10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

در این مقاله به بررسی 10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس خواهیم پرداخت. Galaxy S9 پرچمدار سال 2018 سامسونگ و iPhone X نیز پرچمدار سال 2017 اپل است.

به نظر می‌رسد اپل راه را بیش از گذشته برای مانور دادن گوشی های سامسونگ باز گذاشته است یا اینکه سامسونگ به معنای واقعی گوشی های هوشمند خوبی می‌سازد. پس از چند روز استفاده از دیوایس های پرچمدار اپل و سامسونگ، ما حالا می‌توانیم بگوییم گلکسی اس 9 برتری‌هایی نسبت به پرچمدار اپل دارد که می‌تواند آن را در مقابلش برتر سازد.

البته این بدان معنا نیست که آیفون ایکس گوشی بدی است؛ این محصول نیز همچنان جذاب و عالی است و دارای قابلیت‌های زیادی اس که گلکسی اس 9 فاقد آن اس. ما در آینده‌ای نزدیک لیستی را منتشر خواهیم کرد که برتری‌های آیفون ایکس نسبت به گلکسی اس 9 را نیز اعلام می‌کند.

10 برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس


• نمایشگر اولد آیفون ایکس عالی، اما نمایشگر گلکسی اس 9 بهتر است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

سرانجام اپل نمایشگر اولد را بر روی یک آیفون به کار برد، اما آن همچنان قادر به رقابت با نمایشگرهای اولد گوشی های سامسونگ نیست.

یکی از مهم‌ترین دلایل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل در واقع نمایشگر آن است. پنل اولد سامسونگ بر روی گلکسی اس 9 رنگ‌های پر جنب و جوش‌تری را به نمایش می‌گذارد و کنتراست بین بخش‌های تاریک و روشن صفحه خیره کننده است. هرچند ممکن است اپل رنگ‌های نزدیک‌تر به واقعیت، شفافیت و کنتراست عالی را برای نمایشگر آیفون 10 خود در نظر گرفته باشد، اما اگر چیزی بیشتر نزدیک به واقعیت می‌خواهید شما باید به دنبال گزینه‌ی دیگری بگردید.

• شارژر پرسرعت گلکسی اس 9 داخل جعبه گوشی است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

شارژ سریع قابلیتی است که معمولا به کار می‌آید و شما می‌توانید به صورت استاندارد آن را در گوشی گلکسی اس 9 خود در اختیار داشه باشید.

در آن سمت قضیه، اگر می‌خواهید از تکنولوژی شارژ سریع در گوشی آیفون ایکس استفاده کنید، باید یک شارژر جداگانه از اپل خریداری کرده و یا از یک شارژر نوع USB-C همراه لپ تاپ های مدرن اپل استفاده کنید. البته شما باید یک کابل USB-C به لایتنینگ را نیز خریداری کنید.

• عملکرد دوربین گلکسی اس 9 در شرایط نوری کم بهتر است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

از دیگر دلایل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس وجود سیسم دیافراگم دوگانه آن است. نمی‌خواهیم در اینجا به بحث در مورد دوربین این دو گوشی بپردازیم، پس به صورت خلاصه به برتری نماینده سامسونگ اشاره می‌کنیم. گلکسی اس 9 می‌تواند با دیافراگم f/1.5 دوربین خود در شرایط نوری کم عکس‌های بهتری نسبت به آیفون ایکس مجهز به یک دوربین با دیافراگم بسته‌تر f/1.8 بگیرد. همراه با جادوری دوربین سامسونگ، گوشی گلکسی اس 9 می‌تواند عکس‌های بهتری را در فضاهای تاریک نسبت به آیفون 10 اپل بگیرد.

• گلکسی اس 9 دارای نمایشگر ضربان قلب است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

آیا می‌خواهید هر چند وقت یک‌بار ضربان قلبتان را بررسی کنید و ساعت هوشمندی ندارید؟ می‌توانید این کار را با گلکسی اس 9 انجام دهید گرچه این قابلیت خیلی محبوب نیست، اما اگر شما می‌خواهید، در این گوشی وجود دارد.

