انسان های غول آسا

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

انسان های غول آسا در بسیاری از متون قدیمی و افسانه‌های باستانی موردتوجه قرار گرفته‌اند، اما با توجه به اینکه باور به واقعی بودن این موجودات عجیب در میان جوامع بسیار ضعیف است،‌ در ادامه 6 سند از وجود انسان های غول پیکر را بررسی می‌کنیم.

در اسناد و آثار به جا مانده از تعداد زیادی از تمدن‌های گذشته و همچنین کتاب‌های مذهبی مانند انجیل و یا مهاباراتا، صحبت‌هایی در مورد انسان‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ به میان آمده که از سایر افراد به میزان چشم‌گیری بزرگ‌تر بوده‌اند و به عنوان غول‌های داستان‌های افسانه‌ای مختلف موردتوجه قرار می‌گرفتند.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

جریان غالب علمی جهان وجود انسان های غول آسا را تایید نکرده است، اما با این حال در نوشته‌های مقدس مردمان تایلند، تمدن مصر باستان، مردمان باستانی منطقه ایرلند هم در کنار افسانه‌های یونانی و حتی آثار قوم معروف آزتک اشاره‌هایی به موجودات انسان نمای عظیم‌الجثه شده است.

در همین رابطه قصد داریم تا 6 مدرک نسبتا معتبر که نشان می‌دهند انسان های عظیم الجثه واقعی بوده و زمانی بر روی زمین زندگی می‌کردند را با هم بررسی کنیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر هم انسان‌های قدبلند و درشت‌اندامی به طور استثنا در جهان وجود دارند، اما بحث جمعیت زیاد نژادی غول‌پیکر از بشر که در زمان خود پدیده‌ای عادی به حساب می‌آمدند،‌ هنوز هم جای بحث دارد.

شواهدی از واقعی بودن انسان های غول آسا

1. کتاب غول‌ها

چیزی در حدود نیم قرن پیش باستان شناسان کتابی به نام کتاب غول‌ها (Book of Giants) کشف کردند که تا به امروز به عنوان یکی از جنجال‌برانگیزترین نوشته‌های باستانی شناخته‌شده، در نظر گرفته می‌شود.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

در متون این کتاب که گفته شده قدمت آن به ده‌ها قرن پیش برمی‌گردد، اشاره‌هایی به نژادی عجیب با اسم نفیلیم (Nephilim) شده است؛ به نظر می‌رسد که این موجودات یک گونه‌ی باستانی ساکن زمین بوده‌اند و به دلیل برخی اتفاقات نسل آن‌ها از بین رفته است.

اصلی‌ترین ویژگی‌های نسبت داده شده به نفیلیم‌ها ابعاد بزرگ این جانداران بوده و اگر واقعا نوشته‌های کتاب غول‌ها صحت داشته باشد، وجود انسان های غول آسا در بخشی از تاریخ بشریت آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

2. غول‌های کتاب مقدس

جالب است بدانیم که نفیلیم‌ها در بخش‌هایی از کتاب مقدس مسیحیان هم موردتوجه قرار گرفته‌اند و گفته شده که چنین انسان های غول آسا و بزرگی محصول پیوند پسران خدا و دختران انسان بوده‌اند.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

جدا از بحث‌های جزئی و صحبت‌های مختلف مطرح‌شده در مورد این جانداران، در کتاب انجیل، که به تصمیمات مختلف خدا در مورد ارتباط فرزندانش با انسان‌های فانی مربوط می‌شود، بسیاری معتقدند که چنین بخش‌هایی از انجیل گواه واقعی بودن غول‌هاست و چنین موجودات در قسمتی از تاریخ بشریت بر روی زمین زندگی می‌کرده‌اند.

3. غول‌های کوئینامتزین

همانطور که اشاره شد، بر اساس افسانه‌های قوم آزتک از قاره آمریکا، گونه‌ای به نام غول‌های کوئینامتزین (Quinametzin) قرن‌ها پیش جمعیت نسبتا زیادی داشته‌اند و همانطور که در کتاب تاریخی کودکس ریوس (Codex Rios) ذکر شده،‌ منطقه آمریکای میانه محل زندگی این موجودات عجیب، افسانه‌ای و غول‌پیکر بوده است.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

نقاشی از کتاب کودکس ریوس که نشان می‌دهد گروهی از افراد محلی در مکزیک کنونی یک انسان غول پیکر را اسیر کرده و کشته‌اند.

دیگو دوران (Diego Duran)، یکی از کشیشان معروف اسپانیایی قرن شانزدهمی که کتابی جامع و معتبر را در مورد قوم آزتک نوشته و تاریخ، فرهنگ،‌ مذهب و افسانه شناسی این مردمان را به دقت موردبررسی قرار داده، در کتابش گفته که مطمئن است انسان های غول آسا زمانی در مکزیک زندگی می‌کرده‌اند.

