بررسی دوربین هواوی نوا 3 ای ؛ دوربین دوگانه با پشتیبانی از واقعیت افزوده

بررسی دوربین هواوی نوا 3 ای ؛ دوربین دوگانه با پشتیبانی از واقعیت افزوده

دوربین هواوی نوا 3 ای برای آن دسته از کاربرانی که قصد خرید این گوشی را داشته باشند، اهمیت بالایی خواهد داشت و به همین دلیل در این مطلب در گجت نیوز به بررسی این دوربین دوگانه و البته قابلیت های دوربین سلفی آن خواهیم پرداخت.

هواوی دوربین های دوگانه را به یک استاندارد ثابت در اکثر موبایل های خود تبدیل کرده است و حالا می‌بینیم که حتی گوشی های میان رده و اسمارت فون های اقتصادی این برند چینی نیز به چنین دوربین هایی مجهز می‌شوند. هواوی نوا 3 ای (Huawei nova 3e) به عنوان جدیدترین عضو خانواده‌ی گوشی های خوش قیمت هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی دوربین هواوی نوا 3 ای ؛ دوربین دوگانه با پشتیبانی از واقعیت افزوده

دوربین دوگانه‌ی نوا 3e از دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و دقیقا در گوشه‌ی سمت چپ بالای پنل پشتی و به شکل عمودی قرار گرفته است. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی که وظیفه‌ی اصلی ثبت اطلاعات تصویر را برعهده دارد، از یک لنز با گشودگی دیافراگم ۲.۲ برخوردار است که اجازه می‌دهد نور بیشتری به سنسور برسد و به‌خصوص هنگام عکاسی پرتره، فوکوس بر روی سوژه متمرکز شود. به لطف این قابلیت و البته حالت مخصوص عکاسی پرتره، شما می‌توانید تصاویر حرفه‌ای و باکیفیتی از چهره‌ی خود و دوستانتان ثبت کنید که در آنها پس زمینه به شکل خودکار تار شده است و تمرکز تصویر بر روی چهره‌ی فرد قرار دارد.

در ضمن حالت مخصوص زیباسازی خودکار در چند سطح نیز در حالت پرتره قابل استفاده است و البته در صورت دلخواه می‌توانید افکت بوکه (تار شدن پس زمینه) را غیر فعال کنید.

بررسی دوربین هواوی نوا 3 ای ؛ دوربین دوگانه با پشتیبانی از واقعیت افزوده

البته نکته‌ی هیجان‌انگیز اینجاست که حالت مخصوص عکاسی پرتره برای دوربین سلفی هواوی نوا 3 ای نیز امکان‌پذیر است. یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲.۰ به عنوان دوربین سلفی این گوشی فعالیت می‌کند . گستره‌ی پوشش لنز این دوربین حدود ۷۸ درجه است تا به راحتی خود و دوستانتان را در کادر عکس جای دهید. و یکی از ویژگی‌های مهم آن این است که الگوریتم‌های به کار رفته در واحد پردازش آن، به طور هوشمند چهره‌ی شخص را بر روی یک نقشه‌ی سه بعدی تحلیل می‌کنند تا برطرف‌سازی عیوب چهره و زیباسازی خودکار به طور دقیق‌تری انجام شود. بعد از مدتی عکاسی با این دوربین، قطعا عملکرد حالت زیباسازی خودکار آن را در جذاب‌تر شدن سلفی‌هایتان مشاهده خواهید کرد و البته هر زمان که بخواهید می‌توانید این زیباسازی خودکار را غیر فعال کنید.

تصاویر دوربین در اکثر مواقع با جزئیات مناسب در تمام نقاط کادر و البته با رنگ‌های زنده ثبت می‌شوند. گستره‌ی دینامیکی تصاویر (HDR) نسبت به نمونه‌های گران‌تر نظیر سری میت ۱۰ کمی ضعیف‌تر است و البته لرزشگیر اتوماتیک هنگام فیلمبرداری نیز می‌توانست عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. دوربین هواوی نوا 3 ای قادر به ضبط فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه است و برای این که عملکرد آن را دقیق‌تر ببینید، نمونه فیلمی که از نمای بالای ساختمان (از پشت شیشه) از یک شهرک ضبط کرده‌ایم را در زیر تماشا کنید  (همانطور که می‌بینید ثبت جزئیات به خوبی انجام می‌گیرد اما عملکرد قابلیت لرزشگیر، چندان جالب نیست):

 

