تمیز کردن گوشی هوشمند

بهترین روش برای تمیز کردن گوشی هوشمند چیست؟

تمیز کردن گوشی هوشمند برای افزایش عمر آن ضروری است، اما با توجه به حساس بودن لوازم الکترونیکی، نمی‌توان برای تمیز کردن گوشی های هوشمند به هر روشی دست زد. پس چگونه می‌توان گجت خود را ضدعفونی کرد؟

تا مدت‌ها قبل، پول نقد را جزو کثیف‌ترین اشیایی می‌دانستند که انسان‌ها به طور دائم با آن‌ها سر و کار دارند، اما امروز، خطری بزرگتر کاربران را تهدید می‌کند! اگرچه برخلاف پول نقد، گوشی هوشمند در دستان افراد مختلف جابه‌جا نشده و تنها در اختیار یک فرد مشخص قرار دارد، اما به خاطر استفاده مدام و لمس دائمی آن، بدنه دستگاه همواره مملو از باکتری‌های خطرناک و بیما‌ری‌زا است.

پیچیدگی تمیز کردن گوشی هوشمند

از طرفی دیگر، تمیز کردن گوشی هوشمند به راحتی شستن دست نیست. تعداد کمی از گوشی‌ های هوشمند دارای قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب بوده و می‌توان آن‌ها را با بردن زیر شیر آب، به وسیله ماده‌های تمیزکننده عادی شست. برای سایر دستگاه‌ها، این کار مساوی مرخص شدن همیشگی گوشی از سرویس‌دهی است!

پیشتر کاربران می‌توانستند با خارج کردن در پشتی گوشی، که بیشترین ارتباط را با دست دارد، آن را به صورت جداگانه و با استفاده از مواد شوینده عادی ضدعفونی کنند، اما امروز، بیش از 90 درصد گوشی های هوشمند دارای دارای در پشتی غیر قابل جداسازی هستند. پس این گزینه نیز منتفی می‌شود.

تمیز کردن گوشی هوشمند

به منظور تمیز کردن گوشی هوشمند باید برای خود یک کیت مخصوص درست کرد. یک الکل 70 درصد، سوآب پنبه‌ای، کمی خلال دندان و یک قوطی حاوی هوای فشرده، برای درست کردن یک کیت ضدعفونی کردن گوشی کافی است. می‌توان از فروشگاه‌هایی همچون آمازون، پارچه‌های میکروفیبر که برای تمیز کردن گوشی هوشمند فوق‌العاده کاربردی هستند را به قیمت کمتر از 5 دلار خریداری کرد که کیت شما را حرفه‌ای‌تر و کامل‌تر می‌کند.

پیش از همه در نظر داشته باشید تمیز کردن گوشی هوشمند در زمانی که بر روی نمایشگر آن یک گلس ضخیم قرار دارد، به مراتب راحت‌تر خواهد بود، پس برای جلوگیری از شکستن نمایشگر و همچنین کمک به تسریع ضدعفونی کردن آن، بهتر است حتما یک گلس برای صفحه نمایشی گوشی تهیه کنید.

تمیز کردن گوشی هوشمند

تمیز کردن گوشی هوشمند اندرویدی

روش ضدعفونی کردن در هر دستگاهی تقریبا یکسان است، اما با توجه به برخی ویژگی‌های ساختاری تعدادی از گوشی ها، شاید مجبور به استفاده از ترفندهای متفاوت شویم.

ابتدا یک دستمال میکروفیبر و یا پنبه‌ای کاملا تمیز برداشته و آن را بر روی سطحی پهن کنید. می‌توان از یک میز تخت عادی نیز به این منظور بدون نیاز به پهن کردن پارچه استفاده کرد، اما باید از تمیز و فاقد گرد و خاک بودن آن مطمئن شد.

بعد از قرار دادن گوشی بر روی سطح، قوطی حاوی هوای فشرده را برداشته و آن را نزدیک به درگاه شارژ نگه دارید. به این ترتیب ذرات گرد و غباری که اطراف و درون درگاه قرار گرفته‌اند، بیرون خواهند آمد. اگر به منظور دیدن قسمت‌های درونی برای اطمینان از پاکیزه شدنشان مشکل دارید، می‌توانید بر روی آن‌ها نور بیندازید.