دوران می‌گوید که خود او هم افرادی با جثه بسیار بزرگ را به چشم دیده است؛ در یکی از مراسم مذهبی خاص که این کشیش مشخصا در مورد آن صحبت کرده، شخصی که یک متر از بقیه قدبلندتر بوده با لباسی عجیب و کلاهخودی بزرگ در میان مردم ظاهر شده و باعث تعجب حضار شده است.

4. گزارشی از کشف یک فسیل غول‌آسای انسان

همانطور که اشاره شد، دانشمندان صاحب‌نظر واقعی بودن انسان های غول آسا را رد می‌کنند و جریان غالب علمی هم به دلیل کشف نشدن مدارکی قابل‌قبول در مورد چنین موجوداتی، ادعاهای مختلف در این رابطه را افسانه خطاب کرده‌ است. با این حال از صد سال پیش گزارش‌های مختلفی در روزنامه‌های معتبر چاپ شده که از کشف شواهد اثبات این افسانه‌ها خبر می‌دهند.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

به عنوان مثال در روزنامه‌هایی چون نیویورک‌تایمز،‌ سندیگو اکسپرس و نشریه‌های دیگر اخبار گوناگونی از کشف استخوان‌های عجیب شبیه به اجزا مختلف آناتومی انسان منتشر شده که به دلیل ابعاد بزرگ، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

البته باید توجه داشته باشیم که در دهه‌های پیش، به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی احتمال جعل خبر و ساخت فسیل‌ها تقلبی به نسبت الان بیشتر بوده، اما عده‌ای می‌گویند که اگر آنچه در این روزنامه‌ها موردتوجه قرار گرفته واقعی باشد، اعتبار مراجع علمی و دانشمندان مخالف ایده وجود انسان های غول آسا به نوعی زیر سوال می‌رود.

5. انگشت غول‌آسا

در حدود 50 سال پیش انگشتی که گفته شده متعلق به یک موجود بسیار بزرگ و بلندقد بوده،‌ در مصر کشف شد. طول این انگشت 28 سانتی‌متر اعلام شده است و برآورد می‌شود که در صورت واقعی بودن، این تکه گوشت و استخوان متعلق به موجودی با حداقل قد 5 متر بوده است.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

عکسی که در بالا می‌بینیم در سال 1988 گرفته شده است و در یکی از نشریه‌های معتبر اروپایی به نام “BILD” به چاپ رسیده است.

6. غول دو سر کاپ دوا

و اما مورد انتهایی لیست شاید از تمامی موارد قبلی عجیب‌تر باشد؛ کپ دوا (Kap-Dwa) نام یک انسان عظیم الجثه با 3.5 متر قد بوده که بر اساس داستان‌های نقل‌شده، در قرن 17 میلادی توسط دریانوردان اسپانیایی اسیر شده است.

شواهدی عجیب و مرموز از وجود انسان های غول آسا بر روی زمین

در موزه‌ای در مریلند آمریکا بقایای انسانی غولی آسا با دو سر نگه‌داری می‌شود که گفته شده به غول معروف کپ دوا مربوط است؛ بر اساس داستان‌های به جا مانده از قرن‌ها پیش، منطقه‌ای به نام پاتاگونیا (Patagonia) در جنوب قاره آمریکا وجود داشته که محل زندگی انسان های عظیم الجثه بوده و کپ دوا هم یکی از عجیب‌ترین موجودات ساکن این منطقه بوده است.

با این تفاسیر آیا کپ دوا هم جزو موارد استثنا حاصل ناهماهنگی‌های نادر ژنتیکی بوده و یا در قرن‌های پیش و قبل از سلطه کامل انسان‌های معمولی با قدی بین 1.5 تا 2 متر، موجودات دو پای غول‌آسا هم جزوی از پدیده‌های عادی به حساب می‌آمده‌اند؟!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. سلام لطفااینقدرکاربقیه روبی ارزش نکنید زحمت کشیده این مطالب روگذاشته که مابخونیم باورکردنش بستگی به خودتون داره شماکه دنبال حقیقتش هستیدبریدتوسایتهای معتبرودیکه نیازی به نظردادنتون نیست

