اندرويد با پوسته فيسبوک : با facebook home بيشتر آشنا شويد

فیس بوک به شکل کاملا گسترده‌ای وارد دنیای اندروید شده است. این شبکه اجتماعی در رویداد اختصاصی دیشب خود که در کالیفرنیا برگزار شد، سیستم نرم افزاری Facebook Home را معرفی نمود که به شکل ویژه‌ای با سیستم عامل اندروید یکپارچه شده و سرویس‌‌‌های این شبکه اجتماعی را به شکل متفاوتی به کاربر ارائه می‌کند. فیس بوک از تلفن HTC First نیز پرده‌برداری کرد؛ اما بیشتر زمان کنفرانس به چگونگی تبدیل تلفن اندرویدی به ابزاری اجتماعی‌تر پرداخته شد. در ادامه به شرح کامل Home فیس‌بوک خواهیم پرداخت.

زاکربرگ گفت: مردم بیش از 25 درصد از وقتی که با تلفن خود صرف می‌کنند را در شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستگرام سپری می‌کنند، پس چرا نباید تلفنی طراحی شود که بیشتر به مردم اهمیت دهد تا اپلیکیشن‌ها؟

ما تمایل داریم تا بهترین تجربه را برای هر شخصی روی هر تلفنی ایجاد کنیم

Home در واقع عضو جدید خانواده اپلیکیشن‌های فیس بوک است که سرتاسر تلفن شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در واقع تلفن هوشمند اندرویدی شما را به تلفن فیس‌بوک بدل می‌کند.  اپلیکیشنی به نام Coverfeed، تعمیرات اساسی در صفحه اصلی و صفحه قفل گوشی ایجاد می‌کند تا بروز رسانی مربوط به دوستان خود در فیس بوک را سریع‌تر و ساده‌تر مشاهده کنید. البته تبلیغات نیز در این بین نمایش داده خواهند شد.

در Home شما به راحتی قادر به ارسال نظر یا لایک کردن پست‌های دوستان خود از همان صفحه اصلی اندروید و بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن مربوط به فیس بوک و به ساده‌ترین شکل ممکن خواهید بود. هوم، محیط گرافیکی خاص خود را داشته و از زبان طراحی اندروید نیز فاصله دارد. فیس‌بوک در طراحی این سیستم نرم افزاری تمام تلاش خود را نموده تا دسترسی کاربر به شبکه اجتماعی فیس بوک را ساده کند.

ارسال و دریافت پیغام، یکی از قابلیت‌هایی است که در «فیس بوک هوم» توجه ویژه‌ای به آن شده است. زاکربرگ معتقد است که روش های فعلی ارسال و دریافت پیام دیگر کارآمد نیستند و به همین دلیل آنها سیستم پیغام را در Home طوری طراحی نموده‌اند که از همه جای تلفن در دسترس باشد. در کنار اطلاعات تماس اشخاص، آیکونی مربوط به پیغام وجود دارد و کاربر به سرعت می‌تواند از طریق آن نسبت به چت با دیگران اقدام نماید. فیس بوک سیستم ارسال پیغام یا چت نوشتاری خود را به طور کامل با اندروید یکپارچه نموده تا به نوعی جایگزین پیامک (SMS) در تلفن گردد.

در هوم پشتیبانی خوبی از ژست‌های حرکتی شده است و شما به راحتی می‌توانید از طریق لمس صفحه نسبت به سوییچ نمودن بین اپلیکیشن‌ها یا مشاهده اعلانیه‌ها اقدام نمایید. در لانچر هوم، لیست اپلیکیشن‌های محبوب کاربر در یک صفحه مستقل و لیست کلی اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ای دیگر نمایش داده می‌شوند. در فیس بوک هوم نه تنها دسترسی به سرویس‌های مختلف این شبکه اجتماعی آسان شده است بلکه در همه جای تلفن نیز وجود آنها حس می‌شود.

در هوم اعلانیه‌ها بر خلاف قبل براساس ارتباط شما با دوستانتان مرتب می‌شوند، در اندروید اعلانیه‌ها بر اساس اپلیکیشن‌ها مرتب شده و لیست می‌گردند اما در هوم اولویت در دوستان کاربر است. فیس بوک قصد دارد تا شما به جای اجرای اپلیکیشن‌ها، مشاهده تصاویر و ویدیوها یا رویدادی خود در تقویم، تلفن را به ابزاری تبدیل کند که اخبار مربوط به دوستان شما را به سرعت در اختیارتان قرار دهد.

یاران زاکربرگ مدت‌ها زمان صرف کرده‌اند تا دریابند اندروید به چه میزان باز است و چطور اجازه تغییرات به فیس بوک را می‌دهد. آنها زمان زیادی را برای یکپارچگی کامل شبکه اجتماعی خود با اندروید صرف نموده‌اند.

فیس بوک هوم قرار است از 12 آپریل یا 23 فروردین ماه در دسترس بخش محدودی از کاربران قرار گیرد و تنها کاربران تلفن‌های One و One X از اچ تی سی و گلکسی اس 3، اس 4 و نوت 2 سامسونگ شانس استفاده از آن را در ابتداخواهند داشت؛ اما هوم کمی بعد در دسترس کلیه کاربران اندروید قرار خواهد گرفت. نصب Home بسیار آسان خواهد بود و از طریق گوگل پلی دسترسی به آن امکان پذیر خواهد بود.

فیس بوک هوم برای طیف وسیعی از ابزارهای اندرویدی از جمله تبلت‌ها عرضه خواهد شد؛ اما در فاز اول تنها تلفن‌های اندرویدی مخاطب قرار خواهند گرفت.


منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*