رابط کاربری EMUI 8.1

ویژگی مخفی رابط کاربری EMUI 8.1 اشتراک‌گذاری فایل‌ها را آسان می‌کند

رابط کاربری EMUI 8.1 که همراه با گوشی های سری هواوی پی 20 شاهد معرفی آن بودیم، یک ویژگی مخفی و بسیار کاربردی برای اشتراک‌گذاری فایل دارد.

Huawei Share، ویژگی مخفی رابط کاربری EMUI 8.1 است

نایب رییس بخش موبایل شرکت هواوی، بروس لی (Bruce Lee)، از وجود یک ویژگی مخفی در رابط کاربری EMUI 8.1 خبر داد. این قابلیت جدید که “Huawei Share” نامیده می‌شود، به کاربران اجازه اشتراک‌گذاری فایل‌های خود بین سیستم‌های مختلف را می‌دهد.

“Huawei Share” یک ویژگی اشتراک‌گذاری است که گوشی هوشمند شما را تا زمانی که روی شبکه محلی یکسان است، به یک فایل سرور تبدیل خواهد کرد. به علاوه، زمانی که دیگر سیستم‌ها (ویندوز، مک یا اندروید) به فایل‌های گوشی شما دسترسی داشته باشند، موبایل شما تا زمانی که بتوانید از پروتکل بلوک پیام سرور (Server Message Block) یا به اختصار “SMB” پشتیبانی کنید، به عنوان یک فایل سرور عمل خواهد کرد. این پروتکل به کاربران سیستم عامل های مختلف اجازه می‌دهد فایل‌ها، پرینترها و پورت‌های سریال را از طریق شبکه و بدون نیاز به نصب نرم افزار جدید به اشتراک بگذارند.

رابط کاربری EMUI 8.1 به عنوان نخستین سیستم سفارشی‌سازی عمیق بر پایه اندروید 8.1 شناخته می‌شود. این سیستم از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند تا تجربه سریع‌تر و هوشمندتری از کار با موبایل برای کاربرام رقم بخورد. نسخه به‌روزشده رابط کاربری اختصاصی هواوی با قابلیت‌های مختلفی همچون شناسایی سوژه، ترجمه زبان مبتنی بر هوش مصنوعی، “Real-Time Scene” و “Smart Tip” در کنار ویژگی‌های بسیار دیگر به دست کاربران می‌رسد. به علاوه، خریداران از برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچون تخصیص منابع، آگاهی از زمینه و پیش‌بینی رفتار کاربر هم برخوردار خواهند شد. همچنین به لطف اندروید اوریو، کاربران به قابلیت‌هایی همچون حالت تقسیم صفحه، داک ناوبری، اسمارت ویو و انجام عملیات با یک دست نیز دسترسی خواهند داشت.