  2. ایا فکر میکنید قران به این همه اختلافات افکارتان راضیه ؟

  3. قرآن کریم در توصیف ظاهری قوم عاد عنوان کرده است که آن‌ها بلند قامت چون درخت خرما[سوره قمر، آیه ۲۰؛ سوره الحاقه، آیه ۷] و بسیار فربه و درشت هیکل[ سوره اعراف، آیه ۶۹] بوده‌اند. امام باقر(ع) نیز در ذیل حدیثی قوم عاد را چنین توصیف می‌کند: «آنها به‌اندازه نخل‌های بلند بودند و کوه را ویران می‌کردند».[ شیخ طوسی، التبیان، ج۴، ص۴۴۵]

    در روایتی از امام صادق(ع) نیز به بلندی قامت آنان اشاره شده و آنان را به بلندی درخت نخل دانسته است. در منابع دیگر نیز گفته شده است که مردمان عاد بسیار بلند قد بوده‌اند. شیخ طوسی در کتاب التبیان، برخی از این گفته‌ها را گزارش می‌دهد. در روایات نیز آمده است که بلندترین فرد آنها قامتش ۱۰۰ ذراع و کوتاهترین ۷۰ ذراع بود.[ جزایری، النور المبین،۱۳۸۱ق، ص۱۳۵]

  4. ببینید توسابت ها چرندیات زیاد گرداننده سایت هم برای بازدید بیشتر دنیال این جور کارها است در هیچ مقاله علمی چنین چیزهایی تایید نشده و ما بایید در مورد این جور مسائل به دنبال منبع معتبر باشیم اگر مدرک تخصیلی معتبر دارید میدانید که دادن رفرنس مهم و ارزش یک مقاله چطور مشخص میشه پس هر چیزی که یه ابلهی نوشته بدون مدرک معتبر بائر نکنید و این که گفته شه فلان جا تایید کرد درست نیست و فقط چرت و دروغه باید از کتاب یا مقاله یا یک وب سایت علمی معتبر یاشه

  5. با سلام
    از گجت نیوز خواهش مندم عکسهای قوم عاد که بصورت مستند میباشند رو برای عزیزان نشان دهند

  6. “با توجه به اینکه باور به واقعی بودن این موجودات عجیب در میان جوامع بسیار ضعیف است”؟
    کی میگه ؟ مگه حتما باید نازا تایید کنه که باور کنن؟

  7. البته از لحاظ تئوری خیلی هم غیر ممکن نیست
    طبیعتا بدن آدم برای زندگی تو هر دوره ای خودش رو با اکوسیستم همون زمان وقف میداده و ممکنه نتیجه دوره از تاریه هم انسان های غول آسا باشن

  8. شاید پنجاه سال دیگر توافقی صورت بگیره از سوی قدرت‌های جهانی و سرگذشت انسان و گونه های دیگر قبل از انسان و پایگاه‌های گونه‌های دیگر درون زمین و سیارات دیگه فاش کنند ولی هنوز خیلی زوده

  9. بنظر منم اینجور انسان هایی بودن البته نه غول .
    انسان بزرگ

  10. اینا همش چرنده توی قران همچین چیزی نیومده

    • دلیل نمیشه مرجع تمام مسایل قران باشه، در قران یک کلمه از برف هم نیومده ایا برف وجود نداره ؟؟؟؟؟؟؟

      • نه دیگه وجود نداره اون توهم ماست که از آسمون میاد 😂
        کلا هرچی که الآن دور و ورتون میبینید همه‌ش دروغه چون تو قرآن نیومده! 🙄

      • اتمام حجت و مبنای تمام باور و اعتقادات یک مسلمون و مخصوصا شیعه خداترس قران هست و هرچیزی که در قران امده صد در صد حقیقته و خداوند بارها فرمودند به جاهلان و مستکبران که این اقوام بودن با نشانه هایی برای اثبات وجودشان و ازسرگذشتو نافرمانیاشون عبرت بگیرید که شماام عاقبتتون مثل اونها نشه
        خداوند نعوذ… برای سرگرمی این اقوام و مثال نزدن برای تفکرو درک و عبرت فرمودند که خودشونم گفتن اکثرهم لا یتفکرون لکثرهم لا یعقلون

    • شما برو سرگذشت قوم عاد رو بخون

    • دوست عزیز لازم نیست که همه چی تو قران بیاد. با این نظرات شان قران رو پایین نیارید لطفا

    • ghoran ye ketabe kolie gharar nist joziiat tosh bashe kheili

    • سلام .چرند نیست معلکمه اصلان قرآن نمی خونی واز روی زبون خودت حرف میزنی جناب کی میگه تو قرآن نیومده من خودمم اول باور نمیکزدم برو توقسمت قوم هود و لوط بخون ببین آمده یانه اونم چه انسانهایی هرکددم ده پونزده متر .همشونم خدا نابود کرو بخاطر اعمال زشتشون .یعنی همنجس گرایی .خدا هم نابودشون کرد پس اول تحقیق کن یعد بگو