گوگل کروم اندروید

توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا در گوگل کروم اندروید

پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا در گوگل کروم اندروید، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که کاربران مدت‌ها به دنبال آن بودند. بعد از دریافت گوگل کروم 66 اندروید علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف پهنای باند، وب‌گردی کمتر آزاردهنده خواهد بود!

یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقات ممکن، پخش ویدیو به صورت خودکار در زمان ورود به یک وب سایت است. مصرف شدن بیهوده حجم، تنها یکی از نکات منفی این اتفاق محسوب می‌شود، چرا که پخش صدای ویدیو مخصوصا در ساعت‌های پایانی روز بسیار آزاردهنده‌تر خواهد بود. خوشبختانه به لطف نسخه جدید مرورگر گوگل کروم اندروید می‌توان از شر پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا راحت شد.

مرورگر فوق‌العاده‌ محبوب گوگل برای پلتفرم اندروید، از این به بعد به صوت پیش‌فرض ویدیوهای دارای صدا را پخش نخواهد کرد. این قابلیت در نسخه 66 گوگل کروم اندروید که به تازگی برای عموم کاربران منتشر شده در دسترس است. این قابلیت پیشتر برای گوگل کروم سایر پلتفرم‌ها عرضه شده بود.

گوگل کروم اندروید

افزایش اعمال محدودیت‌ها بر پخش خودکار مدیا

در زمان عرضه نسخه 64 گوگل کروم، چند ویژگی محدودکننده به منظور جلوگیری از پخش خودکار محتواهای چندرسانه‌ای معرفی شد، اما آن‌ها در نسخه 66 شکل جدی‌تر و قوی‌تری به خود گرفته و اکنون از پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا به طور کامل جلوگیری می‌شود. بعد از دریافت نسخه جدید این مرورگر، ویدیوها تنها در صورت داشتن شرایط زیر به صورت خودکار پخش خواهند شد:

  • صدای محتوا قطع شده و یا به طور کامل فاقد صوت باشد
  • کاربر پیشتر در زمان گشت و گذار در وب، درون وب سایت کلیک کرده باشد
  • وب سایت درون هوم اسکرین رابط کاربری گوشی اضافه شده باشد

توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا نه تنها در زمان مرور عادی، بلکه حین فعال‌سازی حالت‌های Data Saver نیز رخ خواهد داد. گوگل امیدوار است به لطف تغییرات جدید، توسعه‌دهندگان و مخصوصا مدیران وب سایت‌ها به جای استفاده از فایل‌های گیف دارای حجم بالا، از فرمت‌‌های ویدیویی عادی اما فاقد صدا استفاده کنند. این تغییرات به کاهش حجم مصرفی کاربران حین گشت و گذار در وب منجر خواهد شد.

اکسپورت کردن پسوردها

یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه جدید کروم اندروید، قابلیت اکسپورت کردن پسوردها است که به وسیله آن اشتراک‌گذاری رمزهای عبور با دیگر اپلیکیشن‌های مورد نظر امکان‌پذیر می‌شود. البته در این زمان و برای احراز هویت می‌بایست از پسورد و یا اثر انگشت استفاده کرد. به عنوان آخرین ویژگی مهم کروم اندروید 66 باید به Chrome Duplex اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد به سادگی بالا کشیدن انگشت خود در پنجره مرورگر، به بوکمارک‌ها دسترسی پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کار خوبی کرد واقعا ازارد دهنده بدود

  2. همیشم درسته ساعت سه صبح یهدفعه صداش بلند میشد

  3. افزونه ای برای مرورگر فایرفایکس اندروید هست که برای صرفه جویی در وب عکس ها رو در وبگردی بارگذاری نکنه؟ در نسخه ویندوز فایرفکس که هست؛ اما برای اندرویدشو تا حالا پیدا نکردم. ممنون میشم راهنمایی کنید.