تمیز کردن گوشی هوشمند

حفره‌های اسپیکر، محل دیگری است که گرد و غبار به راحتی درون آن جمع می‌شود. بعد از درگاه شارژ نوبت به آن می‌رسد تا با استفاده از ظرف حاوی هوای فشرده، درونش را تمیز کنیم. اگر احساس می‌کنید این بخش بیش از حد کثیف بوده و نیاز به ضدعفونی اساسی دارد، باید از خلال دندان و پنبه استفاده کنید. برای این کار دقت کافی داشته باشید، چرا که فرو رفتن بیش از حد خلال دندان می‌تواند باعث آسیب زدن به سخت افزارهای داخلی شود.

تمیز کردن گوشی هوشمند

بعد از اتمام کار ضدعفونی کردن حفره‌ها با استفاده از هوای فشرده و خلال دندان و پنبه، نوبت به سطح رویی بدنه می‌رسد. باید در اینجا یک تمیزکننده سفارشی برای خود درست کنید. می‌توان با استفاده از الکل و ترکیب آن با آب، یک محلول نه چندان غلیظ اما ضدعفونی‌کننده و موثر ایجاد کرد. سپس پارچه میکروفیبری و یا پنبه‌ای را برداشته و بعد از آغشته کردنش با محلول، بر روی دستگاه بکشید.

بسته به نوع بدنه، باید حین تمیز کردن گوشی هوشمند به استفاده و یا عدم استفاده از الکل توجه کرد. همچنین بعد از فرو بردن دستمال درون محلول، آن را به خوبی فشار بدهید تا مابع از درونش چکه نکند، در غیر ا این صورت احتمال چکه کردن قطره درون حفره‌های اسپیکر و یا دیگر درگاه‌ها وجود خواهد داشت. هرگز از محلول بر روی نمایشگر نریخته و تنها به وسیله آغشته کردن پارچه به محلول آن را تمیز کنید.

با استفاده از قاب محافظ، فرآیند تمیز کردن گوشی هوشمند به مراتب ساده‌تر خواهد شد. در این صورت نیاز به استفاده از محلول به منظور ضدعفونی کردن بدنه از بین می‌رود، چرا که بعد از بیرون آوردن قاب، می‌توان آن را به صورت عادی با استفاده از مواد شوینده ضدعفونی کرد. البته همچنان نیاز به استفاده از هوای فشرده برای حفره‌ها و همچنین پاکیزه‌سازی نمایشگر وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. میکروفن گوشیمو گردو خاک گرفته گوشیم سامسونگ s6فلت هست صداش خیلی ضعیف شده میشه لطفا کمکم کنید ممنون

  2. من هر وقت از بیرون میام خونه با یک تیکه پنبه آغوشته به الکل تمیزش میکنم و یا با شیشه پاکن که الکل داره با همون پنبه تمام جاهای حفره با ناخون کمی فشار میدم تمیز میشه ، کمی میکروب برای بدن خوبه والا

  3. حالم بد شد این خبرو خوندم، زندگی آدما خلاصه شده توی گوشی، واقعن خجالت داره

  4. با شیشه پاک کنم میشه فک کنم

  5. من پد الکلی میزنم خیلی راحت هم تمیز میشه هم ضدعفونی خیلی هم ارزون هستش

  6. میگم شما اینو برای ما ایرانیا نوشتی یا خارجیا ؟
    بریم پارچه‌ میکروفیبر از آمازون خرید کنیم ؟؟!!!

  7. من که هفته ای یکبارگوشی رو با آب خیس میکنم و با پارچه پنبه ای خشکش میکنم و خیلی خوب تمیز میشه. البته گوشی من استاندارد آی پی 68 داره و خیلی خوب در برابر آب مقاومت میکنه.البته این روش من آنتی باکتری نیست ولی چربی و گرد و خاک رو خوب پاک میکنه

  8. داداش مراحلی که شما اینجا نوشتید که مث جراحی در اتاق عمله. بعدشم 5 دلار کمه؟ با نرخ جهانگیری هم که بخواهیم حساب کنیم خدا تومن میشه. چه خبره؟ کارواش هم انقدر نمیگیرن. یه لیس رو صفحه نمایش و یه دستمال کاغذی، همین و بس. دیگه نیازی به این سوسول بازیا نیست که. والا با این نوناشون. خخخ.