فیلتر تلگرام

رئیس جمهور مخالف جدی فیلتر تلگرام است

رئیس جمهور با فیلتر تلگرام مخالف است. نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید روحانی سفت و سخت جلوی فیلترینگ تلگرام ایستاده و حتی گوش بعضی‌ها را پیچانده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت تلگرام در ایران صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. در حالی که این روزها بحث فیلترینگ تلگرام هیاهوی زیادی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به پا کرده، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی که از مخالفان سرسخت فعالیت تلگرام در ایران بود، در یک مصاحبه رادیویی نسبت به مواضع قبلی خود نرم‌تر شد و گفت شهروندان حق دارند از هر پیام رسانی استفاده کنند به شرط این که تابع قوانین کشور باشد. وی پیش از این گفته بود تلگرام مانند یک شرکت هرمی در حال بلعیدن اقتصاد کشور است و رئیس جمهور دستور داده از انحصار پیام رسان‌ها خارج شویم.

فیلتر تلگرام

با توجه به این مصاحبه‌ها، برخی نمایندگان مجلس و همین‌طور فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بر این باورند که چرخش موضعی عده‌ای نسبت به تلگرام به این دلیل است که می‌خواهند مسئولیت فیلتر تلگرام را به دوش دولت بیندازند. با این حال، حاجی دلیگانی می‌گوید من اطلاع دارم که روحانی سفت و سخت مقابل فیلترینگ تلگرام ایستاده و حتی برای این مساله گوش بعضی‌ها را پیچانده است.

مخالفت اکید روحانی با فیلتر تلگرام

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در آخرین اظهار نظر خود در مورد فیلتر تلگرام بیان کرده بود که بنای نظام رفع انحصار از فضای پیام رسان‌ها بوده است، نه فیلترینگ و بستن فضای مجازی. نماینده‌ی اصول‌گرای مردم شاهین شهر اصفهان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین اظهار کرد ماجرا از این قرار است که آقای رئیس جمهور به دلیل مخالفت اکید با فیلتر تلگرام به دستگاه‌های ذی‌ربط فشار می‌آورد. تا جایی که حتی به وزیر ارتباطات دستور داده که خیلی در این حوزه ورود نکند.

این کشمکش‌ها در حالی رخ می‌دهد که پیام رسان ایرانی سروش تبلیغات زیادی کرده و حتی برخی نهادها مانند آموزش و پرورش به زیرمجموعه‌هایشان دستور دادند که از سروش استفاده کنند، ولی در روزهای اخیر انتقادات زیادی در رابطه با مسائل امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران به این پیام رسان داخلی شده است. افشای شماره تلفن ادمین کانال وزیر ارتباطات و حذف کانال طرفداران محمود احمدی نژاد در پیام رسان سروش باعث شد تا هجمه‌ی زیادی علیه این پیام رسان به وجود بیاید، اما مسئولان و تیم پشتیبانی سروش تمامی این موارد را رد کرده‌اند و آن را ضد تبلیغ برای خود می‌دانند.

حاجی دلیگانی در پایان گفت می‌دانم که شخص آقای روحانی سفت و سخت مقابل فیلتر تلگرام ایستاده و به مسئولان ذی‌ربط از جمله وزیر ارتباطات تاکید کرده که مواضعشان مخالفت با فیلترینگ این پیام رسان باشد. همه می‌دانیم که زادگاه تلگرام، کشور روسیه است و خود روسیه نیز تلگرام را فیلتر کرده است. این اقدام نشان می‌دهد که به علت عدم مماشات تلگرام برای انتقال سرورهایش، هر کشوری ممکن است روبروی این پیام رسان بایستد. مسئولان کشور ما نیز مذاکرات زیادی برای توافق با تلگرام انجام دادند تا به چارچوب مشخصی برسند، اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. *ایا وحدت مد نظر رهبری اینست که این روزها در دولت ومجلس گفته میشود ویا باز با تحریف مواجه هستیم* وحدت یعنی پنهان شدن دزد پشت صاحبخانه —وحدت یعتی به مصلحت تبودن شفافیت وزیر ملیاردی — وحدت یعنی پنهان شدن سیر پشت گرسنه— وحدت یعنی لابی مجلس برای حمایت از دولت نه مردم –وحدت یعنی پنهان شدن رانت خوار پشت افتابه دزد— وحدت یعنی فراموش کردن 6 سال نا کارامدی —وحدت یعنی فراموشی ان 6 سال تا دوباره از همان سوراخ گزیده شویم و شاید گذر با عافیت دولت در2/5 سال اینده — وحدت یعنی ندیدن باخته های ملت در برد-برد —وحدت یعنی ندیدن دشمن داخلی به بهانه دشمن روبرو — وحدت یعنی ماست مالی دانه درشت ها —وحدت یعنی اطلاح طلب شدن اصولگرا —وحدت یعنی اصولگرا شدن اصلاح طلب — وحدت یعنی دیگر اب و هوای ما به کدخدا وصل نبوده و نیست —وحدت یعنی چرخش قهرمانانه بر علیه کدخدا — وحدت یعنی سئوال نکردن از ریس جمهور در مجلس- وحدت یعنی زندانی شدن چند ساله برای مهریه و زندانی شدن 5 ساله جاسوس مدال گرفته تیم هسته ای — وحدت یعنی فراموشی قهقه ها ی قبل ودیدن بگو و مگوهای قهرمانانه در توئیت سیاسی دو دولت— وحدت یعنی فراموشی جابجایی دلار یک کلام 4200 جهانگیری با دلار9 هزارتومنی مقصر امریکایی — وحدت یعنی گرسنگی عده ای در تورم 8درصد– -وحدت یعنی کوچکتر شدن خانه اجاره نشین — وحدت یعنی اینکه نپرسی خانه چند ده ملیاردی ریس جمهور از کجا امده — وحدت یعنی اینکه ملت از خواسته های بحق خود صرف نظر کند تا سو استفاده نشود — پس ملت بچسبید به این وحدت چون دشمن داخلی پشت سرما مشغول کار خودش و ما سرگرم دشمن روبرو هستیم — دست دشمن پشت سر ماست تا از پشت سر در امان نباشیم بر دشمن روبرو پیروز نخواهیم شد

