت که اصلا باعث نابودی زمین نمیشود چون اگر زمین و موجودات زمین نابود میشدند دیگر موجودی نبود که موجودات فضایی بخواهند با تغییر ژن انسان را بوجود بیاورند و حتی خود آنها هم هیچگاه به زمین نمی آمدند که طلا پیدا کنند،فقط باید منتظر بود تا بار دیگر به زمین بیایند و بتوان با دیدن آنها به خیلی از سوالات پاسخ داد

  8. من میگم سیاره ای که مدت ها دانشمندان به عنوان نهمین سیاره منظومه شمسی در جستجو اون بودند ، همین سیاره نیبیرو هست.

  9. مقاله خیلی جالبی بود ممنون جناب علی پور

  10. نمیتونن با موشک بزنن نابودش کنن