نگاهي به 10 قابليت ويژه و ناشناخته اسمارت فون گلکسي اس 4

سامسونگ اخیرا با معرفی نسل چهارم از سری گلکسی اس علاوه بر پردازنده، صفحه نمایش، دوربین و طراحی جدید شاهد کلکسیونی از امکانات و قابلیت های جدید نرم افزاری مانند Air Gesture, Smart Pause, Dual Camera, S Health و… بودیم که در رابطه با سخت افزار و مخصوصا نرم افزار آن به طور مفصل در خبرگزاری ها و بخش های مختلف به شرح آن ها پرداخته شده است، اما در این بخش قصد داریم به معرفی ۱۰ قابلیتی از این پرچمدار بپردازیم که کمتر در میان خبرها به آن ها پرداخته شده است و گواه این موضوع می باشد که سامسونگ پا را فراتر از ارتقاهایی جزیی گذاشته و شاهد یک تحول در سری گلکسی می باشیم.

صفحه نمایش فوق العاده حساس

صفحه نمایش گلکسی اس ۴ دارای حساسیت فوق العاده بالایی می باشد بطوریکه براحتی با دستکش نیز می توان با آن کار کرد. صفحه نمایش خازنی جدید علاوه بر لمس انگشتان، با ناخن، چنگال، پیچ، خودکار و… نیز امکان پاسخگویی سریع را دارا می باشد قابلیتی که قبلا در صفحه نمایش لومیا ۹۲۰ شرکت نوکیا نیز استفاده شده بود.

اولین محصول با گوریلا گلاس ۳

عملکرد عالی نسل های پیشین محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس بر کسی پوشیده نیست. اکنون نسل سوم محافظ گوریلاگلس۳ برای نخستین بار در گلکسی اس۴ مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که در مورد قبلی اشاره شد صفحه نمایش گلکسی اس۴ این قابلیت را دارد تا با وسایلی غیر از انگشتان کار کند. اکنون محافظ گوریلا۳ این تضمین را می دهد که صفحه نمایش در برابر اشیاء نوک تیز مانند چاقو هیچگونه آسیبی نمیبیند.

سنسور LBC خواندن بارکد

شرکت Mobeam tech رسما تایید کرد که اسمارتفون گلکسی اس۴ قابلیت light-based communications/LBC را دارا می باشد به این معنی که توسط سنسور تعبیه شده در این اسمارتفون می توان بارکدهای تجاری را به راحتی فراخوانی کرد و براحتی می تواند عملیات دستگاه های POS را انجام دهد.

سنسورهای فشارسنج، رطوبت سنج و دماسنج

از زمانی که گوگل در سیستم عامل اندروید رسما از سنسورها پشتیبانی کرد، اسمارت فون ها و تبلت های فراوانی با سنسور فشارسنج روانه بازار شدند اما سامسونگ پا را فراتر گذاشته و گلسی اس۴ را به سنسورهای رطوبت سنج و دماسنج نیز مجهز کرده است. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود و این محصول با استفاده از سنسورهای ذکر شده در کنار قبلیت های S Health که قبلا در مورد آن اشاره شده است، اقدام به ارزیابی میزان سلامت محیط اطراف خود و انتشار گزارش های مربوطه می کند.

پشتیبانی از شبکه خارق العاده “۵G” 802.11ac Wi-Fi

علاوه بر قابلیت های مختلفی که قبلا در رابطه پردازنده و… مطرح شده است، گلکسی اس۴ توانایی برقراری ارتباط فوق سریع در شبکه ۵G Wi-Fi یا ۸۰۲.۱۱ac را دارا می باشد به طوریکه از لحاظ تئوری حداکثر سرعت در این ارتباط به ۱Gbit/s می رسد، در حالیکه شبکه های موجود در اسمارتفون های حال حاضر بازار ۸۰۲.۱۱n می باشند که ۲ تا ۳ برابر سرعت کمتری از لحاظ انتقال دیتا نسبت به نسل جدید استفاده شده در اس۴ را دارند. با وجود اینکه هنوز شبکه ۵G گسترش نیافته است اما محصول جدید سامسونگ در قابلیت هایی مانند wifi Direct ، S Beam و Group Play از این روش انتقال دیتا سود می برد که این اجازه را به کاربر می دهد تا فایل ها، آهنگ و ویدیوها را با سرعتی نجومی تا ۲ برابر سریع تر از سرعت انتقال محصولات موجود در بازار انتقال دهد.

پشتیبانی از MHL 2.0

گلکسی اس۴ با استفاده از درگاه ارتباطی MHL 2.0 در صورت اتصال به مانیتورها و تلویزیون هایی که قابلیت پشتیبانی از این پورت را داشته باشند، سرعت شارژ باتری ۲ برابر سریع تری را نسبت به حالت عادی در اختیار کاربر قرار می دهد که امری بسیار ضروری می باشد.

چیپ صوتی Wolfson در نسخه اکتا اکسینوس

نسخه بین المللی گلکسی اس۴ که از پردازنده قدرتمند اکتا اکسینوس بهره می برد مجهز به چیپ صوتی قدرتمند Wolfson WM5102 می باشد که از چیپ صوتی استفاده شده در مدل کوالکام اسنپدراگون ۶۰۰ بسیار قدرتمندتر می باشد.

تعبیه SwiftKey به صورت استاندارد

سامسونگ به صورت پیش فرض گلکسی اس۴ را با کیبرد جدید طراحی شده توسط خود ارائه می دهد که بسیار قدرتمند می باشد و مجهز به فناوری رهگیری عملکرد انگشتان می باشد که قابلیت حدس و پیشبینی فوق العاده ای را دارا می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کیبرد جدید می توانید از طریق این لینک اقدام قرمایید.

TripAdvisor دستیار قدرتمند سفر

سرویس فوق العاده دیگر که با اس۴ پا به میدان گذاشته است، نسخه متحول شده نرم افزار TripAdvisor می باشد که جامع ترین بانک اطلاعات سفر در اندروید می باشد. اکنون سامسونگ نسخه خام این نرم افزار را کامل بازطراحی کرده و در رابط کاربری جدید امکاناتی مانند قابلیت اسکرول راهنمای عکس و یک Widget جدید برای اطلاع از آخرین اطلاعات محیط پیرامون کاربر می باشد که کار با نرم افزار را بسیار آسان تر کرده است و یکی از قابلیت های ویژه گلکسی اس۴ می باشد.

گزینه تقویت امنیتی Safety Assistance

گلکسی اس۴ به قابلیتی با نام Safety Assistance مجهز شده است که این اجازه را به کاربر می دهد که در مواقع احساس خطر و حالات اضطراری با نگه داشتن طولانی مدت یکی از دکمه های تغییر صدا، اسمارت فون به صورت خودکار، همزمان با دوربین روبرو و عقب اقدام به گرفتن عکس کرده و آن ها را با استفاده از MMS به شماره هایی که در لیست اضطرار قبلا توسط کاربر تعریف شده است ارسال می کند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*