اسپیس ایکس تلسکوپ فضایی تس ناسا را با موفقیت به فضا برد + ویدیو

اسپیس ایکس تلسکوپ فضایی تس ناسا را با موفقیت به فضا برد + ویدیو

تلسکوپ فضایی تس ناسا جدیدترین کاوشگر سازمان فضایی آمریکاست که به منظور شکار سیاره‌های فراخورشیدی، به وسیله موشک فالکون 9 کمپانی معروف اسپیس ایکس به فضا فرستاده شد.

از چند روز پیش خبر مهمی در مورد ارسال تلسکوپ فضایی تس ناسا که با نام «ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران» شناخته می‌شود، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی‌های هوا فضا را به خود جلب کرده بود.

این ماهواره شگفت‌انگیز که تا این لحظه به عنوان قوی ترین تلسکوپ ساخته‌شده توسط سازمان فضایی آمریکا ساخته می‌شود، قرار بود که در تاریخ 16 آوریل (28 فروردین) به وسیله‌ی یکی از موشک‌های بازیافتی فالکون 9 کمپانی اسپیس ایکس به فضا ارسال شود، اما اینطور که به نظر می‌رسد بروز مشکلاتی جزئی در سیستم کنترل موشک باعث شد تا ماموریت ارسال به دو روز بعد، یعنی 18 آوریل موکول شود.

اسپیس ایکس تلسکوپ فضایی تس ناسا را با موفقیت به فضا برد + ویدیو

نمایی خیالی از تلسکوپ تس در فضا

گفته شده که عملیات پرتاب راس ساعت 18:51 به وقت ساحل شرقی آمریکا (3:21 به وقت ایران) با موفقیت کامل انجام شده و با وجود مشکلات فنی راکت فالکون 9 اسپیس ایکس، ماهواره تس بدون هیچ ایرادی در مدار مورد نظرش در اطراف زمین قرار گرفته است.

ماموریت تلسکوپ فضایی تس ناسا

سازمان فضایی آمریکا ماهواره تس را به عنوان وسیله‌ای برای ادامه راه تلسکوپ قبلی خود،‌ یعنی کاوشگر کپلر ساخته است و با اینکه هنوز کپلر در مدار زمین قرار دارد، به دلیل پایان ماموریت این کاوشگر و بروز مشکلات مختلف در آن، این نیاز وجود داشته که ناسا تلسکوپ دیگری را با ویژگی‌های مشابه به فضا بفرستد.

تلسکوپ کپلر با ماموریت کاوش سیاره‌های فراخورشیدی و ستاره‌هایی که از منظومه شمسی ما دور هستند، ساخته شد و در طول ماموریت های انجام داده تعداد قابل‌توجهی جرم آسمانی شبیه به زمین با احتمال میزبانی حیات فرازمینی را کشف کرد.

با این وجود، همانطور که اشاره شده از شروع به کار کپلر در سال 2009 مدت زیادی می‌گذرد و از طرف دیگر، تلسکوپ فضایی تس ناسا در کنار برخورداری از وسایلی پیشرفته‌تر و مدرن‌تر، مشخصا برای بررسی منطقه‌ای وسیع‌تر با فاصله‌ی، کمتر طراحی شده است.

اسپیس ایکس تلسکوپ فضایی تس ناسا را با موفقیت به فضا برد + ویدیو

به بیان ساده‌تر باید بگوییم که تجهیزات کپلر به این کاوشگر اجازه می‌دهند تا اجرام آسمانی بسیار دور را تا فاصله 3 هزار سال نوری کاوش کند، اما این کاوش تنها به فضایی بسیار کوچک محدود می‌شود؛ این در حالی است که تلسکوپ تس توانایی اسکن کردن کل فضای اطرافش به فاصله 200 سال نوری را دارد و دانشمندان گفته‌اند که در طول ماموریت دو ساله در نظر گرفته شده برای این کاوشگر جدید، انتظار می‌رود که اطلاعات فوق‌العاده ارزشمندی در مورد اجرام آسمانی اطراف ما به دست بیاید.

اسپیس ایکس تلسکوپ فضایی تس ناسا را با موفقیت به فضا برد + ویدیو

همانطور که پیش از این مطالبی را در این رابطه منتشر کردیم،‌ ماموریت فرستادن تلسکوپ فضایی تس ناسا به فضا به صورت پخش زنده بر رو اینترنت قرار داده شده بود و در همین رابطه، ویدیویی را از خلاصه پروژه پرتاب و همچنین بازگشت موشک شگفت‌انگیز اسپیس ایکس به زمین تهیه کرده‌ایم که در ادامه شما را به دیدن آن دعوت می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. یه افتخار افرینی دیگه

  2. ایوووووول منکه از خوشحالى در پوستم نمى گنجم! درود فراووون به کشورى که همیشه دوستش دارم| آمریکا| و خواهم داشت!!!
    🙂