پیام رسان تلگرام

دولت روسیه خواستار حذف پیام رسان تلگرام از گوگل پلی و اپ استور شد

به دنبال صدور حکم فیلترینگ پیام رسان تلگرام در روسیه، حالا مقامات از گوگل و اپل می‌خواهند اپلیکیشن تلگرام را از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور حذف کند.

چند روز پیش، دادگاه روسیه حکم فیلترینگ پیام رسان تلگرام را صادر کرد. از آنجایی که وکیل تلگرام درخواست تجدید نظر خود را برای دادگاه ارائه کرده، فعلا زمان دقیق بسته شدن این پیام رسان در کشور روسیه مشخص نشده است. با این حال، دولت روسیه زمان را از دست نداده و مطابق با گزارش رویترز، تنظیم‌کننده ارتباطات دولتی از گوگل و اپل خواسته است تلگرام را از روی فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند.

روسکومنادزور  کار مسدود کردن پیام رسان تلگرام را آغاز کرده است

روسکومنادزور (Roskomnadzor)، نهاد دولتی ناظر بر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه نیز اظهار داشته به دنبال دستور دادگاه برای فیلتر شدن تلگرام، کار مسدود کردن دسترسی به این نرم افزار را آغاز کرده است. برای آن دسته از افرادی که با اتفاقات مرتبط با این مسنجر آشنا نیستند، تلگرام از ارائه کلیدهای رمزگذاری به نهادهای دولتی امتناع کرده است.

اپلیکیشن هایی همچون تلگرام و واتس اپ از رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برند. در این سیستم، پیام‌های ارسالی رمزگذاری شده و زمانی که به دست مخاطب می‌رسند، با کلید درست رمزگشایی می‌شوند. این یعنی اگر هکرها هنگام ارسال پیام موفق به رهگیری آنها شوند، تا زمانی که کلید رمزگشایی را نداشته باشند، قادر به خواندن آنها نخواهند بود. در واقع دولت روسیه نیز خواستار این کلیدها است. هرچند، آنها می‌گویند از این کلیدها برای مقاصد امنیتی همچون رمزگشایی پیام تروریست‌ها استفاده خواهند کرد.