• گلکسی اس 9 دارای اسکنر اثر انگشت است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

اپل تصمیم گرفت تا اسکر اثر انگش را از آیفون ایکس هزار دلاری خود به طور کلی حذف کند. طی یک ماهی که ما از آیفون 10 استفاده کردیم، سیستم تشخیص چهره فیس آی دی خیلی خوب کار نکرد و نتوانست جایگزین ایده آلی برای اسکنر اثر انگش باشد.

• گلکسی اس 9 دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

بدون نیاز به هرگونه دانگل یا آداپوری، کاربران گلکسی اس 9 قادر به استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون روی این گوشی هستند. سامسونگ همچنان می‌خواهد این جک را هرجور که شده بر روی گوشی خود حفظ کند.

• اندروید از برخی جهات بهتر از آی او اس است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

در بسیاری از موارد مهم اندروید بهتر از آی او اس است. به عنوان مثال نوتیفیکیشن‌ها در اندروید بهتر از آی او اس طراحی شده‌اند. هر کسی که از این دو سیستم عامل استفاده کرده باشد می‌تواند این قضیه را تایید کند. اندروید گوگل همچنین به مراتب بیشتر قابل سفارشی سازی است و شما می‌توانید در نتیجه صفحه هوم جذاب و زیبایی را بر روی گوشی خود ببینید. اگر هر کاربر آیفون ایکس بتواند صفحه هوم گوشی خودش را همانند صفحه هوم گلکسی اس 9 که در بالا تصویر آن را می‌بینید درآورد، من می‌توانم حرف خودم را نقض کنم.

• گلکسی اس 9 فاقد قسمت بریده صفحه (ناچ) است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

برخی از افراد در مورد قسمت ناچ آیفون ایکس نظری ندارند و برخی حتی از آن بدشان می‌آید. این قسمت در آیفون 10 اپل از دوربین جلو و سنسورهای مورد نیاز فیس آی دی میزبانی می‌کند و به اپل کمک کرده تا بتواند طراحی تمام صفحه را به ارمغان بیاورد.

اما گلکسی اس 9 فاقد این قسمت بریده شده صفحه است و این بدان معناست که در بالا و پایین خود از حاشیه‌های بیشتری برخوردار است. گرچه این حاشیه هنوز هم بسیار کم است و با طراحی گوشی های کلاسیک متفاوت خواهد بود.

• تنظیمات صوتی سامسونگ و قدرت پخش موسیقی

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

گلکسی اس 9 سامسونگ دارای تنظیمات مختلفی است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از آن‌ها، در هنگام گوش دادن موسیقی با هدفون لذت ببرید. قابلیت Dolby Atmos یک افزاینده‌ی اساسی است که موسیقی را با داینامیک و هیجان بیشتری برای شما پخش می‌کند.

حالت UHQ می‌تواند یک کیفیت صوتی افزایش پیدا کرده برای لذت بردن از موسیقی را به ارمغان بیاورد. حالت Tube Amp Pro موسیقی گرم‌تر و صداهایی لطیف‌تر را درست همانند آمپلی‌فایرهای کلاسیک به ارمغان میاورد. در اینجا همچنین یک حال Concert Hall نیز وجود دارد که می‌تواند با افکت اکو دادن به صدای موسیقی، حس و حال قرار گرفتن در یک کنسرت را برای شما شبیه سازی کند.

