رجیستری گوشی های تلفن همراه

جمعه 31 فروردین 97، آخرین فرصت رجیستری گوشی های تلفن همراه

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه اعلام کرد این طرح تا شنبه، 1 اردیبهشت 1397 به طور کامل اجرا خواهد شد و کاربران فقط تا پایان فروردین‌ماه فرصت دارند گوشی‌های خود را فعال کنند.

دهقانی نیا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سخنگوی طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه در یک نشست خبری اعلام کرد تمام تبلت‌ها و گوشی‌های سیم کارت‌خور که قابلیت دریافت تماس یا پیامک را دارند، فارغ از نوع برند، از اول اردیبهشت 1397 وارد طرح رجیستری می‌شوند. وی افزود:

انواع تبلت‌ها اعم از محصولات اپل و تبلت‌های اندرویدی سیم کارت‌خور که در دست مردم وجود دارد، ولی از آن‌ها استفاده نمی‌شود، باید تا ساعت 24 جمعه 31 فروردین‌ماه روشن شوند و با سیم کارت صاحب دستگاه، یک تماس از آن‌ها برقرار شود تا در شبکه مخابراتی ثبت شود. در غیر این صورت، سیستم به طور اتوماتیک دسترسی تجهیز این مشترکان را به شبکه اپراتورها قطع می‌کند.

اجرای کامل طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه

به گفته دهقانی نیا، لازم است تمامی خریداران و صاحبان گوشی های سامسونگ و تمامی برندهای تلفن همراه، حتی برندهای داخلی مانند جی ال ایکس، قبل از فرا رسیدن ماه اردیبهشت، گوشی و تبلت‌های خود را با سیم کارتی که به نام آن‌ها صادر شده روشن و امتحان کرده و از طریق آن حداقل یک بار تماس بگیرند تا دستگاهشان در شبکه فعال شود. برای اجرای این فرایند، تنها تا پایان فروردین‌ماه 1397 فرصت باقی است و پس از آن، اجرای این فرایند هیچ تاثیری نخواهد داشت.

سخنگوی طرح رجیستری خاطرنشان کرد که از ابتدای اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه تاکنون، 210 هزار و 767 دستگاه در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و بیشترین مورد مربوط به گوشی های آیفون با بیش از 108 هزار مورد است. همچنین 10 هزار و 450 دستگاه از موتورولا، 230 دستگاه از گوگل، 933 دستگاه از بلک بری، 20 هزار و 754 دستگاه از ال جی، 43 هزار و 944 دستگاه از نوکیا، 25 هزار و 794 دستگاه از هواوی و 79 دستگاه از سامسونگ گلکسی اس 9 در لیست سیاه رجیستری قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که به تدریج مودم‌ها، دانگل‌ها و سایر دستگاه‌های سیم کارت‌خور نیز به طرح رجیستری اضافه می‌شوند و به همین منظور، با واردکنندگان این دستگاه‌ها صحبت‌هایی شده و آموزش‌های اولیه به آن‌ها داده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کاربر هارو ثبت کنه یعنی چه ؟
    با این کار میخوان اخاذی کنن !!!!
    فرداش که گوشیت خاموش شد و دیگه سرویس نداد و کار نکرد میگه چند تومن بده فعالش کنم داداچ؟!؟!؟
    همون کاری که روی قبض های برق و گاز و … کردند کلی مالیات و عوارض و هزار جور ادای دیگه درآوردن الان هم دارن اینجا همون کارو میکنند.
    خب یه دفعه یه کاسه ای یا یه سطلی بگیرن گدایی کنن دیگه

  2. گوشی من جای سیمکارتش خراب شده تکلیف من چیه الان که جایی باز نیست

  3. نوکیا و سونی مگه ریجستری شدن؟؟

  4. به احتمال زیاد تمدید میشه

  5. این ریجستری کل کارش این بود کاربر ها رو ثبت کنه همین