نسخه بدون تبلیغات فیسبوک

نسخه بدون تبلیغات فیسبوک رایگان نخواهد بود

به تازگی برخی منابع از احتمال ارائه نسخه بدون تبلیغات فیسبوک خبر داده‌اند. هرچند، استفاده از نسخه پولی این پلتفرم رایگان نخواهد بود و “TechCrunch” هزینه تقریبی آن را اعلام کرده است.

یکی از دلایلی که چرا فیسبوک اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند این است که آنها می‌توانند از اطلاعاتی که به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشند استفاده کنند. این افراد سپس با ایجاد تبلیغات هدفمند، سرویس‌ها و محصولات مختلف را به کاربران فیسبوک می‌فروشند. به جز افزونه‌ها و نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات، هیچ راه رسمی دیگری برای غیر فعال کردن تبلیغ‌ها در این شبکه اجتماعی وجود ندارد.

برای نسخه بدون تبلیغات فیسبوک باید ماهیانه 11 تا 14 دلار پرداخت کنید

هرچند، اوایل هفته گذشته و در خلال پاسخ‌گویی مارک زاکربرگ به اعضای کنگره آمریکا، به نظر می‌رسید او به این موضوع اشاره دارد که فیسبوک، یک نسخه پولی از پلتفرم خود را هم در نظر گرفته است که احتمالا بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. حال این سوال مطرح می‌شود: هزینه استفاده از نسخه بدون تبلیغات فیسبوک برای کاربران چقدر است؟ مطابق با گزارشی از سوی “TechCrunch”، کاربران برای حق اشتراک باید ماهیانه چیزی بین 11 تا 14 دلار پرداخت کنند.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که این تحلیل‌ها تنها فرضیه‌هایی هستند که بر اساس نحوه جبران هزینه‌های عدم نمایش تبلیغات توسط فیسبوک مطرح می‌شوند و این یعنی اگر روزی شاهد ارائه نسخه پولی فیسبوک باشیم، هزینه آن به کلی متفاوت خواهد بود.

در سوی دیگر، شاید میزان رقم شده 11 تا 14 دلار کمی پایین به نظر رسد، اما این میزان می‌تواند سایر کمپانی‌ها را برای ارائه چنین نسخه‌ای از سرویس‌ها تشویق کند. در این صورت، صدها نفر از کاربران فقط به خاطر فرار از مشاهده تبلیغات، به پرداخت اشتراک روی خواهند آورد. “TechCrunch” همچنین می‌گوید این کار می‌تواند یک تاثیر روانشناسی منفی نیز روی فیسبوک داشته باشد چرا که افرادی که قادر به پرداخت پول نبوده و یا آن را عادلانه نمی‌دانند، از این شبکه اجتماعی قدیمی و بزرگ خواهند رنجید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. با این کارا نمیتونه دوباهر پولدار شه

  2. دیگه کفگیر فیسبوک خورده ته دیگ