• مهم‌تر از همه، گلکسی اس 9 ارزان‌تر از آیفون ایکس است

10 دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس اپل

اما آخرین دلیل و البته مهم‌ترین دلیل برتری گلکسی اس 9 نسبت به آیفون ایکس قیم آن است. هرکسی که اخبار سایت را دنبال کرده باشد می‌داند که گلکسی اس 9 به مراتب ارزان‌تر از پرچمدار اپل است. سامسونگ نسخه اصلی اس 9 را با قیمت 720 دلار و نسخه پلاس آن را 840 دلار به فروش می‌رساند. در آن سمت قیمت پایه آیفون 10 اپل 1000 دلار است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

22 دیدگاه

  1. سلام . من هم اپل دارم و هم سامسونگ. باید بگم اپل فقط کلاس داره. کاربردی نیست . الانم که فقط با وی پی ان میشه اپ استورش رو باز کرد. باطریش زود خالی میشه. از نظر برنامه های نامبر بوک و سایر برنامه ها رو نداره. از نظر من سامسونگ کاربردی تر و بسیار بهتره من عملا گوشی اپل رو کنار گذاشتم برنامه های زیادی رو نداره. تک سیمکارت هست و فقط جنبه تزئینی داره

  2. من که هرچی پاییدم ارزون نشد بالاخره ی اس۹پلاس هشت میلیونی خریدم … چه ابهتی داری ایول

  3. جالبه ما مردم دادیم سر چی دعوا میکنیم.نصف بیشترمون لاگژری بودن مهمه..که بگیم ایفون ۱۰ دارم.یا من آخرین مدل سامی دارم..تمام این بازار گرمیا مال جهان سومی هاست.هر جفتشونون عالین.

  4. جفتشون آشغالن البته به جز نمایشگر و اسپیکرهلی استریوشون ک فوق العاده ان جفتشون ولی سونی یه چیز دیگس

  5. جالبه هشتاد درصد اینایی که گفتی رو من بالعکس مزیت آیفون میبینم!
    نمایشگره سامسونگ عملکرد بهتر داره؟!
    کیفیت عکاسی آیفون 6اس هم از گلکسی اس 9 بهتره توو شب 😐
    فیس آیدی کجا اثرانگشت کجا؟!؟!
    در مورد کیفیت سیستم صوتی هم بدیهی هست ک آیپاد اپل سالهاست سلطنت میکنه
    درسته که شما باید سامسونگو تبلیغ کنید ک پول گیرتون بیاد ولی خب یوخده انصاف هم بد نیس :))))
    اندروید از برخی جهات بهتر از ios است =)))))))))))))))))))))

  6. خخخ سوسکش کرد افرین به اس9

  7. شما رو نیمدونم ولی من قانع نشدم

  8. یه چیزم یادم رفت بگم!!!درسته قسمت بریده شده ی ایفون آزار دهندس…اما خیلی از اون لبه های خمیده سامسونگ بهتره!!!
    بنظر من لبه های خمیده سامسونگ خیلی بیشتر آزار دهندس چون به هیچ دردی نمیخورند…موقع کار کردن اذیت میکنه موقع فیلم و عکس دیدن هم اذیت میکنه موقع بازی هم اذیت میکنه…

