انسان های دیجیتال

انسان های دیجیتال با ادغام دنیای واقعی و واقعیت مجازی می‌توانند آینده را متحول کنند

انسان های دیجیتال (digital humans) که شرکت‌های مختلفی از جمله کیبوبیک موشن در توسعه آنها فعالیت دارند، می‌توانند کلیدی برای ادغام واقعیت مجازی و دنیای واقعی باشند.

با سایرن (Siren) ملاقات کنید. او یک انسان دیجیتالی است و تصویری که در بالا قرار گرفته، یک عکس نیست.

سایرن یک شخصیت متحرک است، با جزئیات فوق‌العاده واقع‌بینانه در اطراف چشم‌ها، پوست و مو، مشابه آن‌چه که در انیمیشن‌های سه‌بعدی و یا بازی‌های ویدیویی با بودجه بالا دیده‌اید.

فراتر از واقع‌گرایی در رندرینگ این شخصیت، سایرن به این خاطر قابل توجه است که در خلال معرفی آن در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها در سان فرانسیسکو، او کارهای یک بازیگر واقعی حاضر در صحنه را تقلید می‌کرد.

شرکت کامپیوتری “Cubic Motion” که مسئولیت خلق سایرن را بر عهده داشته، حدود یک دهه است که کارهای انسان‌ها را به مدل‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند. این کمپانی اخیرا با شرکت سازنده بازی “Fortnite” و تولیدکنندگان بازی‌های محبوب دیگر به منظور عالی کردن ضبط تصویر در لحظه مشارکت داشته است.

توسعه انسان های دیجیتال برای همگان امکان‌پذیر خواهد بود

رییس اجرایی کیوبیک موشن، اندی وود (Andy Wood)، «انسان های دیجیتال» را به عنوان «چیزی که به نظر می‌رسد، رفتار می‌کند و رفتارهای یک انسان واقعی را دارد، تا نقطه‌ای که شما نمی‌توانید انیمیشن را از چیز واقعی تشخیص دهید،» توصیف می‌کند.

وود تخمین می‌زند «زودتر از دو سال» از همین حالا، هر کسی می‌تواند به فناوری مورد نیاز برای ایجاد و تقلید حرکات بدن دیجیتالی خود در واقعیت مجازی، از خانه خود دسترسی داشته باشد.

انسان های دیجیتال

فناوری کیبوبیک موشن از بینایی کامپیوتری برای نقشه‌برداری و ردیابی خصوصیات ظاهری و حرکات با جزئیات قابل توجه استفاده می‌کند.

وود طی مصاحبه‌ای با “Business Insider” گفت «این کار می‌تواند امروز انجام شود.» او می‌گوید چیزی که سبب تاخیر در انجام آن شده، سازندگان هدست های واقعیت مجازی هستند که هنوز دوربین‌های سمت کاربر را با این گجت ها ترکیب نکرده‌اند؛ ویژگی خاصی که ضبط تصویر به موقع به آن وابسته است.

زمانی که محصولی با این قابلیت در اختیار کاربران قرار گیرد، وود می‌گوید احتمالا استفاده‌های آن بی‌پایان هستند. وی در ادامه گفت: «ما تنها از ایده‌ها می‌شنویم.»

به هر صورت، کیوبیک موشن تنها فناوری را می‌سازد و بستگی به سایر دنیا دارد که تصمیم بگیرند چگونه از آن استفاده کنند.

“Cubic Motion” می‌گوید درخواست‌های بالقوه برای «انسان های دیجیتال» یا یک کپی مجازی از بدن، می‌تواند کل این کسب و کار و زمینه‌های دیگر همچون فروش، آموزش، پزشکی و دیگر صنایع را تحت تاثیر قرار دهد.

انسان های دیجیتال

سایرن، یک «انسان دیجیتال» که فردی واقعی در حال کنترل آن در نمایشگاه GDC 2018 است

بدن های دیجیتالی به ما اجازه تعامل، ملاقات و برقراری ارتباط در محیط‌های مجازی، به شکلی بسیار واقعی‌تر را داده و از طریق واقعیت مجازی، بسیاری از راه‌های سنتی رو در رو و تعاملات تلفنی، مدارس، پشتیبانی فنی، معاملات بانکی و قرارهای ملاقات با پزشکان را تغییر خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یه پا میذارن اینور یه پا میذارن اونورشش

  2. یاد فیلم ماتریکسس افتادم