4 نکته منفی در هواوی P20 Pro

4 نکته منفی در مورد گوشی هواوی P20 Pro که باید بدانید

در این که گوشی هواوی P20 Pro محصولی عالی و خوب است شکی نیست، اما نکات منفی هم در آن وجود دارد. ما در این مقاله به 4 نقص مهم در گوشی هواوی پی 20 پرو خواهیم پرداخت که برطرف ساختن آن‌ها می‌توانست از این محصول، پرچمدار بهتری بسازد.

هواوی P20 Pro بی‌تردید بهترین گوشی هوشمند ساخت غول چینی گوشی‌ساز، شرکت هواوی است. این گوشی هرچیزی که انتظار دارید در یک گوشی بالارده باشد را در اختیار دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها در سگمنت گوشی های پریمیوم است. با این حال، این گوشی چندان هم بی‌عیب و ایراد نیست. مواردی وجود دارد که ما دوست داشتیم در این دیوایس مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر این ایرادهایی نیز از سوی عموم مردم به آن وارد است که می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم. البته عدم وجود برخی از قابلیت‌های دلخواه ما،‌ وقتی در برابر قابلیت‌هایی که این گوشی در اختیارمان می‌گذارد تقریبا کمرنگ می‌شود، اما به هر حال ما دوست داشتیم در یک گوشی که با قیمتی بیش از 1000 دلار عرضه می‌شود شاهد حضور آن‌ها باشیم.

طراحی قاب جلو

4 نکته منفی در هواوی P20 Pro

این نخستین باری نیست که هواوی گوشی هایی با طراحی بسیار زیبا و دلنشین را ارائه می‌کند. خانواده هواوی میت و حتی آنر 8 نیز محصولاتی هستند که از طراحی شیک و زیبا برخوردارند. با این حال هواوی تصمیم گرفت همراه با گوشی هواوی P20 Pro خود دنباله رو دیگر شرکت‌ها باشد. این گوشی نیز همانند ده‌ها گوشی اندرویدی که از آیفون ایکس اپل تقلید کردند از طراحی ناچ برخوردار است.

طراحی هواوی P20 Pro ، دنباله رو دیگران

من تایید می‌کنم که قاب پشتی با رنگ ترکیبی زیبا است، اما بسیاری از کاربران آن را با یک قاب محافظ می‌پوشانند تا عملا مشخص نباشد. طراحی قاب جلویی نیز آنگونه زیبا نیست که انتظارش را داشتیم. ما بر این باوریم که بهتر بود هواوی از یک طراحی بهتری برای قاب جلویی گوشی پرچمدار جدید خود استفاده کند.

خبری از شارژ‌ بیسیم نیست

4 نکته منفی در هواوی P20 Pro

شارژ بیسیم طی سالیان اخیر به یک قابلیت محبوب نزد کاربران گوشی های هوشمند تبدیل شده است، اما هنوز همه گیر نشده است. اما پس از آن که اپل از چنین قابلیتی در آیفون ایکس خود استفاده کرد، حالا روز به روز شاهد افزایش محبوبیت استفاده از آن هستیم. به جز آن اکثر پرچمداران، از شیائومی می میکس 2 اس گرفته تا اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم و گلکسی اس 9 از پدهای استاندارد شارژ بیسیم Qi پشتیبانی می‌کنند. پس باید گفت چقدر حیف که هواوی P20 Pro‌ از چنین قابلیتی برخوردار نیست!

کمبود لرزش اپتیکال در فیلمبرداری 4K

4 نکته منفی در هواوی P20 Pro

یکی از مهم‌ترین رمزهای محبوبیت گوشی هواوی P20 Pro دوربین سه گانه آن است. سیستم دوربین این گوشی هم اکنون صاحب بیشترین امتیاز کسب شده توسط یک گوشی هوشمند از سایت امتیازگیری DxOMark است. فیلمبرداری با این گوشی نیز بسیار جذاب است. در بررسی‌هایی که ما انجام دادیم،‌ دریافتیم که این گوشی می‌تواند فیلمبرداری با کیفیت 1080p گرفته تا 4K را به خوبی مدیریت کند. با این حال جای خالی یک قابلیت در فیلمبرداری 4K حس می‌شود: لرزشگیر!

برخلاف سخت افزار قدرتمند دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو، این گوشی فاقد یک لرزشگیر در حالت فیلمبرداری 4K است. این می‌تواند موضوع خیلی مهمی برای مشتریانی باشد که حساب ویژه‌ای بر روی قابلیت فیلمبرداری پرچمدار جدید هواوی باز کرده‌اند. رقبایی از سوی سامسونگ و سونی در حالت فیلمبرداری UHD نیز از یک لرزشگیر استفاده کرده‌اند، پس این یک نقص بزرگ در پی 20 پرو محسوب می‌شود.

حذف جک هدفون

4 نکته منفی در هواوی P20 Pro

گرچه کم کم هر چه به جلوتر می‌رویم مشتریان بیشتری به جمع کسانی اضافه می‌شوند که توانسته‌اند با نبود جک هدفون بر روی گوشی خود کنار بیایند. با این حال هنوز هم طیف وسیعی از کاربران در سراسر جهان نمی‌توانند حتی یک روز هم بدون هدفون سیمی 3.5 میلی‌متری خود زندگی کنند!

آن‌ها می‌خواهند طعم موسیقی را بدون هرگونه وسیله اضافی نظیر آداپتور یا اتصال بلوتوثی، با همان یک جفت هدفون قدیمی خود بچشند. از آنجایی که شرکت‌های بزرگی نظیر سامسونگ و ال جی نیز همچنان از این جک 3.5 میلی‌متری بر روی گوشی های خود استفاده می‌کنند، پس نبود آن در گوشی هواوی P20 Pro می‌تواند یک بذر منفی در ذهن مشتریان بکارد.

با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، باید بگوییم که گرچه پی 20 پرو محصولی خوب و جذاب است، اما بهترین گوشی هوشمندی نیست که امروز می‌توانید آن را بخرید. شما جزو کدام دسته هستید؟‌ از عاشقان پی 20 پرو هستید یا علاقه‌ای به آن ندارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. حیف ک xz2p سونی وارد نمیشه. از اون بدتر مردم ایران عادت کردن پراید(سامسونگ و هواوی)داشته باشن. متاسفانه گوشی فروش ها میگن سونی بگیر نگیره انگار پارسال شروع کرده محصولات صوتی تصویریشو یه مشت احمق شدن گوشی فروش

    • اگه آمار فروش جهانیشو نگاه کنی میبینی کل دنیا سامسونگ رو میخوان…شما خودت پراید سواری بقیه رو پراید سوار فرض نکن…سونی خیلی وقته باخته و خوش خبر نداره…حرف اول لوازم خانگی و صوتی و تصویری و موبایل رو سامسونگ معظم چند ساله مال خودش کرده

  2. کاملا نقد های بجایی بودن

  3. بنظر من بجز جک هدفون بقیه ایراد ها کاملا بی معنی بود

  4. ایراداش بیشتر از ایناس

  5. در فیلم برداری 4K خیلی تکون میخوره در حد گوشیهای 800 هزار تومنی و در فول اچ دی هر کیفیت تصوریر خیلی پایین میاد تو برصی ها که این طور بود نطیجه میگیریم که هر کی این گوشی رو بخره پولشو انداخته بیرون

  6. بدترین و آشغالترین برند چشم بادومى هاى چینى در جهاااااااااااااااااااااااان!!!
    😀

  7. بخوابونمم دهنشش