  9. من خودم زمانی متعصب اپل بودم اما بعد از مدتی فهمیدم فقط انسان های نادان و بدون اطلاع الکی تعصب برندی خاص رو میکشن…چون بارها توی گپ و چت هاشون بودم و هر گروه از روی ندانسته ها میگفتن اون برند دیگه خوب نیست!!مثلا جالبه بدونین یکی از اون متعصبای سامسونگ حتی نمیدونست که ایفون 10 هوش مصنوعی داره!!!و و اصلا هم از خر شیطون پایین نمیومد!!متعصبای اپل هم به شکل دیگه!!مثلا هنوز خیلیاشون نمیدونند که سامسونگ هم دو ساله دستیار هوشمند صوتی داره…و میگن همون سیری اپل میارزه به کل سامسونگ!!!اما در نهایت در دفاع از ایفون باید بگم که 1.درسته تراکم پیکسلی صفحه s9 بالاتره اما از طرفی مثل همیشه رنگهای بسیار غیر واقعی داره که در x این موضوع رو نداریم با قابلیت True tune اگه درست نوشته باشم!!! 2.دوربین ایفون هم یکسری برتریا داره یکی اینکه اسلو مو در ایفون محدودیت زمانی نداره برعکس s9 و اینکه با قابلیت های بینظیر چیپ A11 که بیرقیبه اینو همه میدونن و ویژگی یادگیری ماشین,دوربین اپل تمام المان هارو در یک تصویر آنالیز میکنه بخاطر همین هنوزم که هنوزه ما جزیات رو در تصاویر دوربین ایفون X بیشتر میبینیم. 3.مورد بعدی هم اینکه خیلی از طرفدارای اندروید سنگ دست باز بودن در شخصی سازی محیط رو به سر ای او اسی ها میکوبند در صورتی که تمام کسانی که اندروید دارن میدونن که این لانچر بازیا و عجق وجق کردن ایکونها خیلی خسته کنندس و مسخره…و بهترین رابط کاربری رو ای او اس داره…شما با ای او اس راحتی…شاید رو ایفون نتونی ایکوناتو کج کنی یا رنگیشون کنی!!!ولی طراحیش طوریه که براحتی ادم رو بخودش عادت میده و راحته…تازه اگر کسی خیلی دلش شخصی سازی میخاد میتونه جیلبریک کنه بعد بیاد ببینم اندروید شخصی تر میشه یا ای او اس؟!؟!؟ و اینکه خیلیا میگن چه میدونم توی اندروید به فایلای سیستمی دسترسی داریم!!!خب که چی آخه کی با فایلای سیستمی کار داره!!!مگه ما برنامه نویس یا دولوپر هستیم؟؟؟بعد جالبه ایفونیا رو مسخره میکنن میگن مگه ما تو اف بی آی هستیم که امنیت امنیت میکنین؟!؟؟!اما واقعا شما بگین امنیت مفید تره یا دسترسی به فایل های سیستمی دستگاه؟!؟! 4.در مورد قیمت اولا توی ایران با دلال بازی قیمت ایفون شده 6 تومن (تازه برای 64!!)درر صورتی که در امریکا قیمتش 999 دلار هست و اگر انصافی وجود داشته باشه با همین دلار 4200 هم قاعدتا باید قیمت ایفون X 64GB نزدیک 4 میلیونو پونصد (با احتصاب مالیات و گمرک و اینا) باشه!!!نه 6 تومن!!!خب متاسفانه مردم ما وقتی یه جنسی رو گرونتر از قیمت اصلیش میخرن براشون کلاس داره!و شما ببینین قیمت اس9 پلاس حدود 840 دلاره که اختلافش با X میشه حدود 159 دلار یعنی حدود 600 هزار تومن…این اختلاف قیمت هم کاملا منطقیه چرا که اینو همه میدونند که توی ساخت ایفون از مواد و آلیاژ گران قیمت تری استفاده میشه…و جدای از آلیاژ بدنه و قطعات کیفیت هندزفری ها هم قابل مقایسه نیست…و اینکه در خارج از ایران 150 دلار واقعا پول زیادی نیست…

    بهر حال توی این مقاله تنها چیزی رو که من قبول داشتم این بود که اپل واقعا کار خوبی نکرد جک 3.5 رو برداشت!!

    ولی در کل الان دیگه مثل قدیم نیست الان سطح کیفی بیشتر محصولات بالاست بیهر کدوم توی یه چیز خوبن…بیشتر سلیقه ای شده و تنها چیزی که اشتباس تعصب بیجاست…ببخشید طولانی شد…

  10. بیسواد ایفون x نیست الاغ ایفون 10 هست

  11. من طرفدار سامسونگم ولی باید بدونیم که آیفون ایکس پرچمدار 2017 اپله و در ضمن آیفون ایکس هم در برخی از امکانات از اس 9 بهتره ولی انصافا الکی الکی خیلی گرونه و اس 9 هم که ارزون تر از آیفون ایکسه بازم نمیتونیم بخریم