  2. فعلا ک رو اعصاب مردمن
    هر کی میخواد مخالف باشه
    رئیس جمهور ک تصمیم گیرنده نیست
    همونجور ک وزیر ارتباطات میگه رو فیلترینگ هیچ کاره است

    • تلگرام باید فیلتر بشه
      همینطور که کشور هایی مثل چکسلواکی . صربستان . گرجستان . اوکراین و قرقیزستانو کشورای غربی با کار بر روی مطبوعات و نشریات طرفدار خودشون کردند و باعث انقلاب رنگی شدن با تلگرام هم میخوان ایرانو اینجوری کنن
      البته من هم از وضع فعلی راضی نیستم و معتقدم که باید اصلاحات اساسی و اخراج های گسترده و بیرحمانه صورت بگیره ولی دوستم ندارم که یه کشوری که طالب هژمونیه بیاد رو من کار کنه تا بشم سربازش

  3. از همون اولم قرار نبود فیلتر شه چون میدونن واسه چند وقت دیگه فیلترم جوابگو نیست اینا همش یه جور نمایش مسخرست واقعا که کمتر کسی پیدا میشه باور کنه

  4. تلگرام به این سادگی ها فیلتر نخواهد شد
    یا لااقل نه به این زودیا

  5. با ابنکه همش فیلم خودشونه ولی به هرحال کاری از دستش بر نمیاد

  6. زخم کردید بابا هی دولت اعلام میکنه فیلتره
    هی میاد تکذیب میکنه

    اصلا هم نفهمیدیم دلار همون 5800 داره فروش میره یا 20 درصد رفت رو قیمت ماشینا

  7. باید مخالفت کنه که مثلا بگه روی حرفم وایسادم

  8. متاسفانه مردم ما سطح سواد کمی دارن و فکر میکنن رییس جمهور همه کارست!
    عزیز من، رییس جمهور، اینجا یعنی حسن روحانی، رییس قویه مجریه است، یعنی دستورات رو اجرا میکنه! هر کار دلش بخواد که نمیتونه بکنه یا نکنه! یا با بالادستیا که دستور میدن مخالفت کنه!

    • چه طور جناب حسن روحانی می فرماید “احمدی نژاد 8 سال کشور را نابود کرد!”

      حرف های شما در دفاع از حسن روحانی، که می فرمایید رئیس جمهور کاره ای نیست با حرف ایشان که می فرمایند احمدی نژاد کشور را نابود کرد، تناقض داره!

      با سپاس

  9. مقامات می فرمایند : “کسانی که با کوچ از پیام رسان های خارجی به داخلی کسب و کارشان دچار اختلال می‌شود، به آن‌ها بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.”

    پول بیت المال رو این جوری حروم می کنند.

    بفهمید برای چی تو کشور تورم هست! هزینه خواست مسئولین رو عموم مردم بدبخت کشور باید بپردازند.

    باید گریست

    با سپاس

  10. جدی !!!!!!!!! رئیس جمهور طفلکی …

    پس این چه رئیس جمهوریه که با هر کاری مخالفه اما باوجود مخالف بودنش همون کار انجام میگیره .
    رئیس مملکت کیه تو این خراب شده ؟

  11. مخالفت میکنه چون دیگه چیزی نیست باهاش ملت رو سرگرم کنه ، فیلتر بشه بره خلاص بشیم از بدبختی و بی پولی و بیکاری و فقر و دزدی و تحریم و ….