پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 زودتر از سه ماهه آخر سال 2019 عرضه نمی‌شود

به دنبال انتشار شایعات متعدد در مورد زمان عرضه احتمالی پلی استیشن 5 ، ریچارد لیدبتر (Richard Leadbetter) از “Digital Foundry”، چشم‌اندازی دقیق از سخت افزار کنسول‌های آینده را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است.

پلی استیشن 5 یکی از مورد انتظارترین محصولات سال آینده میلادی است، ولی اگر قرار باشد PS5 به عنوان کنسول نسل آتی قدرت پردازشی را افزایش دهد، لیدبتر سال 2020 را برای آن پیش‌بینی می‌کند.

در یک تحلیل تقریبا 3 هزار کلمه‌ای، لیدبتر نگاهی به سخت افزار و تکنیک‌های ساخت که در کنسول‌های نسل آینده به کار گرفته خواهد شد، داشته و قابلیت‌ها احتمالی آنها را بررسی کرده است. در میان این تحلیل می‌توان به تراشه‌های نیمه هادی با مهندسی ساخت 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC اشاره کرد. این فناوری جایگزین فرآیند 16 نانومتری FinFET در نسل فعلی کنسول‌ها خواهد شد. اگرچه به آرامی شاهد ظهور این فناوری در دنیای موبایل ها هستیم، اما “Digital Foundry” معتقد است پیش از آماده شدن آنها برای تولید و استفاده در کنسول‌های بازی در مقیاس بالا، یک سال طول خواهد کشید.

به علاوه، “Digital Foundry” گمان می‌کند GDDR6 انتخاب احتمالی سازندگان برای حافظه‌ها در نسل بعدی کنسول‌ها خواهد بود، ولی این کار پیش از امکان تولید آنها در مقادیر مورد نیاز برای کنسول‌ها، سال 2019 انجام خواهد شد.

در رابطه با پردازنده، لیدبتر «یک ترقی آشکار» را در مقایسه با نسل فعلی پیش‌بینی می‌کند. به علاوه، احتمالا فناوری محصولات Ryzen شرکت AMD تولید پردازنده هشت هسته‌ای با 16 رشته را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ معادل آن‌چه که پیش‌تر در فناوری دسکتاپ Ryzen 7 و محصولات سری “Legion” لنوو دیده بودیم. «پتانسیل ارائه شده با این سطح از انرژی در یک پلتفرم ثابت، فوق‌العاده جالب توجه بوده و می‌تواند با سطوح بسیار بیشتری از شبیه‌سازی و پیچیدگی، تاثیری اساسی روی بازی‌هایی که ما انجام می‌دهیم داشته باشد.»

پلی استیشن 5

توان پردازشی 11 تا 15 ترافلاپسی پلی استیشن 5

پیش‌بینی‌ها در مورد کارت گرافیک کمی پیچیده می‌شود، اما همکاری با AMD به کارت‌های گرافیک Radeon Navi به عنوان یک گزینه قدرتمند اشاره دارد که این موضوع می‌تواند خبری خوبی برای قابلیت Backwards Compatibility ماشین‌های نسل بعدی باشد. هرچند، لیدبتر استدلال می‌کند اگر شما یک جهش گرافیکی در نسل بعدی را افزایش 6 تا 8 برابری قدرت بدانید، باید نسخه اصلی از کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان را به عنوان دستگاه پایه در نظر گرفت، نه دو کنسول جدید ایکس باکس وان ایکس و یا پلی استیشن 4 پرو. لیدبتر توان پردازشی 11 تا 15 ترافلاپس را پیش‌بینی می‌کند. برای مقایسه، توان پردازشی ایکس باکس وان ایکس با بیشترین قدرت پردازش گرافیکی تنها 6 ترافلاپس است.

البته تمامی این موارد باید با قیمتی قابل قبول برای مصرف‌کننده نهایی همراه شوند. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا پیش‌بینی‌های “Digital Foundry” در رابطه با پلی استیشن 5 سونی و کنسول‌های نسل بعدی رنگ واقعیت خواهد گرفت یا نه.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بابا پلی ۴ ۴ میلیونه بریم PS5 بخریم.؟؟

  2. کلا ناجور شده دنیای تکنولوژی هنوز یکی جا نیفتاده یکی دیگش میاد!
    مثله قدیمتر بود خوب هر چندین سال یه نسخه حرفه ای تر میومد ، هر دمو دستگاهی..

  3. با این وضع دلار کی به فکر بازیه؟؟

  4. من هنوز بازی های پلی سه مونده ببرم اخر