گوشی هواوی آنر 10

بررسی اولیه گوشی هواوی آنر 10 (Huawei Honor 10)

گوشی هواوی آنر 10 (Huawei Honor 10)، پرچمدار جدید آنر با قیمت رقابتی و قابلیت‌های نرم افزاری فراوان است. در بررسی اولیه هواوی آنر 10 ، مشخصات فنی، طراحی، دوربین و سایر امکانات این موبایل جدید را مرور خواهیم کرد.

موبایل جدید آنر سرانجام طی یک مراسم رسمی معرفی شد. طراحی این اسمارت فون مشابه محصولات خانواده P20 هواوی بوده و به نمایشگر بدون حاشیه با بریدگی بالای صفحه مجهز شده است. سازندگان در کنار حافظه ذخیره‌سازی و حافظه رم بالا، از نسخه بهبودیافته هوش مصنوعی (AI 2.0) بهره برده‌اند.

طراحی گوشی هواوی آنر 10

گوشی هواوی آنر 10 را می‌توان نسخه تعضیف‌شده هواوی پی 20 در نظر گرفت. اختلاف ابعادی این دو گوشی با یکدیگر بسیار جزئی بوده و باز هم نمایشگری تمام‌صفحه پیش روی کاربران قرار گرفته است. در ساخت بخش پشتی از شیشه استفاده شده و فریمی آلومینیومی، این پنل‌ها را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. یکی از موارد قابل توجه در طراحی این گوشی، قاب پشتی دوقطبی یا دو محوری است که به دستگاه اجازه می‌دهد با تغییر زاویه تابش نور، رنگ متفاوتی را نشان دهد. تنها مدل‌های آبی (Phantom Blue) و بنفش (Phantom Purple) چنین قابلیتی دارند. کاربرانی که خواستار این طراحی نیستند نیز می‌توانند دو رنگ دیگر مشکی (Midnight Black) و خاکستری (Seagull Gray) را در چین تهیه کنند. ممکن است نام رنگ‌های در نظر گرفته شده برای آنر 10 در بازار سایر کشورها متفاوت باشد.

گوشی هواوی آنر 10

هواوی مجددا از پنل “LTPS IPS LCD” با اندازه 5.84 اینچ و وضوح 1080×2280 بهره برده است که می‌تواند محتوا را روی صفحه 19:9 خود با کیفیتی بالا نمایش دهد. کاربران می‌توانند به صورت نرم افزاری بریدگی بالای صفحه را مخفی کنند. همانند گوشی های سری P20 نیز اسکنر اثر انگشت در کلید فیزیکی هوم تعبیه شده است. به ادعای سازندگان، کاربران حتی با دستان خیس هم می‌توانند از این اسکنر استفاده کنند.

پی 20 پرو با استاندارد IP67 به منظور مقاومت در برابر آب و پی 20 پرو با استاندارد IP53 به منظور مقاومت در برابر گرد و غبار توسعه پیدا کرده بود، در حالی که چنین چیزی در آنر 10 وجود ندارد. در عوض، بخش پایینی میزبان جک 3.5 میلی‌متری صدا با چیپ “AK4376A 32-bit DAC” و فناوری “Huawei Histen” است.

گوشی هواوی آنر 10

مشخصات فنی

کایرین 970، قلب تپنده گوشی هواوی آنر 10 بوده و واحد پردازش عصبی، وظایف مربوط به هوش مصنوعی را مدیریت خواهد کرد. کاربران می‌توانند موبایل جدید چینی‌ها را در دو نسخه مختلف با 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. هرچند، افزایش فضای ذخیره‌سازی به وسیله کارت حافظه میکرو اس دی امکان‌پذیر نیست. باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی همراه با فناوری شارژ سریع SuperCharge 5V/4.5A به دست کاربران خواهد رسید تا بتوانید آن را ظرف فقط 25 دقیقه، تا 50 درصد شارژ کنید.

اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1، سیستم نرم افزاری را تشکیل می‌دهند. AI 2.0 به منظور افزایش بهره‌وری دستگاه طراحی شده و علاوه بر توانایی بالا در شناسایی تصاویر پویا، افکت عکس‌ها را دو برابر سریع‌تر از آیفون 10 پردازش می‌کند.

گوشی هواوی آنر 10

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد گوشی هواوی آنر 10 می‌توان به NFC، یو اس بی نوع C و پشتیبانی از شبکه 4G اشاره کرد.

دوربین گوشی هواوی آنر 10

با عبور از مشخصه‌های فنی و پردازنده، به دوربین می‌رسیم. نخستین چیزی که توجه ما را به خود جلب می‌کند، آرایش افقی دوربین دوگانه است. به علاوه، روی قاب پشتی خبری از برندهای “SUMMILUX” یا “Leica” نیست و در عوض، عبارت “AI Camera” به معنی «دوربین هوش مصنوعی» درج شده است. البته این موضوع به معنی توانایی پایین دوربین نیست و دو سنسور 16 و 24 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 برای ثبت تصاویر در خدمت کاربران خواهد بود.

به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، دوربین دوگانه آنر 10 با قابلیت تشخیص صحنه ارائه می‌شود. زمانی که چندین نفر در صحنه حاضر باشند، دوربین دستگاه قادر است به دقت افراد دیگر در پس‌زمینه را بلور کرده و روی سوژه تمرکز کند. با توجه به نور محیطی نیز انجام کارهای مختلفی همچون روشن کردن صورت سوژه مورد نظر امکان‌پذیر خواهد بود. آلبوم مبتنی بر هوش مصنوعی در آنر 10 با امکان دسته‌بندی تصاویر متناسب با محتوای آنها، پیدا کردن عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند.

گوشی هواوی آنر 10

همانند ستاره‌های سری P20، سنسور 24 مگاپیکسلی IMX578 سونی در بخش «ناچ» قرار گرفته تا بتوانید لحظات شیرین خود را با کیفیتی فوق‌العاده ثبت کنید. ردپای AI با امکان بهینه‌سازی تصاویر، در دوربین سلفی هم دیده می‌شود. خریداران موبایل جدید هواوی می‌توانند از تنظیمات بهینه‌شده برای مو و صورت استفاده کرده و با بلور کردن پس‌زمینه، تصاویری جذاب را از خود ثبت کنند. به این موارد باید توانایی تشخیص چهره به منظور باز کردن قفل دستگاه، پشتیبانی از استیکرهای واقعیت افزوده، شناسایی مشخصه‌های ظاهری و جذاب‌تر کردن بخش‌های خاص همچون بینی و چشم را نیز اضافه کرد.

هواوی تلاش کرده تا در کنار سخت افزار قدرتمند، قابلیت‌های نرم افزاری متعددی را به این موبایل زیبا اضافه کند. اما آیا Honor 10 می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند؟

تصاویر رسمی گوشی هواوی آنر 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. در برابر قیمتشو وامکاناتش خیلی ارزش خریدش بیشتر از نوت 8..فقط دوربیش عمودی بود ظاهرش بهتر میشد مثل p20

  2. هوائوی چطوری روش شده اینو در مقابل نوت هشت سامسونگ بده بیرون؟؟