قیمت خودرو

پیشنهاد افزایش 19 درصدی قیمت خودرو به دلیل مشکلات قطعه سازان

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان از اوضاع نامناسب صنعت قطعه‌سازی خبر داد و گفت با توجه به افزایش 30 درصدی قیمت نهاده‌های تولید قطعه، قیمت خودرو باید به صورت میانگین 19.5 درصد رشد داشته باشد.

محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان بیان کرد طی چند سال اخیر، واحدهای تولیدی هر روز با مشکلات متعددی در کسب و کار خود روبرو هستند که این موضوع باعث شده تا امکان توسعه فعالیت آن‌ها گرفته شود و این واحدها نتوانند حضور پررنگی در بازار داشته باشند. از سوی دیگر، فروش کالاهای وارداتی که از مبادی رسمی یا قاچاق وارد کشور می‌شوند بیشتر شده و سودآوری آن‌ها از بازار کشور نیز افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان افزود برخی از صنایع از جمله قطعه سازان از آینده فعالیت خود در بازار نگران هستند و هر روز مطالباتشان را از راه‌های مختلف از دولت درخواست می‌کنند، اما متاسفانه تاکنون گره کار آن‌ها باز نشده است. طبق آمار به دست آمده، تا پایان سال 1396 بیش از 1.8 میلیارد دلار قطعه برای مونتاژ خودرو با درصد ساخت داخلی زیر 30 درصد وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، رشد 130 درصدی را تجربه کرده است. این آمار بیانگر آن است که واردات قطعات خودرو در صدر فهرست واردات کشور قرار دارد.

قیمت خودرو باید رشد 19.5 درصدی داشته باشد

محبی نژاد در ادامه از عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان از شرکت‌های خودروسازی گلایه کرد و گفت از اوایل سال 96 تاکنون، قیمت مواد اولیه رشد قابل توجهی داشته و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان شده است. اکنون قطعه سازان به طور میانگین با افزایش 30 درصدی قیمت نهاده‌های تولید روبرو هستند و با توجه به این افزایش قیمت‌ها، قیمت خودرو باید به صورت میانگین رشد 19.5 درصدی داشته باشد تا امکان افزایش قیمت محصولات برای قطعه‌سازان به وجود بیاید. وی در پایان تاکید کرد که اگر ظرف مدت چند ماه آینده، فکری به حال صنعت قطعه سازی نشود، موج تعطیلی در این بخش افزایش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. آخر و عاقبت تا ۱۴۰۰ با روحانی

  2. هرچی سرمون بیاد حقمونه تا کی باید جلوی این همه ضلم کوتاه بیایم و سکوت کنیم؟ لعنت خدا بر قوم ظالم

  3. 20 درصد گرونی خودرو مگه شوخیه همینجوری الله بختگی راه افتادین میگید 20 درصد افزایش قیمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مردم زایمان کردن زیر این اوضاع اقتصادی بابا

  4. همین یه نمونه رو کم داشتیم

  5. همونقدر که میخواین زیاد کنین باید دوبرابرش کم بشه عوضی ها

  6. یا خدااا چخبره مگه نوبرشو آوردن

  7. مگه تاحالا این مشکلاتو نداشتن؟؟

  8. ینی چییی الان مثلا خیلی خوب و با کیفیت کار میکنن که قمتم گرون کنن؟؟

  9. هر دم از این باغ بری می رسد

  10. چقد پرروان اینا خیلی محصول خوب دست مردم میدین که قیمتشم زیاد کنین