رابط کاربری دوربین ؛ قابلیت‌های متنوع در قالب EMUI 8.0

رابط کاربری دوربین نوا 3 ای نیز دقیقا مشابه سری میت ۱۰ و تعدادی دیگر از گوشی های اخیر هواوی، از یک پکیج سه صفحه‌ای تشکیل شده است. در نمای مرکزی شما شاهد رابط کاربری اصلی هستید که حدود ۷۰ درصد آن را کادر عکاسی تشکیل داده است. قابلیت‌هایی نظیر تنظیمات فلش، حالت Moving Picture (ضبط یک ویدیوی کوتاه از لحظه‌ی لمس شدن شاتر) و قابلیت Wide Aperture (تغییر فوکوس بین پس زمینه و سوژه یا بالعکس) از نوار بالای صفحه قابل کنترل هستند.

اما اگر بخواهید حالت‌های متنوع‌تری را برای عکاسی و فیلمبرداری داشته باشید، می‌توانید با کشیدن صفحه، به بخش سمت چپ بروید و یکی از مودهای عکاسی نظیر پانورامای سه بعدی، تنظیمات دستی، فیلمبرداری پرو (با قابلیت تغییر تنظیمات دوربین به طور کامل توسط کاربر)، حالت HD، فیلترهای رنگی و قابلیت واقعیت افزوده را فعال کنید. صفحه‌ی سمت راست نیز به تنظیمات تصویر نظیر انتخاب رزولوشن، فعال‌سازی دستورات صوتی، خطوط راهنمای کادر و فعال‌سازی حالت مخصوص عکاسی با فرمت RAW اختصاص دارد.

عکاسی سرگرم‌کننده با فناوری واقعیت افزوده

یکی از تغییرات مهمی که در EMUI 8.0 به مودهای تصویربرداری نوا 3 ای اضافه شده است، حالت مخصوص واقعیت افزوده با نام AR Lens است. این ویژگی که همین حالا هم اپلیکیشن‌های جانبی متعددی بر روی تمرکز کرده‌اند، به طور خودکار چهره‌ی کاربر را تشخیص می‌دهد و افکت‌های واقعیت افزوده‌ی جذابی را به طور هوشمند بر روی آن اعمال می‌کند.

در حال حاضر دو بخش برای این حالت قابل استفاده هستند که اولی به شما اجازه می‌دهد افکت‌های کارتونی نظیر شاخ، پاپیون، قلب و … را بر روی چهره‌ی خود قرار دهید. بخش دوم نیز که ابزار جالب‌تری است، به طور خودکار، شخص را از پس زمینه جدا می‌کند و به جای پس زمینه‌ی داخل عکس، تصاویر و افکت‌های انیمیشنی جذابی را قرار می‌دهد. به گفته‌ی هواوی این قابلیت می‌تواند تا فاصله‌ی ۱.۵ متری از دوربین را با یک شمارشگر سه ثانیه‌ای تشخیص دهد. تصاویر و انیمیشن‌های داخل AR Lens را خودتان می‌توانید از گالری گوشی انتخاب کنید و یا از تصاویر پیشفرض و تصاویری که قابلیت دانلود دارند، استفاده کنید. در گالری زیر می‌توانید عملکرد این فناوری جدید نرم افزاری در دوربین nova 3e را مشاهده کنید:

با فلش ال سی دی در تاریکی سلفی بگیرید

یکی از محدودیت‌های دوربین سلفی اکثر گوشی های هوشمند، عدم برخورداری از فلش مخصوص برای این دوربین است. در نوا 3e سازندگان این مشکل را با یک راه حل خلاقانه حل کرده‌اند و نمایشگر دیوایس، نقش فلش را ایفا می‌کند. در واقع زمانی که شما در یک محیط تاریکی سلفی می‌گیرید، نور نمایشگر به طور خودکار افزایش می‌یابد و با قرار گرفتن بر روی ۱۱ سطح دمای مختلف، بهترین شرایط برای گرفتن یک عکس سلفی زیبا از چهره‌ی شما و دوستانتان را فراهم می‌کند.

گالری تصاویر دوربین هواوی نوا 3 ای

در انتهای بررسی برای این که نحوه‌ی عملکرد این دوربین را در میدان عمل ببینید، برایتان تعداد زیادی از عکس‌های گرفته شده توسط دوربین دوگانه و دوربین سلفی نوا 3 ای که در شرایط متفاوت نوری و از سوژه‌های مختلف گرفته شده‌اند را آماده کرده‌ایم تا با تماشای آنها در گالری زیر، خودتان امتیاز دوربین را مشخص کنید: