هشدار روسیه به فیس بوک

هشدار روسیه به فیس بوک بعد از فیلتر تلگرام

هشدار روسیه به فیس بوک نشان می‌دهد دولت این کشور عزم خود را برای مقابله با فعالیت آزادانه شبکه‌های اجتماعی در این کشور جزم کرده است. نگرانی بابت ارتباط آسوده تروریست‌ها با یکدیگر، دولت روسیه را مجبور به مقابله با رسانه‌های اجتماعی کرده است.

روسیه به منظور اطمینان از عدم دسترسی کاربران این کشور به پیام رسان تلگرام، حتی دسترسی به سرویس‌های فضای ابری گوگل و آمازون را در سراسر کشور غیر ممکن کرد. هشدار روسیه به فیس بوک بعد از این اتفاق، نشان می‌دهد در صورت رعایت نشدن قوانین مورد نظر دولت این کشور، بزرگترین شبکه اجتماعی هدف بعدی کاخ کرملین قرار خواهد گرفت.

پیام هشدار روسیه به فیس بوک

رییس رگولاتوری رسانه‌ها در روسیه به فیس بوک اعلام کرد این شرکت باید دیتابیس مربوط به کاربران روسی آن را به این کشور منتقل کرده و تمامی محتواهای غیر قانونی را از شبکه اجتماعی خود حذف کند، در غیر این صورت از دسترسی کاربران این کشور به فیس بوک جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از فیس بوک خواست درباره علت حذف برخی اکانت‌های کاربران روسی به دولت کشور دلایل قانع‌کننده ارائه کند. به عنوان نمونه، بزرگترین شبکه اجتماعی نزدیک به 270 حساب کاربری مرتبط با آژانس تحقیقاتی اینترنتی را حذف کرده است، شرکتی که ارتباط مستقیمی با دولت روسیه دارد.

بر اساس گفته‌های رییس رگولاتوری رسانه‌ها در روسیه، هشدار روسیه به فیس بوک جدی است، چرا که این شبکه اجتماعی در حال حاضر فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به الزامات دولت دارد. این در حالی است که هر سال دو جلسه بین مقامات عالی رتبه دولت و برخی مسئولان فیس بوک برگزار می‌شود.

هشدار روسیه به فیس بوک

به نظر می‌رسد کاخ کرملین در رابطه با رسانه‌های اجتماعی تصمیمات سرسختانه‌ای گرفته است، چرا که بعد از صدور هشدار روسیه به فیس بوک اعلام شد در صورت رعایت نشدن قوانین مورد نظر کرملین، دسترسی به بزرگترین شبکه اجتماعی از تمامی کاربران ساکن در وسیع‌ترین کشور دنیا سلب خواهد شد. احتمالا فیس بوک خیلی زود به هشدار روسیه واکنش نشان می‌دهد، چرا که بر اساس رفتار دولت این کشور با تلگرام، می‌داند آن‌ها درباره اقدامات هشدار داده شده مصمم هستند.

روسیه از تلگرام درخواست کرده بود دسترسی به اطلاعات کاربران را برایش مهیا کند، اما این شرکت بعد از رد این درخواست، با واکنش شدید کاخ کرملین رو به رو شد، به طوری که دیگر به صورت عادی دسترسی به تلگرام برای کاربران روسی امکان‌پذیر نیست. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که روسیه را درباره سرویس ارسال پیام‌های رمزنگاری شده تلگرام حساس کرده است، استفاده راحت و آسوده تروریست‌ها از آن به منظور ارتباط با یکدیگر محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. فیس بوکم از ترس این که فیلتر نشه اطلاعاتو ایندفعه میده به روسی ها

  2. مگه کسی هم هست که فیس بوک داشته باشه

  3. تلگرام که خودشو از این مخمصه بیرون میاره

  4. بیچاره فیسبئوک از چند جا باید بخوره؟؟

  5. قراره زبان روسی بعد از فارسی در مدارس تعلیم داده بشه . درصورتیکه زبان بین المللی و شیرین انگلیسی ممنوع شده
    روح منی روسیه بت شکنی روسه